Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 1041 ggr
Dojdan
2/19/09, 2:37 AM

Ny på nattsudd

Hej alla nattsuddare! Jag har just upptäckt denna sajt för er som är likasinnade med mig (sömnproblem). Jag har jättesvåra sömnproblem i perioder och just nu är jag inne i en period när jag bara kan sova 4 timmar i sträck, efter prick fyra timmar vaknar jag varje natt. Därför går jag hellre och läggaer mig senare så att jag slipper vakna redan in på småtimmarna.

Brukar det vara mycket folk här om natten? Vad gör ni annars när ni inte kan sova?

Jenny


Annons:
Liss
2/19/09, 2:45 AM
#1

Jag brukar sova ungefär 4-5 timmar, eller också så sover jag 12 timmar vilket är lika illa tror jag. Blir skit seg och som en enda stor klump när jag sover så länge.

Jag brukar finnas här i alla fall. Men vart borta lite.. och är väl de lite då och då.
Annars brukar de vara några stycken, vet inte vart dem är nuGlad Dem kommer vid 03 hehe..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Dojdan
2/19/09, 2:46 AM
#2

hehe.. okej, hur många medlemmar är det här? Det kanske man kan se själv nånstans?


Liss
2/19/09, 2:48 AM
#3

Om du går in på "medlemmar" uppe till vänster så ser du hur många som är med. Men de är inte alla dem som skriverGlad

Välkommen förestenFlört

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Theres
2/19/09, 3:14 AM
#4

Jag sover alltid minst 8 timmar om jag inte råkar sitta här för länge, och har något jag måste upp till på morgonen… vilket är tisdagar klockan 14.00, onsdagar tidigast klockan 16.00, torsdagar klockan 11.00 och fredagar klockan 11.30…så ja, jag kan sitta här rätt länge och ändå sova 8 timmar =) (jag har sportlov nu och har alltså inget att göra vid 11.00 imon ;P)

golf.ifokus.se

Liss
2/19/09, 3:15 AM
#5

De är så tyst, så tyst på iFokus nu.. funderar på att hoppa i säng och läsa lite i stället.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Theres
2/19/09, 3:31 AM
#6

Jag har en kille på msn som föker få sig en dejt… han tror han kommer lyckas… det är rätt kul…

golf.ifokus.se

Annons:
Dojdan
2/19/09, 3:48 AM
#7

hehe.. o jag antar att han inte kommer göra det?


Theres
2/19/09, 3:55 AM
#8

Nja, känner inte för att dejta någon jag bara har snackat med på msn =) Detdär med "internetdejting" eller vad man ska kalla det är inte min grej… Jag blir inte intresserad av folk jag bara ser på nätet… jag måste träffa dem eller se dem i verkligheten INNAN jag börjar prata med dem på nätet… annars blir verkligeten en sådan besvikelse…

golf.ifokus.se

Dojdan
2/19/09, 3:59 AM
#9

jo det ligger nog en o annan poäng i ditt tänkande där =)


Faxlin
2/19/09, 4:16 AM
#10

Välkommen hit Dojdan. Aktiviteten här inne är väldigt upp och ner. Ibland är det en rasnade fart, ibland hur segt som helst.
Men det är bara att skriva på, rätt som det är kommer det någon in och då får man svar. Annars har man i alla fall fått svar till natten som kommer :-)
För du ska inte tro att vi håller oss enbart till nattsuddande här inne. Vi är lite störda av denna sajt så vi tittar in även på dagtid och liksom för nattsuddar. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dojdan
2/19/09, 4:23 AM
#11

Haha, Dygnet-runt-suddar alltså?;)


Liss
2/19/09, 4:23 AM
#12

Hehe, i stort sätt

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Faxlin
2/19/09, 4:24 AM
#13

#11: Ja så hade den nog kunnat heta lite mer sanningshalitigt kanske. Men faktiskt är vi mest här på natten i alla fall :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Liss
2/19/09, 4:28 AM
#14

Oj, där sprack min sten igen.. dags att gå och sova nu dåTungan ute

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Dojdan
2/19/09, 4:28 AM
#15

Men jag blir så otroligt frustrerad av att inte kunna sova.. och då blir det ännu svårare att sova.. kan inte ni känna så?

Varför har du svårt att sova Lisette? Du behöver inte berättta om du inte vill..


Faxlin
2/19/09, 4:31 AM
#16

#14: Men jag blir så glad över att se att någon mer än jag har den fula gula stenen. ;-)

#15: Det där med frustrationen känner jag igen. Det är nog den som grö att jag inte lägger mig utan sitter här. Jag vet redan hur ont jag får när jag lägger mig, vet att hur trött jag än är så kan jag inte somna utan kommer ligga och vrida och vända mig. Så kommer frustrationen över att inte kunna somna fast jag vet att jag behöver det. Eller min kropp behöver det i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Liss
2/19/09, 4:37 AM
#17

#16 hehe jaa va bra:P

#15 Ja gud ja, att lägga sig i sängen för att sova och sen bara ligga där. Då blir jag otroligt frustrerad. Ligger bara och tänker, och tänker.. och de går bara inte.

Hum, jag vet inte riktigt. Jag tycker om att vara uppe om nätterna. Trivs då! De är mörkt, tyst och djuren sover.. Men så kan jag inte somna innan 03.00 åtminstone. De vet jag inte alls varför. Har försökt med att gå upp tidigare för att bli trött tidigare, men de funkar inte.. jag sitter och är SUPER trött, men kan ändå inte somna!

Har väldigt mycket i huvudet och mår väl inte sådär jätte bra heller.

Hur är det med dig då Dojdan?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Dojdan
2/19/09, 4:58 AM
#18

#17 Okej.. det låter väl sisådär! Jag har alltid varit en nattmänniska jag med. Men jag har i många år haft problem med panikångest, oro, depression mm. Idag mår jag väldigt bra, men  när det är något jag oroar mig över så sätter det sig direkt på sömnen. Tyvärr! Jag är en tänkare… och mina tankar vill aldrig vila *gäsp*


Maja
2/19/09, 11:05 AM
#19

Välkommen! =)

Alex
2/19/09, 12:19 PM
#20

Välkommen Dojdan! Glad

Vi är väl över 230 medlemmar här på Nattsudd nu, några trogna som kommer in och skriver varje natt (och ibland dag då…) och vissa som bara kikar in nån gång ibland. Men jag kan säga att vi har en kanonstämning här inne, och det har vi alltid haft. Kan prata om precis vad som helst.

Själv har jag väl lite annorlunda sömnproblem, jag kan sova - i stort sett hur länge som helst (bara jag somnar), men sover inte bra alls då jag drömmer precis hela nätterna, konstiga drömmar som man väl skulle kunna göra film av ungefär. Så ja, oavsett hur kort eller länge eller när jag sover så är jag lika trött och outsövd varje gång jag är vaken ändå.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Musiken
2/19/09, 12:23 PM
#21

valkommen! :)

Alex, du kanske borde skriva ner alla drommar och gora en bok eller film av dem? sen florta med Tim Burton om att regissera osv. Kan nog bli valdigt intressant! ;)

Alex
2/19/09, 12:29 PM
#22

#21 Hahaha jo, jag har insett att jag nog borde ha gjort det. Får väl börja nu. Antingen Tim Burton eller David Lynch, kunde nog bli bra. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Liss
2/24/09, 5:02 AM
#23

#18 Ja desamma här. Allt sätter sig i huvudet och deprissioner hit och dit, ångest också. Men har blivit mycket bättre med det nu för tiden. Ibland kommer det tillbaka dock.

Men är väl att jag blivit van nu också, att vara uppe såhär.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Chutney
2/24/09, 5:10 AM
#24

Trådskaparen:

Välkommen hit :) Det går perioder tror jag då det är mer aktivt eller inte på nattsudd. Sen vid 3 ca så uppdaterar dom tydligen sidan, så då kan det strula. (är ganska ny själv förresten)

Jag sover i regel 1-2 timmar…sen kanske en omgång till med lika många timmar men äång tid emellan. Har haft sömnproblem länge. Men har också ångest och mycket som surrar i huvudet. Är dock inte deprimerad nu, vilket jag har varit tidigare :)

Har dock en sömnutredning på gång, men det kan ta 4 månader kanske, om jag har tur. Det är inget du funderat över?

kram Chutney

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Upp till toppen
Annons: