Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 1665 ggr
LinnB
2009-02-25 00:23

nattfunderingar och tatueringsskiss

Okej, sen kväll snarare än natt, men…

Jag sitter alltså och ska försöka skissa upp en liten myra som ska tatueras in på min kropp imorgon. Eller jag ska väl muta tatueraren så han gör den imorgon då jag ändå ska dit.

Varför räknar man får när man ska sova? Varför inte kor eller hästar?

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
LiindaH
2009-02-25 01:25
#1

Oooh spännande =) Coolt med en myra =).

haha jadu inte den blekaste varför man räknar får.
Men jag skulle lätt räkna kor om jag skulle räkna.

// Liinda

LinnB
2009-02-25 01:28
#2

Jag längtar tills den sitter på min kropp! Nu har jag svurit åt pennan några gånger… jag är övertygad om att det är pennan som gör myran konstig och inte jag!

Eller hur! Kor är coolare än får. Fast får låter coolare än kor.
En lockig ko som bräker skulle sitta som en smäck! :D

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

LiindaH
2009-02-25 01:29
#3

haha klart det är pennan =) . Vad ska det annars vara =)
Men du lär visa bild på den sen när den sitter på kroppen =).

haha mja, jag är kofantast. ;P så det vette tusan ;P

// Liinda

LinnB
2009-02-25 01:32
#4

precis!
självklart lär jag visa en bild, min myra måste få en stund i ramljuset den också :D

haha, ja okejdå. jag har sagt enda sen jag var typ 7 att jag vill ha kor då jag blir stor… det är något jag håller fast vid än idag :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

LiindaH
2009-02-25 01:33
#5

=) Låter suveränt bra =)

haha aah =) här hemma samlas på allt som har med kossor att göra, men min sura sambo säger att jag inte får ha en kossa på gården, hur mkt jag än vill :(

// Liinda

LinnB
2009-02-25 01:41
#6

men! vad taskigt! vad har han emot kor? :o

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
LiindaH
2009-02-25 01:43
#7

haha inte den blekaste faktiskt =).

kanske fått nog av dom för att jag är så galen i dom =)

// Liinda

LinnB
2009-02-25 01:45
#8

ähh, man kan aldrig få nog av kor :) de är underbara djur!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

LiindaH
2009-02-25 01:49
#9

Nej precis =) Säg det till honom :P

// Liinda

LinnB
2009-02-25 01:53
#10

jag försöker med telepati :D

nu fick jag äntligen till en myra som ser någorlunda ok ut! seger!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

LiindaH
2009-02-25 01:54
#11

hahahahaha =)

Underbart =)

// Liinda

Saga85
2009-02-25 02:43
#12

Linda, du får köra på den där legendariska kvinnliga oskuldheten. "Vaddå, står det en KO i vårt vardagsrum? Det hade jag ingen aaaning om"

Linn, du får visa bild på lilla myran! Eller varför inte en hel myrparad? Då kan ju du ställa upp när vi små nattsuddare behöver räkna myror ^^

Chutney
2009-02-25 02:43
#13

Kan man inte räkna vad som helst :) Räkna myror vetja :D

Själv ska jag tatuera en form av en yin-yang på insidan av vänster handled. Så småningom, är lite nervös :)

Yin-yanget ser inte ut som ett typiskt yin-yang..men jag gillar bilden. Men eftersom jag inte har copyright på den så måste den modifieras lite :)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
LinnB
2009-02-25 11:14
#14

Jag somnade ifrån nattsudd igår. Skämmes!

Absolut! Men jag visar bild först då den sitter på mig.. skissen är lite pinsam faktiskt Skäms Funderar faktiskt på att fylla på senare då det finns… hostpengarhost med en hel drös med myror, sedan kan jag ge alla namn och säga att jag har myror i brallan!

Chutney, vad kul :D Då den är gjord vill vi se bilder! Det är en sån kick att tatuera sig… :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Alex
2009-02-25 11:29
#15

Häftigt med en myra! Jag har också en tatuering planerad… Jag och min pojkvän ska väl till hans bror nån dag så får vi se om han kan skissa upp nåt bra. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chutney
2009-02-25 14:36
#16

#14

Jo, man ska nog aldrig lägga ut en tatuering innan man gjort den, så många som snor idéerna :) Men, det låter häftigt och ska bli kul att få se sen :)

Det lär nog dröja innan jag tatuerar mig, har aldrig gjort det..så lite nervös är jag. Har hört att det gör rätt ont på insidan av handleden?

Lycka till och visa gärna myrorna sen Skrattande

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Saga85
2009-02-25 14:48
#17

Jo, handleden känns rätt så rejält. Gjorde min första på ena handleden och min tredje på andra. Vibrerade konstigt i hela benet ända upp till armvecket, hehe.

Chutney
2009-02-25 14:56
#18

#17

Okej :) Men men..det får jag väl tåla hoppas jag..*s* Kan man ha emlakräm på innan? :p

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

LinnB
2009-02-25 16:45
#19

Nu är jag tillbaka med en myra tatuerad på min mage! Eller en bit under magen.. ja, jag visar sen Skrattande
For ju egentligen dit för att göra en texttatuering på underarmen (nedanför armbågen, som)… den gjorde ont upp mot armbågen, annars gick det bra Glad

Ondaste stället jag tatuerat på hittills är fingret… åhoj så ont det gjorde!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Alex
2009-02-25 16:49
#20

Ooh bild?

Vad har du tatuerat på fingret? Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
LinnB
2009-02-25 17:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

En close-up på myran som är väldigt svår att se på grund av allt överflödigt bläck… men jag lovar att den är fin egentligen ;)

Har ett litet hjärta på höger ringfinger Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

LinnB
2009-02-25 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Bild på texten också som jag är så galet nöjd med… Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Alex
2009-02-25 17:12
#23

Läckert! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chutney
2009-02-26 03:56
#24

Fint :) Men, jag ser inte hjärtat? Kallar du myran hjärtat? Jättefint på armen också :p

Tatuera ett finger..ajaj det måste göra ont som attan…

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

LinnB
2009-02-26 10:23
#25

Hehe, nej hjärtat gjorde jag för länge sedan. Har ingen bild på det dock, och är inte så nöjd med det. Skulle valt en annan tatuerare :)

Men tack så mycket! Jo, ont gjorde det… men det var nästan mer plågsamt att tatuera in myran där den sitter… det kittlades tokarns!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Faxlin
2009-02-26 10:49
#26

Hualigen, jag vill så gärna tattuera mig, men törs inte. Ändå har jag världens bästa tattuerare som kommer ge mig precis den tid jag behöver och jag vet att hon inte kommer stressa mig utan ge mig pausar och allt som behövs. Men jag är såååå rädd. Men jag vill sååååå gärna ha en iller eller fler faktiskt på armen. Eller ja från början ville jag ha en liten på axel, men min tattuerare sa att man ska inte göra små saker på axeln, det förstör. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2009-02-26 10:52
#27

#26 Du kan väl testa, på nåt litet diskret ställe, bara så du får känna hur det känns eller nåt? Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Faxlin
2009-02-26 11:26
#28

#27: Ja saken är den att hon har till och med erbjudit mig att köra utan bläck först så jag får känna hur det känns. Så jo jag ska. Bara bli helt säker på vilken illerbild först :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2009-02-26 11:39
#29

Spännande! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Upp till toppen
Annons: