Annons:
Etikettallmänt
Läst 587 ggr
VeronicaKahlbäck
2009-02-24 01:47

sommarplaner!

har börjar fundera på vad man ska ut på för äventyr i sommar så tänkte höra vad ni har för planer eller drömmar inför sommaren 09?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Annons:
Faxlin
2009-02-24 02:02
#1

Här är väl planerna att dra ner till hc som vanligt. Vi brukar göra det. Förhoppningsvis ska jag lyckas ta körkort i sommar så då kommer det bli en del åka bara för att träffa på trevliga folk. Lite så där för att öva när kortet väl är hemma så att säga :-) Få känna friheten att kunna åka utan att någon kan skjutsa en.
Sedan har jag en iller utställning planerad. Men annars en lugn sommar tror jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

VeronicaKahlbäck
2009-02-24 02:15
#2

klart du ska klara körkortet tills i sommar Åsa!
om din tur går förbi i närheten av mej så är du mer en välkommen:)
har lite samma plan, finns bara ett litet problem… hm.. jag är så slööö, har inte ens öppnat teorinSkrikandes
blir kolmården och liseberg eller om det var hc eller legoland med brorsans ungar:)
sen hoppas jag på lite  festivaler, camping och alkohol med vännerna!

vad är det för utställning du har på G?:D

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

AnneN
2009-02-24 02:16
#3

Har vissa förhoppningar om att kunna låna en stuga av sambons släkt uppe i Överkalix mitt ute i skogen och bara slippa bort från staden och all lyx.

I stugan finns ingen el (finns gasolspis), inget rinnande vatten (får hämta hos sambons morfar ca 1-2km bort), utedass, ingen/dålig mottagning på mobilen..

Det jag ser som lyx som finns där är en eldstad på gården, en sjö bara några meter från stugan, hur mycket skog som hellst och bäst av allt lugn och ro.

Tänk att få ta dagen som den kommer, kliva upp tidigt på morgonen och vara helt utvilad och somna gott på natten då man är helt slut efter allt man har tagit sig för under dagen så som tex, lååånga skogspromenader med en lycklig hund, simtur i sjön, en tur på sjön med ekan, göra upp eld och tillaga maten över öppen eld, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Musiken
2009-02-24 02:20
#4

Planen ar att fa jobb nu pa varen och sen aka pa semester med pojkvannen :) Kanske aker jag till Sverige pa besok ocksa :)

VeronicaKahlbäck
2009-02-24 02:22
#5

Överkalix:O? där uppe bor min morfar mitt i skogen, tror det heter Allsån:) vi har semestrat där 2 sommrar, jag går 110 km/h dygnet runt känns det som, men där uppe blir man verkligen avslappnad!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Faxlin
2009-02-24 02:23
#6

#2: Ja har jag vägarna förbi kommer jag självklart och hälsar på. ;-) Vore skoj att träffas igen, var ett tag sedan nu.

Utställningen jag redan har anmält mina till är Viking Ildern i Norge. Så det blir min enda utställning 2009. Har ju slutat att arrangera någon själv. Orkar inte med allt skit efteråt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Maja
2009-02-24 02:23
#7

Jobb, jobb, jobb, jobb, träna hästen, jobb, jobb, jobb, träna hästen, jobb, jobb, jobb..

Faxlin
2009-02-24 02:25
#8

#3: Låter helt underbart tycker jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
2009-02-24 02:26
#9

#7: Lät inte fullt lika underbart. Lite vila och sla och semester hade jag velat se där med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Maja
2009-02-24 02:32
#10

#9 - Hihi, jag måste jobba för att kunna betala hyran. Får ju inget CSN under sommaren. :)

Dessutom måste jag tjäna ihop lite så att jag kan åka på kurs med hästen! :) Har fått lov av hästägaren att kidnappa honom hur mycket jag vill under sommaren och att åka på kurs behöver både han och jag! :)

Faxlin
2009-02-24 02:34
#11

Men det är klart, att åka på kurs med hästen, det är lite av en semester fast man får jobba under den :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Maja
2009-02-24 02:39
#12

Precis! :) Letar stall nu bara, känner inte för att be ägaren köra mig allt för långt bort. Vill helst till Jämtland, men det är en bra bit från Örebro..

Och skulle jag köra själv så har jag ingen bil. :/

Faxlin
2009-02-24 02:42
#13

hmm, vad hopplöst. Men det är klart, inget hinder är för svårt för att övervinnas. Har du ingen du kan låna bil av då?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Maja
2009-02-24 02:44
#14

#13 - Njae, ingen här har bil. Vi är fattiga studenter. ;)

Att fjäska för pappa och be honom komma hit från Uppsala och sedan köra upp till Jämtland går nog inte heller. Tror inte ens våran bil får dra ett släp :P

Liss
2009-02-24 02:57
#15

Jag skulle vilja åka på en del festivaler, och sen resa en hel del. Typ tågluffa eller liknande.
Men de lär nog inte hända me min ekonomi och en vovve i bagaget:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnneN
2009-02-24 03:19
#16

#5 vet inte vart Allsån är (har ingen koll alls på byarna, mm), men stugan ligger i Notträsk

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2009-02-24 03:20
#17

#8 det är minst lika underbart som det låter Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

VeronicaKahlbäck
2009-02-24 03:26
#18

#16 hehe inte jag heller egentligen, utanför Överkalix.. I skogen (det kunde man inte ha gissat) haha!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Chutney
2009-02-24 04:53
#19

Vi har så mycket planer att göra varje sommar. Men det blir liksom aldrig nåt av det. Mycket på grund av katterna.

Men jag skulle vilja åka en tripp till Danmark bl.a, men hur ekonomin och kattpassande går ihop vet jag inte :)

Men, min käre mor flyttar hit i mars, så kanske hon kan ta katterna. Men hon har en liten toy-pudel och våra katter är inte van vid hundar och blir rädd. Men det är väl en övningssak :)

Skulle även vilja åka neråt i landet. Småland eller Skåne..och ta in på hotell och utforska staden/städerna.

Göteborg skulle också vara kul då jag har släkt där, men jag har inte varit där sen jag var liten :)

Den stora drömmen, vi inte kommer att ha råd med, är att åka till något asiatiskt land. Helst Kina för mig, men tror inte sambon är så intresserad. Eller varför inte Thailand och gifta oss på en strand i all enkelhet :)

Uppåt i landet har jag varit en hel del, så det är inte så intressant…möjligtvis ishotellet :)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Alex
2009-02-24 11:36
#20

Sommar… Jaa, mina förhoppningar är väl att kunna flytta ihop med pojkvännen. Sen funderar jag på om jag ska skicka iväg hästen på betäckning… I maj nån gång blir det väl en sväng till Singapore, och i sommar/höst ska jag skaffa iller hade jag tänkt också Oskyldig

Eventuellt kan det kanske bli Sweden Rock Festival med.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Upp till toppen
Annons: