Annons:
Etikettallmänt
Läst 308 ggr
Musiken
2009-04-03 00:55

Klippa haret sjalv

Jag klipper oftast mitt har sjalv och blir ratt nojd om jag ska vara arlig. Frisorer ar ofta for mesiga och radda for att ta for mycket.

IAF sa har jag probleeeem! Haller pa att spara ut haret igen, men det ar sa tjockt! Nagon som har tips pa hur jag kan tunna ut det utan att se ut som om jag klippt haret ojamt?

Annons:
Liss
2009-04-03 00:58
#1

Jag brukar med klippa själv ibland, eftersom mitt hår växer som ogräs. Och har inte råd att klippa mig så ofta som jag skulle behöva.

Dock har jag samma problem som dig. De i nacken har jag klippt nu två gånger. Men eftersom jag inte har samma redskap som frisörer så blir de jätte tjockt. Och de enda jag kan tänka, är ju en såndär "knivsax" som frisörer har, för att tunna ut.

Annars är de himla svårt att få de tunnare med bara en sax.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Musiken
2009-04-03 01:03
#2

Mjo, har ocksa funderat pa det, men vet inte riktigt vart jag ska fa tag pa en.. Har en san dar "gallersax", men jag vet inte om jag ar sa nojd med resultatet med den..

Liss
2009-04-03 01:07
#3

Neeh, de har inte jag en anning om heller. Men frisörer måste ju få dem någonstans ifrån? :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Saga85
2009-04-03 16:52
#4

Jag klipper alltid mitt hår själv också. Ett tag höll jag på att tunna ut det själv genom att använda mig av en rakhyvel på underhåret - lyfte upp allt hår och "skar" underifrån med den genom håret. Funkade prima.

Musiken
2009-04-03 16:53
#5

Aaah, rakhyvel later som en bra ide!! :D

Saga85
2009-04-03 16:57
#6

Japp, ta det inte på överhåret bara, då får man lätt såna där små korta hårtestar som ställer sig upp ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: