Annons:
Etikettallmänt
Läst 663 ggr
Chutney
3/11/09, 9:38 AM

Nick och namn?

Jag skriver detta på nattsudd, då jag märkt av det mest här :)

Många av er verkar känna varandra mer personligen. Ofta använder ni riktiga namn istället för nicket, och då blir jag många gånger förvirrad.

Några namn har jag hunnit lära mig och fler lär jag lära mig, men nu så här i "början" är det lite marigt :)

Är det fel av mig att be er skriva nicken istället för riktiga namnen eller både och? Inget illa menat..:p

Kram/Chutney

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
Alex
3/11/09, 12:58 PM
#1

Absolut inte fel av dig! Tyvärr så blir det väl lite lätt så när man pratar med varandra "privat", eftersom man då känner personen som dens riktiga namn och inte iFokus-nicket. Men jag brukar försöka tänka på det, men ibland slarvar jag och det glöms bort. Skäms

Fast jag tror att det är en person som jag aldrig kallar för sitt nick, och det är Åsa (Faxlin). Men det beror nog på att hon förut hette 'ÅsaF' på iFokus, och det sitter väl kvar hos mig… De andra brukar jag i alla fall försöka kalla för nicket. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
3/11/09, 1:38 PM
#2

#0: Du har så rätt så. Det är sådana där saker man glömmer att tänka på. Ska bättra mig helt klart.

Som Alex skriver så har jag varit tvungen att byta namn på iFokus. Ja två gånger faktsikt. Men mitt första användarnamn som medlem kommer de flesta inte ens ihåg. Jag fick heta HakunaMatatas i hela två veckor. Sedan bestämde grabbarna bakom att jag var tvungen att heta ÅsaF då jag skulle ha mitt eget namn som värd. Sedan gjorde de om iFokus för ett litet tag sedan och då tvingade de mig att byta till något annat då Å inte fanns med hos dem så man fick itne använda Å. Så då blev jag än en gång tvingad att byta. Så då fick det bli Faxlin. Men ja, det lever nog kvar hos många :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
3/11/09, 2:19 PM
#3

oj ja jag försöker att tänka pådet…

Men … Mitt är nog inte så svårt… Åh Alex… ;P

// Liinda

Chutney
3/11/09, 2:45 PM
#4

#1

Jo, det förstår jag :D Att det är lätt hänt. Fast ditt (såklart) och Åsas namn har jag nu lärt mig..*s* (fast det tog tid innan jag förstod vem Åsa var :p) Men, alla är barn i början…*s*

Kram

#2

Dtt namn vet jag nu faktiskt vem det är när någon skriver Åsa :D Så det är ingen fara, även om det tog tid att förstå vem denna Åsa är Skrattande

För mig är du både Faxlin och Åsa så det är ingen fara :D

Kram

#3

Hihi, nej …ditt namn är det ingen fara med :D

Kram

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Saga85
3/11/09, 2:47 PM
#5

Jag känner igen det där. Men som sagt, det tar inte särskilt lång tid innan man börjat lära sig de olika namnen.

LiindaH
3/11/09, 2:50 PM
#6

egentligen TS kan du tänka….

Knäpp : Liinda
Knäppare : Alex
KNÄPPASTE : Faxlin

Så är det löst där iallafall

// Liinda

Annons:
Faxlin
3/11/09, 2:52 PM
#7

#6: Men din lilla dretunge. Snart smäller jag igen datorn så kan du itne skriva.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chutney
3/11/09, 2:54 PM
#8

Alltså, ni som har uppenbarliga namn i era nick, det är inte det som är det struliga för mig Tungan ute

Utan om någon i ett nick t.e.x kallar sig gurkan och någon kallar gurkan för Rakel som gurkan egentligen heter…då blir det marigt..haha (Ni förstod att jag tog exempel nu va?..fniss)

Kram på er :D

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

LiindaH
3/11/09, 2:59 PM
#9

#7: då slår jag dig i magen och tar tillbaka min muffin

// Liinda

Faxlin
3/11/09, 3:02 PM
#10

#8: Förstår hur du menar. Jag kan tycka att de gånger manskriver det riktiga namnet så bör i alla fall trådnummret vara med. Som här #8.

#9: Du är bara duuuuum

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
3/11/09, 3:03 PM
#11

#10: pfft inte en chans

// Liinda

Alex
3/11/09, 4:05 PM
#12

Åsa får skriva under med sitt namn så folk fattar!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LiindaH
3/11/09, 4:15 PM
#13

Åsa får ….. *fnitter* jag är tyst nu

// Liinda

Annons:
Faxlin
3/11/09, 5:01 PM
#14

hmm men vad ska jag skriva då?

Typ:

Åsa får

värd på iller & choklad & goda nyheter ifokus

nepp långt och trist. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
3/11/09, 5:02 PM
#15

#14 Skriv bara

/Åsa

eller

MVH Åsa

eller nåt sånt, ovanför din andra text. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
3/11/09, 5:09 PM
#16

#15: Mähh, nu är ni bråkiga med mig :-)
Det ser ju konstigt ut direkt när jag är på iller och måste varan runt till folk för att de missköter sig. Då skriver jag under med Mvh Åsa Faxlin Sajtvärd. Annars är jag bara jag :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
3/11/09, 5:12 PM
#17

Meeh… Jaja.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
3/11/09, 5:13 PM
#18

Skrattande

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
3/11/09, 5:14 PM
#19

pfft

// Liinda

Solaika
3/12/09, 1:15 AM
#20

Jag har väl mitt riktiga namn i min den här grejen som är grå.. vad det nu heter.. min hjärna har tagit natt.. äääh, ni vet vad jag menar iaf. Så då har du ju mitt nick OCH mitt namn om du skulle undra vem Ida är :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Annons:
Liss
3/12/09, 1:18 AM
#21

Ja, mitt namn är inte så svårt att lista ut iaf. Vissa kallar mig Lis eller Lis1 fortfarande efter mitt förra namn, men de är ju typ samma namn så.. tror inte någon sagt de här inne dock.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Alex
3/12/09, 1:57 AM
#22

#20 Signatur. Flört

#21 Jag tror jag kallade dig Lisette redan på den tiden… Om jag inte minns fel. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lill-jarven
3/12/09, 2:31 AM
#23

det är ju lätt att lista ut att lill-jarven står för lill malin anneli järvinen. ;) fast jag hänger ju här så sällan så det är nog ingen som skulle kalla mig Malin här, förutom möjligen Lisette. :)

många som bytt nick sen jag senast pratade med damerna här, så lite knepigt är det ju, fast somliga har ju varit bussiga och behållt sin gamla avatar iaf. (:

Alex
3/12/09, 2:33 AM
#24

#23 Klart det är lätt, listade jag ut för längesen! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Liss
3/12/09, 2:39 AM
#25

#22 Jo de tror jag faktist, du var en av dem som var smart nog och förstå att Lis1 stod för LisETTeTungan ute

#23 Jo, de är nog möjligt att jag kanske förskriver mig med Malin om de är nåt här inne med digTungan ute De är ju en vanesak och lilljarven är så jobbigt långt(A) 

Är det att du har vart upptagen med körkort och grejer som du vart borta?:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lill-jarven
3/12/09, 2:39 AM
#26

#24 Du är inte dum du!

Alex
3/12/09, 2:44 AM
#27

#26 Näpp, jag är sjukt smart! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
lill-jarven
3/12/09, 2:52 AM
#28

#25 Det är nog mest pga att jag jobbar skift som jag har varit borta så länge. :) Ena veckan jobbar jag förmiddag och nästa kväll/natt så på nätterna antingen sover eller jobbar jag, så det är svårt att hinna med lite nattsudd. Just idag och igår skulle jag ha jobbat natt men jag har varit sjuk i drygt en vecka och kände att det var bäst att stanna hemma, men att ändå vända på dygnet så att jag orkar jobba natt i slutet av veckan. Om jag har gått och blivit frisk dvs. :)

Kan vara svårt att hålla sig vaken när man inte har något att göra och då är det fint att ha er och den här sajten! :)

Ska skärpa mig och försöka kika in här lite oftare.

Liss
3/12/09, 3:21 AM
#29

Jaha på så vis:) Jo de är ju rätt förståligt när man kör taxi:)

Klart du får hänga här lite mera, vi kan nog behöva lite mer sällskap.

Krya på dig:)
Jag vill me ha nattjobb! snyft!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mattssonnr1
3/12/09, 4:08 AM
#30

dum fråga kanske men hur byter man nick på iFokus e less på min nick nu

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

Alex
3/12/09, 11:42 AM
#31

#30 Det kan man inte. Enda sättet är att radera din användare och skapa en ny. Tyvärr. Killarna bakom måste fixa namnbyten manuellt, så det är bara i vissa speciella fall det görs (t.ex när någon blir värd och vill ha sitt riktiga namn).

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

mattssonnr1
3/12/09, 3:58 PM
#32

ok

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

Chutney
3/12/09, 5:21 PM
#33

#20

Men som du har gjort, då ser man ju och det är ju tipptoppen :)

#23

Hihi, jadu..inte särskilt lätt för mig om jag hade försökt koppla ihop det Skrattande

Men som jag skrev tidigare, logiska namn är inte problematiska…fniss. Åsa kan jag nu Skrattande Och du Åsa Flört det med att skriva både namn och #ex7 är ju bra :)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Faxlin
3/12/09, 5:49 PM
#34

#33: Visst funkar det med. Då lär man känna den användaren med namn med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Upp till toppen
Annons: