Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 860 ggr
Faxlin
2009-03-21 07:07

Nytt test för att sova

Japp ännu en gång lämnar jag er för att testa att få några minuters sömn- Än så länge är jag uppe i hela 0 minuter. Borde kunna slå det med åtminstone ett eller ett par 10 minuters pass känns det som. Men värken vill inte riktigt som jag vill. Men om ni komemr in och ser det här kan ni väl sända lite sömn till mig och en tumhållning för att jag kan få sova lite. Bara tio minuter så blir jag nöjd just nu i alla fall.

Kram på er från en Åsa som förhoppningsvis sover när ni ser detta. Eller åtminstone kan ligga i sängen mer än i en timme utan att börja grina av smärta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Chutney
2009-03-21 07:19
#1

*Kommer med mitt trollspö och sprider små sömn-flingor och hoppas att Åsa nu får sova mycket mer än 10 minuter och attt hon slipper värk*

Håller tummarna!

KRAM

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Chutney
2009-03-21 07:33
#2

"Nu hoppas jag att Åsa sover så gott,
och att värken ger upp sitt grepp om hennes kropp,
i alla fall ett litet litet tag,
så hon lugnt kan få ta några djupa andetag,
Och därmed lite mer utvilad och mer värkfritt få vakna opp."

Kram Chutney

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Chutney
2009-03-21 11:49
#3

Tassar in, hoppas hon sover…

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Faxlin
2009-03-21 16:01
#4

haha Åsa har i alla fall vilat. Sov nog sammanlagt en timme så det känns bra i alla fall. Sedan hade jag så ont att jag inte höll på att ta mig ur sängen. Men rullandes gick det ändå :-) Så nu är jag på benen igen. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Solaika
2009-03-21 17:17
#5

Värktabletter har jag sagt! Jag blir tokig på dig! Du har ju medicin som hjälper. Så ta den!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Faxlin
2009-03-21 18:10
#6

Men Ida inte skälla på mig nu. Jag tog faktistk en tablett igår innan jag åkte och handlade. Så jag har varit duktig för den här veckan nu :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Solaika
2009-03-21 19:35
#7

Det va bra att du gjorde det iaf *klappa på huvudet* Flört Men du blir ju aldrig bättre om du aldrig sover för att du har ont. Rynkar på näsan

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Faxlin
2009-03-21 20:41
#8

Jag vet det. Men de säger att jag inte blir bättre i alla fall. :-) Så att knapra piller känns inte som någon lösning faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Solaika
2009-03-21 21:23
#9

Vem säger det? För det är lögn! Kroppen mår bättre och får en chans att läka lite om man iaf kan sova. O så länge du har ont så kan du inte sova.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Faxlin
2009-03-21 22:05
#10

Alla mina läkare säger det. ;-) Nu vill de bara lära mig att leva med smärtan. Fast det är klart jag undrar vad jag gjort under alla år med denna värk. Tydligen inte levt i alla fall :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-03-21 22:10
#11

Ida… Det spelar ingen roll hur mkt man tjatar på henne och förklarar att hon faktiskt måste ta sin tablett. Hon är envisare än envisast.
Helt otroligt hur länge man får sitta och hålla på..
Nästan så man måste ge henne en tablett och bända upp käften på  henne och ner med vattenslangen för att hon ska ta den.

// Liinda

Faxlin
2009-03-22 00:48
#12

Meehhh, nu ska du inte vara sådan Liinda. Jag är försiktig med att ta tabletter bara. Inget ont i det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-03-22 01:03
#13

BULLSHIT! Du är inte försiktig…. Du tar dom bara inte..
När du vet att ingen i din närhet skulle tilllåta att du missbrukar

// Liinda

Annons:
Faxlin
2009-03-22 01:42
#14

Men kom inte och säg att inte det är att ta det försiktigt. Och förresten jag tar dem visst det. När jag anser att behovet är skrikande.

Och jag hade nog varit den första att inte godta att jag missbrukar dem. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-03-22 01:48
#15

Åsa Åsa Åsa Åsa ! Nääääh du! Det gör du inte…
Många ggr sitter du där ich säger att du KANSKE skulle ta en tablett.
Se till att göra det istället för KANSKE

// Liinda

Faxlin
2009-03-22 01:49
#16

Men om jag säger kanske är det fortfarande inte så ont att jag vet att jag måste för att kunna röra mig. Således så säger jag kanske och väntar på att kansket kanske ska gå över :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-03-22 01:55
#17

Men du är så knäpp!

// Liinda

Faxlin
2009-03-22 01:59
#18

haha, mehh, det är ju sant ju. Så vad ska jag göra åt det då? En lobotomi kanske. Kan man det?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-03-22 02:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

JAg avslutar denna kväll med denna bild…
åååh genom denna bild borde du se mitt svar också..

// Liinda

Faxlin
2009-03-22 02:06
#20

Äsch nu bara morrar du som vanligt. Så nu stänger jag öronen. Så det så.

Jag kommer nog itne få någon sömn i natt heller mer än natten som var. Så jag ska sätta mig och skriva rent lite artiklar till föreningstidningen tror jag och sedan lägga mig och läsa eller se på film.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
LiindaH
2009-03-22 02:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Ååååh till den får du denna….
Älskar att kunna visa i bilder hur jag svarar..

// Liinda

Faxlin
2009-03-22 02:10
#22

haha, är inte du snäll snart så kommer jag över och jagar dig. Och det orkar itne du för du mår inte bra. Så det så. Så var SNÄLL.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-03-22 02:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

oooh….

// Liinda

LiindaH
2009-03-22 02:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

oooh….

// Liinda

Faxlin
2009-03-22 02:22
#25

hehe, vad knäpp du är. Men det är nog det som gör att jag gillar dig. Skrattande

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-03-22 02:31
#26

Jag är banne mig inte knäpp!

// Liinda

Faxlin
2009-03-22 02:35
#27

mohahahahaha, jo det är du faktiskt. Det kan du itne komma ifrån så det så.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
LiindaH
2009-03-22 02:36
#28

Duuuu ! vem som helst kan intyga att jag inte är det och att det är du som är det.

// Liinda

Faxlin
2009-03-22 02:38
#29

Du är visst knäpp. Och vad mig anbelangar har jag aldrig påstått att jag är normal heller :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Solaika
2009-03-22 02:39
#30

Asså.. Jag har jobbat på beroendecentrum.. det är STOR skillnad på att ta de tabletter man behöver för att ha ett fungerande liv och att missbruka.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

LiindaH
2009-03-22 02:40
#31

#29: FU!

#30: Få henne att lyssna någon gång också!

// Liinda

Faxlin
2009-03-22 02:41
#32

Men jag är inte rädd för att jag ska missbruka dem. Bara att bli beroende. Eller bara och bara det är inget bara över det.
Men för mig är det stor skillnad på att missbruka sina tabletter och att bli beroende. Man behöver inte missbruka tabletter för att bli beroende av dem nämligen. Åtminstone inte i min värld. Så rädslan för att bli beroende är större än ångesten av värken.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Solaika
2009-03-22 02:45
#33

Alltså.. att bli beroende av en medicin är ju ingen fara. Det är förhållandevis "lätt" att bli av med ett sådant beroende. Man trappar ut i den takt som fungerar helt enkelt. Det är långt mycket värre för kroppen att gå o ha ont och inte få sova.

Jag resonerar som så; Varför ha ont när jag kan slippa? Visst, att du kanske inte blir av med värken helt.. men den kan ju bli mycket bättre!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Upp till toppen
Annons: