Annons:
Etikettallmänt
Läst 878 ggr
Chutney
2009-03-10 10:21

Önskar alla en underbar dag :)

Jag vet…inget nattsudd, men jag har varit mest här, så vet jag att en del ska på nytt jobb och annat.

Måste gå ifrån datorn igen *muttrade stressade mamsen* så därför skriver jag detta här. Ska väl leta en lämpligare grupp senare :P

Så:

Ha en finfin dag!
Nu måste vi sätta fart! Så det blir klart! När det är dags för start! äh…så flus jag är :p

Kram Chutney

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
LinnB
2009-03-10 11:02
#1

Ha en finfin dag själv! Skrattande

Kram!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Alex
2009-03-10 11:19
#2

Detsamma!

Och Linn har bytt Avatar ser jag… Fin! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinnB
2009-03-10 11:25
#3

Men tackartackar! Kände att det kanske var dags att visa mitt ansikte här också Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Alex
2009-03-10 11:45
#4

#3 Japp, det var det absolut! Flört

Kanske vore dags för en ny blottningstråd snart.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinnB
2009-03-10 11:47
#5

Oh, det lät spännande! Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Dojdan
2009-03-10 12:25
#6

En blottningstråd, hur går dessa till?

Tack TS, och detsamma Skrattande


Annons:
Alex
2009-03-10 12:47
#7

#6 Går till så att alla visar en bild på sig själv. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Dojdan
2009-03-10 12:48
#8

Haha jassåå.. ja men en sån måste vi ha!!


LinnB
2009-03-10 12:49
#9

Jag röstar på en ny blottningstråd! Skulle vara urkul att se alla Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Chutney
2009-03-10 15:12
#10

Tack Skrattande

Hm, har ärligt talat inte haft så jättestor koll på avatarerna. T.e.x. LinnB, hur såg din förra ut?

Vet att många har djur och annat som avatarer Tungan ute Vet även själv att jag har svårt att visa mig på bild, så alla kanske inte törs?…*s* OM jag lägger in en bild på mig själv, så är det en bild som jag är relativt nöjd med :p Den som jag har som Avatar nu, ljuger lite, det är en go vän som redigerat den lite åt mig, så t.e.x inte min dubbelhaka syns Skrattande Den bilden är jag faktiskt nöjd med. För innan jag tog det kortet hade jag jättelångt hår och på avatar-kortet så var jag nyklippt (okt 2008) och den frisyren vill jag ha igen (eller nåt liknande, trivdes jättebra i den) Nu har håret vuxit massor igen och nu trivs jag inte alls med håret. Måste dock vänta tills nästa "lön" innan jag kan klippa mig igen Guld i mun

Men jag tänkte, en blottningstråd vore väl kul Skrattande Då kan man ju avgöra själv om man vill lägga in en bild Glad Det är ju trots allt kul att se personerna bakom nicken, även om inte det är det viktigaste Oskyldig

( Tar en liiiten paus, håller just nu på att sy gardiner…ska sy upp lite braxor också…sen dona och senare får vi främmande..kul Skrattande ) Dock saknar jag iFokus Gråter m.m

Varm kram till er!

Chutney

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

LinnB
2009-03-10 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Bifogar en bild på min förra Avatar! Mitt hemmagjorda hjärta med… ehe, karaktär.

Jag har alltid haft svårt för att visa bilder på mig förut, men nu tar det inte emot lika mycket… jag undrar varför Förvånad 
Synd att man inte ser din Avatar så bra, ser dock ut som en fin bild Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

LiindaH
2009-03-10 21:48
#12

Tack … Jag har haft en underbar dag tillsammans med massa trevliga kollegor …
Nu sitter jag här hemma jätte trött och dricker varm choklad som Fredrik gjort till mig <3 Semlan han köpt innan slank ner den med..
HUA va gott det var och är…

Nu ska jag ner i papperna igen…

// Liinda

Chutney
2009-03-11 09:45
#13

Tack för svar alla :)

#11

Vilken fin :D Vad duktig du är :)

Angående min avatar…får se om jag törs lägga upp originalet någongång i "blottningstråden"..*s* Där dubbelhaka och svullenhet syns :p Jaja, jag är ju faktiskt 42, knubbig och har hjärtsvikt bl.a, kan alltid skylla på det..hihi

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
LinnB
2009-03-12 20:17
#14

#13 Tack så mycket! :) Hjärtat hänger i mitt fönster.. jag blir glad av det :D

Ähhh, jag tror inte det är något någon av oss kommer reagera på eller ens bry oss om - vi är ju trots allt bara vettiga människor här inne ;)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Liss
2009-03-12 22:43
#15

#11 För att du har piercat digFlört

Själv hatar jag att vara med på kort, och har haft super svårt för att visa "upp" mig. Men efter jag piercat mig känner jag mig som mig själv mer och känner mig snyggare så^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinnB
2009-03-12 22:50
#16

#15 Haha, men du har nog rätt! Jag känner mig faktiskt mig snyggare nu. Ah, tänk vad ett, två eller tre små hål kan göra för självkänslan Förvånad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Liss
2009-03-12 22:51
#17

Ja du ser:) Bodyart är inte bara snyggt, de är bra för psyketTungan ute

Vill även pierca intimpiercing, tror faktist självkänslan för de kan höjas också:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinnB
2009-03-12 22:53
#18

Haha, det är det!

Det vill jag också. En christina skulle inte sitta helt fel. Dock är jag lite mesig när det gäller manliga piercare :P

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Chutney
2009-03-12 23:01
#19

#14

Jag förstår att du blir glad av det :)

Jag tror lika som du. Inte bryr jag mig väl om någon annan har en dubbelhaka..men visa min? Förvånad *brrr* :p

#15

Har lika problem som du. Nu  har ju jag inte piercat mig mer än i öronen, men jag tror inte det skulle göra nån skillnad för mig…inte ens när jag var yngre :p
Har alltid haft svårt att visa upp mig på bild…antagligen på grund av min sociala fobi m.m

#16

Jag har både ett å annat hål lite varstans, men känner mig inte snyggare..hihi..sorry, kunde inte låta bli…Oskyldig

#17

En vän till mig intimpiercade sig. Hon behöll den i ca 2 år, sen tog hon bort den…den kändes då inte som henne efter ett tag :) (men hon + maken var "nöjd" i början Flört ) Själv skulle jag inte tordas…*burr* Jag skulle inte ens kunna tänka mig att ha något onaturligt som en spiral där nere…men det är jag det :)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Liss
2009-03-12 23:03
#20

#18 Japp, en christina jag vill ha med. Och finns en kvinnlig piercer i Örebro. Men de blev ju inte av.. fnys!:) Men nångång så..

#19 Nej, jag trivs ju med mig själv mer pågrund av piercingarna - just för att dem gör mig till den jag är just nu. Om man inte är för piercingar eller gillar de så, så kommer de knappast hjälpa varken fram eller tillbaka:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
LinnB
2009-03-12 23:04
#21

#19 Jag förstår helt det här med sociala fobin. Fast för mig sitter problemet mer i att prata med folk. Ve och fasa, vad det är hemskt!
Hahaha, är du säker på att hålen inte hjälper dig liiite på traven i alla fall? ;)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Liss
2009-03-12 23:07
#22

Ja social fobi är inget roligt alls. Tyvärr har jag nog påverkat min hund med det också. Sådan matte sådan hund så att säga. Synd att han inte kan växa i självkänslan lika mycket som jag gjort senaste tiden.

Kanske ska pierca honom med?Tungan ute Fast han har ju ett chip iaf, ett implantat liksom.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Chutney
2009-03-12 23:19
#23

#20

När jag var yngre ville jag pierca mig :) Ha en liiiten glittrande pärla på näsvingen. Nu känns det som om jag är lite för gammal :p Däremot vill jag tatuera in en speciell bild på insidan av vänster handled :)

Jag tycker det är bra att trivas med sig själv :) Är avundsjuk på dom som kan, och om man hittar något som fungerar, så visst..varför inte Skrattande

#21

För mig är det nog både och. Att våga prata/umgås med folk men även väldigt mycket på grund av mitt utseende. När jag var yngre sa många att jag sa bra ut. Men det tyckte inte jag alls, nej fy bövelen…men när jag tittar på gamla kort, så förstår jag inte varför jag hade så dåligt självförtroende? Så himla ful var jag inte :p

Hehe, näe..helt säker kan jag inte vara förstås..kanske ska prova..haha. MEN, vad är en christina??? (gammal tant ni pratar med..*s*..)

#22

Jo, tyvärr påverkar det nog omgivningen i viss mån också..och säkert djuren. Själv har jag inte märkt det hos mina katter, men det syns kanske mer på en hund som måste vara ute jämt kan jag tänka mig?

Hehe…chipet syns ju inte Skrattande Pierca han på örsnibben eller nåt..*s*…eller på ena nosvingen..hihi

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Alex
2009-03-12 23:21
#24

Jag vill ha en labret. Funderar på att göra en sån som belöning om jag nu slutar röka. Tungan ute Tatuering ska det i alla fall bli snart!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinnB
2009-03-12 23:24
#25

#23 Pfff, man är aldrig för gammal!
En christina är en… ja. En christina. Hur i hela friden ska jag förklara? Förvånad Jag behöver hjälp.

Jag drar en slutsats - Bodyart is the shit. Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Liss
2009-03-12 23:26
#26

#20 Ja precis:)
En christina är en intimpiercing, i venusberget ungefär -alltså alldra längst upp:)

man behöver inte vara ett dug ful för att tycka illa om sig själv.

Ja, en hund tar efter så mycket beteende. De är väldigt synd. Mycket är ju iof av dåliga erfarenheter, som att han är rädd för barn. de finns ju ändå en grund i.. men jaa.. jag hoppas han blir bättre:)

Hehe neh. han får nog vara utan piercing tror jag^^

#24 Vad för labret skulle du ha? Off center eller center?:) Låter bra tycker jag.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Alex
2009-03-12 23:44
#27

#26 Center i så fall. Funderar ju på ögonbrynet också, nån gång eventuellt… Men som sagt, lär bli en tatuering först. Bara Elias bror lyckas skissa upp nåt snyggt. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Liss
2009-03-12 23:46
#28

#27 Alright!:) Jag är partisk och gillar off center mera dock:P
Okidoki, vad blir de för tattoo då? Nyfiken i en strut*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinnB
2009-03-12 23:47
#29

Tatueringar är nice!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Liss
2009-03-12 23:48
#30

Mm.. får jag bara såld min moppe nångång så ska jag tatta mig:) tjooo!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinnB
2009-03-12 23:49
#31

Hurra :D Vars kommer den sitta?

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Liss
2009-03-12 23:52
#32

Armen, tänkte börja på min sleeve då isf:) Ryggen kommer kosta allt för mycket, och me ina taniga armar kanske de inte går på multum i alla fall:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinnB
2009-03-13 00:03
#33

Haha, det låter bra :D Nu är det godnatt här. Så… sov gott, allihopa!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Liss
2009-03-13 00:13
#34

Natti natt:) Imorrn är jag leeedig, så kan sova när jag vill. Tjohooo!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
LiindaH
2009-03-13 00:16
#35

#34: Är det du som bestämmer hur vi börjar och är lediga Förvånad

// Liinda

Chutney
2009-03-13 00:28
#36

Ska strax gå då min käre mor ska lägga sig, men måste berätta om något som jag aldrig sett förut som jag tyckte var läckert :)

Ni har säkert sett det :)

Jag var på ICA-Maxi och en kille stod hukad framför ostar, för att..ja välja ost..eller nåt…*s*

Han kanske var högst 30 år. Rakad skalle (vilket jag tycker är snyggt) varav jag kunde se hans nacke…

Där hade han en horisontell stav på kanske 3 cm med små kulor ytterst. (är det det som kallas labret?)

Nu såg jag inte för övrigt om han hade andra piercingar förvisso, men den i nacken var ursnygg!

#26

Oki, då förstår jag :) Tack för förklaringen :p Tror dock min vän hade den på nåt annat ställe? Ska fråga..*s*

Sov så gott alla!

Själv ska jag försöka (och har försökt) att koppla upp mig med min laptop i huset där jag sover via mobilen, men jag har inte fått till det än..*suck*

Nattikram/Chutney

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Liss
2009-03-13 00:32
#37

#35 Va?.. nu hängde jag inte med?Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Alex
2009-03-13 00:32
#38

#28 Jag tycker båda är snygga, men jag skulle trivas bättre i en center. Känner för många med off center dessutom. Tungan ute Samt att det känns som att en center går bättre ihop med ett ev. piercat ögonbryn.

Tatuering ja, det är tänkt att det ska bli en ros med kedja runt först nu. Sen ska det bli In Utero-ängeln också, men den får nog vänta ett tag. Sen har jag och Elias börjat spåna på en gemensam också…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Alex
2009-03-13 00:33
#39

#36 Nej, labret är i läppen. Glad Natti!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Liss
2009-03-13 00:36
#40

#38 Ja, bara du är nöjd så:)
Ah, låter som riktigt snygga ideer. De där med att ha en gemensam är riktigt sött. Har vi pratat smått om en gång i tiden också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Alex
2009-03-13 00:39
#41

#40 Sött och sött. Blir istället för ringar i så fall. Flört Och om motivet vi funderat på är så sött vet jag inte egentligen… Hihi ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Liss
2009-03-13 00:40
#42

Nene, men de är en söt tanke:) Jag skulle gärna göra de med min partner..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LiindaH
2009-03-13 00:41
#43

#37: Började inte du också något i Tisdags?
Då tänkte jag eftersom jag också är ledig imorgon

// Liinda

Alex
2009-03-13 00:43
#44

#42 Ja det kanske det är… Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Liss
2009-03-13 00:47
#45

#43 Haha jaha på så vis. Ja jag ringde in och sa att de var dags för ledigt så dem kanske tog de till resten av Sverige ocksåTungan ute Neeh vars, de var inget på fredagen helt enkelt:)

Men går du med i ungdomsgarantin?

#44 Klart de är, ett tecken på ens kärlek:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LiindaH
2009-03-13 00:50
#46

#45: Va väl det jag tänkte…. Tydligen inget på mitt jobb hellerObestämd

// Liinda

Saga85
2009-03-13 00:57
#47

Men hallå, det är ju fredagen den 13, klart man ska vara ledig då!

Liss
2009-03-13 00:59
#48

Mm.. ännu en fredag den 13:e .. undra om man har tur igen?:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Alex
2009-03-13 01:02
#49

Men nej, är det nu?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
2009-03-13 01:06
#50

Japp, nu är det dags igen.

Och självklart väljer Saga fredagen den 13 till att börja bygga en inomhusdamm. Det kommer antagligen gå åt helvete - antingen blir det översvämning eller så kommer jag mura in mig själv i en vägg eller något.

Saga85
2009-03-13 01:06
#51

#48 Vad har hänt fredagen den 13?

Liss
2009-03-13 01:06
#52

Jag har tur den 13:e .. annars, resten av livet, hr jag otur.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Chutney
2009-03-13 10:09
#53

#39

Men vad kallas en sådan som jag beskrev i nacken då tro?

Jag är inte så skrockfull med just fredagen den 13:e tack och lov..*ta i trä, ta i huvvet*

(vad kommer hända nu då när jag skrev så hänna här?) :p

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Liss
2009-03-13 22:48
#54

#53 En i nacken kallas bland annat "nape" piercing.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LiindaH
2009-03-13 23:02
#55

NACKEN ? Förvånad

// Liinda

Annons:
Liss
2009-03-14 02:25
#56

#55 japp, man kan till och med pierca nacken:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinnB
2009-03-14 02:27
#57

Känns som att det skulle vara lätt att fastna i kläder och så om man har en piercing i nacken. Dock är det snyggt!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Liss
2009-03-14 02:34
#58

Jo, de är nog svårt att få en nape och funka.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Alex
2009-03-14 15:59
#59

Det finns väl i stort sett ingenstans man inte kan pierca sig idag… Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
2009-03-14 16:06
#60

Kan man pierca ögonlocken? Det måste vara väldigt obekvämt.

Alex
2009-03-14 16:08
#61

#60 Hahahaha kanske inte. Jag vet inte. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Upp till toppen
Annons: