Annons:
Etikettallmänt
Läst 1277 ggr
Strumpa
4/6/09, 1:12 PM

Vad har ni för planer inför sommaren?

Ska ni jobba, åka på semester, plugga, lata er …? Flört

Själv ska jag jobba en del, men ska vara ledig stora delar av augusti om det går. Får jobba hela juli istället ;)

Jag vill åka på semester nånstans, men har nog inte råd. Och till peace & love, men det är ju så dyyrt nu ju Skrikandes

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
SagaoAlfred
4/6/09, 2:55 PM
#1

Den 1:a juni så flyttar jag till Umeå.
Vet inte än om jag får något jobb men förhoppningsvis så.
Om vi har råd så ska vi ner till Sthlm och hälsa på en utav mina bästa vänner och så.
Vill egentligen på världens mysigaste festival; Urkult, men kommer nog inte att ha råd att åka dit iår. :( Känns skittrist, för jag och mina vänner har åkt dit de senaste åren och har haft det underbart roligt. Men ja ja. :)

Sedan så ska jag nog börja hoppa med min ena kanin, och så lär vi åka på lite kaninutställningar å sånt. :)

SaraC
4/6/09, 6:53 PM
#2

Pluggar hela sommaren, men hoppas att det blir skönt slappa kurser så man kan få lite halvsemester. Åker nog upp till fjällen med sambon och djuren och så blir det väl självklart lata dagar i stugan och turer med båten.

Jag hoppas det blir en sommar fylld med solsken!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Solaika
4/6/09, 8:17 PM
#3

Jag ska jobba, mecka i trädgården, åka en sväng till Piteå och ha nattsuddsträff Skrattande Nån veckas semester ska jag lyckas få ihop oxå :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

MoiraIne
4/6/09, 8:58 PM
#4

försöka överleva ska jag. brukar ju vara så när man pluggar, man har inga pengar förrän i slutet av augusti (lön för juli), så vad ska man leva på hela sommaren då..?

Enlitenfrisk
4/6/09, 9:35 PM
#5

Jag ska jobba med alla underbara hästar :) Och såklart blir det väl lite slappande och festande, fyller ju snart 18 också. Så har förhoppningsvis körkort till i sommar :P

Angelclaw
4/6/09, 9:45 PM
#6

#3 vet du ungefär när nu? ;)

Jag ska jobba större delen av sommaren, sen när jag kan så ska jag göra mitt bästa för att komma ut lite, cruisingar, bilträffar, och så träffa en massa människor :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annons:
Dojdan
4/6/09, 11:54 PM
#7

Jag ska jobba mellan den 15 juni - 9 augusti så då blir det nog inte så himla mycket mer än det, kanske någon liten tripp på en ledig helg eller så.

Den 14-16 augusti så ska jag ner till Helsningborg och gå på lebb-bröllop Skrattande och den 22 augusti så gifter sig en av mina kompisar.

Men även om det blir mycket jobb så ska jag ju åka nu snart en vecka till Kreta och samla lite energier för sommaren. Och sen kommer jag nog åka på en sista minuten i september om jag känner för det Glad


Dojdan
4/6/09, 11:54 PM
#8

Jaa, o sen ska jag ju på nattsuddsträffen också om det är ett datum som passar *hoppas, hoppas, hoppas*


Solaika
4/6/09, 11:58 PM
#9

#6 Näe, tyvärr.. måste börja med nästa schema innan jag kan säga mer exakt. Slutet av augusti troligen.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Dojdan
4/7/09, 12:00 AM
#10

#9 Ja.. jag antar att det är stor risk att inte jag kommer kunna vara med eftersom jag är borta två helger där i augusti (15e & 22a)…


Solaika
4/7/09, 12:03 AM
#11

Nä.. jag tänkte min resa till Piteå.. träffen blir slutet på juli eller början av agusti ju.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Dojdan
4/7/09, 12:08 AM
#12

JAHA Skrattande wonderful! Vet du när ni ska börja med nästa schema?


Solaika
4/7/09, 12:14 AM
#13

Den här veckan gör vi sista justeringarna, nästa vecka gör schemagruppen sista ändringarna och sedan dröjer det bara ett par dagar innan vi kan börja med nästa period.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Annons:
Dojdan
4/7/09, 12:15 AM
#14

Aaa okej, då får vi snart veta då :D


Solaika
4/7/09, 12:16 AM
#15

Jopps Skrattande

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Liss
4/7/09, 12:26 AM
#16

Jag vet inte riktigt, brukar inte planera sommaren direkt.

De blir nog sola och bada och pina colada på stranden ;) Och med all sannolikehet lite små resor inom sverige som vi alltid brukar. Sen får man se om de blir någon mer resa i europa, om man har råd till det. Och om jag även får något sommarjobb kanske, men de tror jag ju inte.

Ska tatta mig, och även på nattsuddsträff ;) På tatueringsmässa med tror jag och lite sånna små grejer. Leka livet så att säga.

Jag planerar samma dag eller en vecka innan :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mattssonnr1
4/7/09, 4:19 AM
#17

vet inte alls brukar ta dagarna som dem kommer

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

Telefonkontakt
4/7/09, 12:12 PM
#18

jag ska på peace &love, kålmården.. och bada!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Saga85
4/7/09, 7:08 PM
#19

Jag vill göra något, men vet inte vad. Kanske försöka komma ikapp med skolarbetet och stålsätta mig inför att ta tag i studierna igen.

Arvikafestivalen ska det ju självklart bli. Och en nattsuddarträff (ja ja!). Första vännen som ska få barn, och första vännen som ska gifta sig. Känns lite spännande. Alla blir så stora *buhu*.

Musiken
4/7/09, 8:08 PM
#20

Jag ska forsoka hitta ett jobb, sa att jag kan stanna har i England, och sen i augusti sa bar det av pa tagluff med min pojkvan Europa runt!! :)

Annons:
Maja
4/7/09, 9:51 PM
#21

Jobba, jobba, jobba och åka till Göteborg och Uppsala! =)

Saga85
4/8/09, 12:06 AM
#22

Alla borde åka till Göteborg. Hela tiden ^^ Vad ska du göra här?

Maja
4/8/09, 12:31 AM
#23

#22 - Menar du mig? =) Hälsa på släkt! :)

Strumpa
4/8/09, 11:12 AM
#24

det ultimata för mig vore att börja jobba efter midsommar och fram tills sista juli typ. och sen va ledig så mycket som möjligt i augusti innan pluggandet startar igen, så man får vila upp sig. förra året jobbade jag deltid i maj, och heltid med övertid från juni och ända in i september. och pluggade heltid samtidigt.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Faxlin
4/8/09, 11:27 AM
#25

Här blir det som vanligt. Påta i trädgården. Ska försöka få råd med furuvikskort i sommar så att man kan ta med barnen dit lite sådana där dagar som annars kan bli trista för dem på lovet.
Semester till HC där vi som vanligt kommer ha en stor illerträff och sedan en tur till Ullared och så ska jag träffa iFokus folk igen. Längtar tills jag får träffa dem. Först en som jag träffar varje år där nere som jag börade känna inne på ridsport och sedan två som jag ska träffa för första gången. Ser fram emot det stort.

Förhoppningsvis en nattsuddsträff :-)

Sedan pratade gubben om att låta mig åka till en viss Tess en sväng i sommar om jag var snäll och det gick att få ihop ekonomiskt.

Ska visst till Västerås en sväng och hjälpa en gör söt och trevlig tjej och hennes lika snälla sambo att bygga en jordgubbs pyramid :-)

hmm, mer då?

Ja förhoppningsvis ska jag få iller valpar i sommar, så då lär jag ha händerna fulla.

Gravera lite ska jag dra igång med igen. Var ett tag sedan nu faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Solaika
4/8/09, 12:33 PM
#26

#25 Hihi, jag har redan utsett platsen för pyramiden ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Faxlin
4/8/09, 12:38 PM
#27

#26: Så bra. Jag har börjat kika ut materialet här hemma redan. Risken finns att jag gör iordning grunden här hemma så får vi bara roa oss med att sätta ihop den på plats sedan. Men när det närmar sig så får vi prata ihop oss om storleken på den.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Solaika
4/8/09, 12:40 PM
#28

Hum.. måste man bygga nåt oxå? Det va värst :P När kan man bygga det där o plantera utan att plantorna riskerar att dö?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
4/8/09, 8:43 PM
#29

åååh vad jag vill ha semester, åka raggarbil och spela hårdrock ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

lill-jarven
4/10/09, 5:15 PM
#30

I juni flyttar jag och Ida som sagt ihop och det är det jag ser mest fram emot!

Sen så ska jag (och Ida med om hon kan och vill) åka upp till Kiruna nån vecka och umgås med mamma & pappa. :)
Och så nattsuddsträff om vi kan och har råd. Allt beror så mycket på om Ida får jobb. :)

Annars ska jag mest bara jobba, hoppträna med kaniner, åka runt på utställningar, kanske ha lite kaninbäbisar och sånt mys. Grilla, dricka vin, slöa och bara ha det bra. :)

Strumpa
4/10/09, 5:19 PM
#31

ja massa öl och vin och cider och grillat =) ååh…och imorn ska det bli över 20 grader här i Örebro! då jäklar blir det grillning :):)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

lill-jarven
4/10/09, 5:22 PM
#32

#31 Vad f-n?! Så varmt kan det inte vara i april, jag tror inte på dig! ;) Låter iaf väldans mysigt! Grilla lite åt mig också. :)

Strumpa
4/10/09, 5:25 PM
#33

#32 det är knappt så jag tror det själv! :) lovar att berätta hur varmt det faktiskt blev sen imorn =)

det ska jag ;) ska jag bli full åt dig med? Tungan ute

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Strumpa
4/10/09, 5:26 PM
#34

*dubbelt*

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
lill-jarven
4/10/09, 5:41 PM
#35

Haha jatack! Drick dubbelt så mycket så blir allt bra. ;)

Faxlin
4/10/09, 8:09 PM
#36

Här har vi bara 15 grader ute. Men det är helt klart vår i alla fall :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Liss
4/10/09, 9:45 PM
#37

På min balkong var de 25 + grader idag. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lill-jarven
4/11/09, 6:03 AM
#38

Här ligger det kring nollan nu.. var upp i +4 under dagen, trots avsaknaden av sol. :)

Alex
4/11/09, 1:27 PM
#39

Sommaren vet jag inte riktigt… Inte så mycket planerat där än. Innan sommaren däremot har jag fullt upp. Hunden ska köras till Uppsala, hästen till Norrtälje, och jag ska flytta till Bengtsfors…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
4/11/09, 2:01 PM
#40

#39: Du glömde åka till Älvkarleby :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Strumpa
4/11/09, 2:07 PM
#41

#38 BRR! kaallt! :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Saga85
4/11/09, 6:15 PM
#42

Idag blev det officiellt sommar - vår gammelkatt var ute och rullade sig i gräset och skuttade runt i ett par timmar. Fast bara när vi var ute. Han har sedan 3 år tillbaka (i samband med att hans morbror somnade in) valt att bli så gott som innekatt - bara ute någon kvart/natt och på sommaren. Fast bara om någon av människorna är ute.

lill-jarven
4/11/09, 6:25 PM
#43

#41 Meh gere! Det är ju varmt ju! Man måste tänka på att det bara är april lilla vän.. och så bor jag ju 65mil norr om sthlm. :P Och är van vid klimatet 125mil norr om sthlm. Så jo +4 är vaaarmt och skönt!

Saga85
4/11/09, 6:40 PM
#44

#43 Flytta söderut ;)

Liss
4/11/09, 11:58 PM
#45

Idag var de 32+ grader på min balkong :P Var ungefär 18-20 ute..

Ecko och jag har gått massa och busat och jag har halvsovit på balkongen. så är skit trött ! solsting!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Dojdan
4/12/09, 12:00 AM
#46

Jag har haft feber och knappt orkat vara i solen nånting alls… men gudars vad vackert det var.. Vi promenerade över till svärföräldrarna i uppvikta jeans och t-shirt! Aaah..


lill-jarven
4/12/09, 12:05 AM
#47

#44 NÄVER! Bestämde mig redan som liten att jag aldrig skulle flytta längre söderut än Umeå. Jag var ett klokt barn måste jag säga. ;)

#45 Åh det lät härligt! :)

Liss
4/12/09, 12:10 AM
#48

Mm.. ecko har haft himla kul idag i alla fall. Han ligger och har slocknat i min säng. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
lill-jarven
4/12/09, 12:17 AM
#49

Det är så härligt när hundarna är nöjda. Då blir man nöjd själv också. ^^

Liss
4/12/09, 12:22 AM
#50

Jajamensan.. jag är dödstrött också :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SagaoAlfred
4/12/09, 2:34 AM
#51

jag vill också ha sol och varmt!
dom hade lovar sol här idag med, men det har varit mulet å kallt heeela dagen. :/ hoppas på bättre väder imorgon så lite mer snö smälter bort!

#47 men vi ska bo i övik ett tag tycker jag faktiskt innan vi flyttar till kiruna!

lill-jarven
4/12/09, 7:00 AM
#52

#51 Nej alltså det går inte.. jag har ju som sagt bestämt mig för måååånge herrans år sen, och det går liksom inte att obestämma bara sådär. ;)

Angelclaw
4/12/09, 7:20 AM
#53

Nej huga!! Längre ner än Ume ÄR ju skåne!!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

SagaoAlfred
4/12/09, 1:15 PM
#54

#52 men jooo-o! :(

lill-jarven
4/12/09, 1:19 PM
#55

Helt rätt Tess!

#54 Men näää-ä! :(

Annons:
SagaoAlfred
4/12/09, 1:22 PM
#56

#55 hepp… :( :(

lill-jarven
4/12/09, 1:24 PM
#57

#56 mmm.. :(

Grodan
4/12/09, 8:11 PM
#58

inga direkta planer, vet inte hur jag jobbar… har även sökt sommarjobb… (gamla tanten sommarjobba hehe)

första veckan i juli ska jag åka t Polen o döma möss, kommer även att sälja o köpa en mängd musar! hoppas få resesällskap, men vet ej än.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Faxlin
4/13/09, 12:45 AM
#59

#58: Annars följer jag gärna med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grodan
4/13/09, 12:50 AM
#60

#59 vill du också köpa möss?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Faxlin
4/13/09, 12:51 AM
#61

#60: haha, nepp men följa med dig till Polen :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grodan
4/13/09, 12:57 AM
#62

#61 hm… *fundersam* varför det??? Förvånad Tungan utehar du släkt där? (kan va bra å veta om det finns ett trevligare ställe att sova på än en campingstuga) Foten i munnen


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Faxlin
4/13/09, 12:59 AM
#63

#62: Nepp ingen släkt. Men polacker ska ju vara trevliga sägs det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Strumpa
4/13/09, 1:04 AM
#64

#63 gick på gymnasiet med 2 polskor i klassen =) de var trevliga OCH hade alltid med sig jättemycket billig vodka på klassfesterna! :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Grodan
4/13/09, 1:06 AM
#65

ja, det är sant… den helgen jag ska vara där är någon slags festival… vet inte riktigt vad… har inte märkt av den… men man kan säkert googla fram någon info


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Solaika
4/13/09, 12:08 PM
#66

Åsa du kan få våra grannar *avsky*

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Grodan
4/13/09, 5:23 PM
#67

HAHA


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alex
4/15/09, 3:06 PM
#68

#40 Ja det gjorde jag ju, så dumt av mig! Skäms

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
4/15/09, 3:39 PM
#69

#68: Japp mycket dumt var det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Strumpa
5/8/09, 8:02 PM
#70

putt!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Jenahbella
5/8/09, 8:13 PM
#71

jag ska jobba som vanligt på mitt jobb å så ha 4 veckors semester :) då ska jag bland annat jobba i Ungern! ska bygga hus åt människor som är behövande! ska även iväg med "killen" och våran gemensamma vän och hans tjej och bo i stuga över en helg och bara ha de mysigt!
ska även försöka hinna med en sista minuten resa till grekland :)

Saga85
5/8/09, 8:38 PM
#72

Lite avundsjuk är jag - en vän berättade att hon fått funkisjobb som chaufför på Arvikafestivalen. Tänk om hon får köra grabbarna i Korn eller Depeche Mode Förvånad

Själv har jag inte bestämt mig för om jag ska köpa biljett eller söka som funktionär. Men till Arvika ska jag. Som säkert sagts.

Upp till toppen
Annons: