Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 803 ggr
Dojdan
2009-03-10 12:19

Tolka min dröm!

Brukar ni drömma konstiga drömmar?

Detta var min dröm i natt:

Min morbror skulle vara med i en vintersporttävling. Det var bob (en stor alltså, ingen pulka-bob) som skulle åkas. Han satta full fart utåt, men det var ingen sån där bana som bobar brukar åka i… utan en jättetstor skidbacke. Han åkte fortare än någonsin och åkte ifrån alla andra. Plötsligt så var det längdskidor han åkte och det var helt bäcksvart ute. Ingenting var upplyst så han höll på att åka på flera andra personer som var ute och motionsåkte.

När han senare åkte i mål så var det ljust ute igen. Han vann och det tog lång tid innan de övriga kom i mål.

Plötsligt var det sommar ute och vi satt och grillade på min morbrors altan.

Vips så var det senare nyårsafton. Alla var ute på stan men jag satt vid datorn och sen rensande jag skåpen i köket och missade helt både tolvslaget och alla fyverkerier.

Pang bom så var det sommar igen. Jag och sambon var fulla. Vi skulle ha sex utomhus. Men det var alldeles för ljust och folk var överallt, så vi sprang in i ett nedsläckt trapphus och hade sex där. Plötsligt öppnades dörren precis där vi hade sex. Ut kommer en gubbe som ropade något efter oss medan vi nakna sprang fort som tusan därifrån. Ute var det nu mörkt och vi visste inte riktigt vart vi var någonstans. Men vi sprang och sprang och till slut hittade vi våra täcken ute på en gräsmatta. Då visste vi att vi snart var hemma.

När vi kom "hem" så var det åter igenb på min morbrors soliga altan. Alla tittade konstigt på oss när vi kom där nakna och inlindade i våra täcken.

Tolka den drömmen om ni kan!


Annons:
Alex
2009-03-10 12:46
#1

Hahahahaha det lät kul! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Dojdan
2009-03-10 12:47
#2

#1 Konstigt att jag har sömnproblem? haha Skrattande


Liss
2009-03-10 12:51
#3

Haha, jaa om man hade sånna drömmar så vore jag glad! Jag drömmer bara mardrömmar just nu..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Dojdan
2009-03-10 12:54
#4

Usch då… :(


Solaika
2009-03-11 04:43
#5

Hm.. det där låter ju lika knäppt som min syrras drömmar :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Dojdan
2009-03-11 12:59
#6

Hehe jaa.. men jag har funderat. Det som återkom i drömmen var ju det ständiga skiftandet mellan dag och natt. Och det kan ju vara ett tecken på att min kropp aldrig vet vad som är dag och natt eftersom jag aldrig sover regelbundet.

Vad sägs om den tolkningen?


Annons:
Faxlin
2009-03-11 15:00
#7

Låter som en rätt bra tolkning tycker jag.
Att det konstant skiftar mellan dag och natt och att det skiftar väldigt mycket mellan årstider och vad ni gör ger lite känslan av att kroppen tycker att allt snurrar för snabbt och att den inte riktigt hinner med. Min tolkning :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dojdan
2009-03-11 15:25
#8

Ja, det låter vettigt.. hm.. inte bra! Måste skapa en förä'ndring!


Faxlin
2009-03-11 15:33
#9

#8: Kanske dags att varva ner och strukturera upp livet lite. Inte stressa ihjäl dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dojdan
2009-03-11 15:47
#10

#9 men jag stressar inte, inte alls… Jag har bara sömnproblem..


Faxlin
2009-03-11 15:52
#11

#10: Fast man behöver inte stressa så som man ser stress som för att kroppen ska känna sig stressad. Och en stressad kropp kan ge sömnproblem och sömnproblemen kan ge en stressad kropp. Lite moment 22 där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dojdan
2009-03-11 15:53
#12

Jo jag vet. Alltså, jag har tidigare lidit väldigt mycket av inre stress. Och i perioder gör jag det fortfarande. Men… ja.. det kanske ligger lite i det där.


Faxlin
2009-03-11 15:59
#13

haha ja jag vet ju itne alls. Känner ju inte dig så att jag kan säga varken det ena eller det andra egentligen. bara en liten tolkning av hur jag tolkade din dröm :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Upp till toppen
Annons: