Annons:
Etikettallmänt
Läst 252 ggr
Telefonkontakt
2009-04-09 14:13

Den trånga bussresan med pepsi

Igår när jag åkte med 117 med Elva till sjukhuset så var det en kvinna med en tvillingvagn precis vid början av barnvagnsplatserna. Notera att det INTE satt några barn i vagnen, den var packad med matvaror.
Kvinnans mamma satt också vid barnvagnsplatsen, precis perfekt där jag snabbt skulle kunna ha kört in min lilla smidiga vagn.
Kvinnan gjorde inget för att flytta sin vagn, för det var en omöjlighet för mig att köra om hennes vagn med 2 dm utrymme. Så jag fick ställa vagnen precis innanför dörrarna för bussen började åka. När bussen sedan stannade vid nästa hållplats så fick JAG flytta på tvillingvagnen. Kvinnan bara stirra på mig. (notera att jag såg väldigt ilsken ut och svor halvhögt) Och så skulle jag försöka kila in vagnen mellan kvinnans mamma och tvillingvagnen. Gick sådär, och mamman VÄGRDE flytta på sig. Typiskt svensk som man är så säger man ingenting. Jag svor lite till halvhögt.

Resan gick bra fram tills kvinnan med tvillingvagnen skulle gå av. hon hade en massa pepsi under vagnen, oc en flaska satt fast perfekt, så när kvinnan drog upp bromsen så öppnades den väldigt skakade flaskan. Halva jag och halva min dyra fina märkesvagn blev nedsprutade! Chockad som jag var så stirrade jag bara på kvinnan som stirrade tillbaka. Hon skruvade ihop flaskan och gick snabbt ut ur bussen.

Jag stod som sagt där med en eventuellt förstörd vagn och pepsi i ansiktet. Jag han inte reagera att kvinnan faktiskt bara gick förens bussen började åka.
Tillhör det inte en ursäkt när man kyckas göra något sådant? och erbjuda ersättning för nedsmutsade kläder och textilier på barnvagnen?

-------

Detta hände mig igår. Ber man int eom ursäkt nuför tiden? och varför flyttar man inte sina grejer när det kommer en annan barnvagn?

Jag blev faktiskt riktigt chockad. Vart respekten och artigheten tagit vägen?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Solaika
2009-04-09 14:31
#1

Respekt och artighet existerar inte idag. Det är tragiskt men sant :/

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Faxlin
2009-04-09 16:06
#2

Usch vilken hemsk människa. Du får lära dig att inte vara så svensk. Säg ifrån nästa gång. Det hade jag gjort.

Skicka sedan in en anmälan till bussbolaget och förklara händelsen. Du var på deras buss och vart nerskvätt och du hann inte reagera förns busschaffisen lämnade platsen. Alltså får de ta medansvar

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
2009-04-09 18:19
#3

Men herregud, hur kan man bete sig så? Vissa människor verkar vara födda utan skam i kroppen. Eller ska man skylla på uppfostran Obestämd Det är lite som när en höggravid kvinna eller en (gammal) skröplig människa kommer på en fullsatt buss/vagn och ingen reser sig för att lämna plats.

Är även själv lite väl "svensk" och har svårt att säga ifrån främmande folk. Och även denna kvinna verkade vara typiskt svensk - skygglapparna på, vaddå hände något? Goddag yxskaft liksom…

Dojdan
2009-04-09 19:21
#4

Min spontana, blåögda, tanke är att hon inte kunde svenska? Men då kan man ju iof be om ursäkt med minspelet..


Liss
2009-04-10 01:44
#5

Usch! tycker de där är så vanligt nu för tiden, så jag blir typ inte chockad mera. Jag blir chockad när någon faktist är trevlig…

Men jag är väl lika dan, alldeles för tyst och snäll. Skulle ha haft lite mera av min mor i mig, för då jävlar hade jag rytit ifrån och sagt till på skarpen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Telefonkontakt
2009-04-10 01:48
#6

#4 jo, hon kunde svenska. för hon pratade svenska med sitt barn. hon bara struntade fullständigt i mig.

Jag kan ta att man inte flyttar på sig, men som sagt, när en sådan olycka hände och man blir nersölad med läsk, då ska man be om ursäkt. hann dock inte ryta ifrån och skrika på henne innan hon hade gått av och bussen hade åkt. man står ju inte precis och väntar att det ska ske en överaskning. :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: