Annons:
Etikettallmänt
Läst 1258 ggr
Alex
2011-10-29 23:35

Vintertid

Glöm nu inte bort att ställa tillbaka klockan en timme inatt! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
MariaG
2011-10-30 14:25
#1

Höll på att glömma det inatt, men har en sambo som kom ihåg det.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Alex
2011-10-30 14:40
#2

Tur det. Glad Jag har sån tur att min mobil ställer om sig själv, så sen var det bara att ställa om övriga klockor efter den imorse.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MariaG
2011-10-30 14:59
#3

Ja, jag upptäckte det efter påminnelsen att min mobil hade ändrat sig. Bra att den gör det.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Ove555
2011-11-04 21:14
#4

Har varit sanslöst trött den här veckan. Och när jag är så trött känner jag mej i behov av något uppiggande. Har sådan där Multi Total hemma. Det står att en sked om dagen räcker, på den senaste veckanhar jag nog druckit upp en hel sådan fllaska.

Jag rör mej kanske för lite, är sällan ute och motionerar. Har fått låna ett par sådana där gångstavar nu, funderar på att gå ut och gå en runda med dem och se om jag känner mej piggare. Det var ju en sådan dålig sommar så jag solade nästan ingenting. Och det sägs ju  att den vitaminen man får när man solar på sommaren har man nytta av på vintern. Så det har kanske med det att göra att jag är så trött nu?

Saga85
2011-11-06 01:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag hade tur att vara under samma tak som min familj den helgen, så var ju rätt så omöjligt att ingen av 12 personer skulle komma ihåg det.

#4 Det räcker iof med knappt 10 minuters solljus några gånger i veckan under sommaren (behöver inte vara över hela kroppen) för att lagra nog med vitamin D. Det lagras uppemot 6 månader.

Sen kan man se till att dricka mjölk (vare sig det är djur- eller vegmjölk). Fast väljer man djurmjölk ska man hålla sig till lätt, mellan eller mini, eftersom de är mer berikade än den röda (?) mjölken. Och/eller ät fet fisk.

Men visst kan det i samband med att du rör dig för lite ha med tröttheten att göra. Man behöver ju inte ut och motinera, det är lika bra "träning" att ta en liten promenad, få upp pulsen något.

Ju mer stillasittande man är desto tröttare blir man och orkar inte ta sig ut. Sen när man tar första klivet ut och får en syre-frisk-luft-bang slängd mot en är det skönt att faktiskt vara utomhus. Jag försöker ta en liten kvällstur - vare sig det är en längre promenad med illern eller bara gå ner, ta en cigg och gå runt lite. Är så lugnt och tyst här på nätterna.

Ove555
2011-11-06 19:23
#6

#5 Tack för det  svaret Saga! Har varit fri denna veckan, och har nästan inte gjort någonting mer än vilat och sovit. Först i dag har jag gjort lite, för jag tyckte nästan jag var tvungen att göra vissa saker, så idag har jag städat lite och piskat ett par dammiga mattor. Och i morgon ska jag börja jobba kl 06.00

Annons:
Upp till toppen
Annons: