Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 223 ggr
Chutney
2009-03-08 06:02

Morgonsudd = mickligt

Fy vad trist.

Är ju hos min käre mor. Vi sover i ett annat hus än dä hon bor och där datorn finns.

Vaknade vid 4.00 och kunde inte somna om. För det första, så finns i det rummet jag sover i ett litet element som låter som attan om man har den på ca 15 grader. Min sambo blev störd så jag tänkte, jag höjer till 20 grader (för då låter det  inte)

Min sambo vet att jag då, i det lilla rummet, inte kan ha dörren stängd, känns som om jag inte får luft samt att det blir så sabla varmt och jag vaknde med panikkänslor och alldeles svettig. Han hade stängt dörren…grrr…

Har med mig min laptop. Har tänkt att rensa den, så att jag kan spara det jag vill (har miljoner mappar känns det som) för att sedan installera om igen.

Började med det, men så fort man rör sig  i det huset knarrar det massor. Så jag försökte smyga. Eftersom min mamma packar och har sig, så står det fullt med grejer där. Så i mörkret ska jag försöka treva mig fram utan att väcka honom.

Röker även under fläkten, men den låter så högt den med.

Började dona lite med laptopen, men tråkigt..går inte att surfa där inne.

Smyger allt vad jag kan in i mammas hus och givetvis börjar mammas hund att skälla. Vill ju inte väcka henne innan 5 liksom. Hm…

Men än har jag inte hört henne vakna, men det dröjer nog inte länge…*suck* Hon har ju sömnproblem hon med…tyvärr.

Får sitta en stund, sen får jag väl smyga in i det andra huset igen…med knarrande golv och en fläkt som låter. Måste försöka somna om, fast jag vet att det är svårt/omöjligt.

Jag som är internetberoende, märker jag allra helst nu…har sååå tråkigt. Nåja..ska smyga ut igen…vad annarsa göra?

God morgon och.."god natt" hoppas jag…

En Chutney som är trött på att inte kunna sova ordentligt…:(

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
Faxlin
2009-03-08 06:56
#1

Usch din stackare. Ja jag har själv inte somnat än. Har för ont. Så jag har roat mig med att sitta och lägga ut artiklar. Tänk vad kreativ man blir när man har ont eller har tråkigt.

Hoppas du kunde somna om i alla fall. Tänker på dig.

Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chutney
2009-03-08 09:46
#2

Åsa:

Ja, det blev lite jobbigt :) Är man hemma så går det mycket bättre, då kan man göra lite som man vill.

Vad jobbigt att inte kunna sova för att du har för ont? Får man fråga vad för smärta det är? Har inte hängt med då jag inte varit medlem så himla länge, och om jag fått veta, så är mitt minne kort..*s* Är det fibromyalgi el. reumatism eller annat? (du behöver inte svara)

Jag hade ju tagit något att sova på, men ändå så blev det inte så mycket sömn. Egentligen ska jag väl inte klaga, då jag faktiskt kan sova ett par timmar mer än annars, eftersom jag fick något starkare att sova på. Men, det verkar som om min sömn har hamnat lite i en ond cirkel också, då det har hållt på så länge…

Jag hade kunnat vara mer kreativ..hihi..om t.e.x min laptop hade fungerat i andra huset. (skrivit mer artiklar och så vidare)  Här i detta hus där mamma bor och datorn finns, kändes det som om jag skulle väcka henne hela tiden. (vilket visade sig att jag gjorde, men hon visste inte vad för ljud det var..så nu har jag fått ett ok, att vara här på natten, men att jag talar om att det är jag som låter :p )

Efter att jag skrivit denna tråd, gick jag in i andra huset…blev risig i magen några gånger, men somnade väl om ca 2 timmar :)

Men det måste ju ändå vara etter värre att inte kunna sova på grund av värk? Jobbigt…

Hoppas du fick sova en stund iallafall? Det har ju inte gått så lång tid sedan du skrev…

Tänker på dig med!

Kram Chutney

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Faxlin
2009-03-08 14:17
#3

Jag har i alla fall legat. Såg på tv en del. Och sammanlagt har jag också sovit ett par timmar. Jag somnar till och vaknar igen efter 5-10 minuter, sedan är jag vaken och så somnar jag till 5-10 minuter. Så jag får inte sammanhängande sömn så ofta tyvärr.

De vet inte vad det är för fel på mig. Jag går hos smärtrehab för att se om det går att lära sig leva med den här smärtan och ändå fungera normalt. Men jag har inte kunnat börja deras träningsprogram ännu då jag inte klarar av att vara där 4 dagar i veckan. Så de ska starta ett slöare program för oss som är för dåliga liksom. Men de misstänker fibro men är inte hundra än som sagt var.

Kram

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Upp till toppen
Annons: