Annons:
Etikettnatt-mums
Läst 1549 ggr
Strumpa
4/14/09, 1:55 AM

Vad dricker ni för te? (eller kaffe)

Suddare är nog ganska bra på att skjälpa i sig en del koffein misstänker jag, i alla fall är jag det =)

Vad dricker ni för tesorter/kaffesorter? Kan va kul med inspiration :)

TE: grönt te med körsbärssmak (lösvikt) eller Lipton vanilj

KAFFE: brygg: Zoega eller Gevalia, perkulator; Gevalia mellanrost, snabbkaffe: Willys Skäms (nödfall)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Grodan
4/14/09, 1:58 AM
#1

Dricker mest kaffe, men på kvällen dricker jag någon kopp te.

Gör ofta te själv av avkok på örter o kryddor, men även Yogi går bra.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Liss
4/14/09, 2:00 AM
#2

Dricker Te, och enbart lösvikt.

Just nu är jag insnöad på en liten söt butiks egenblandade Earl grey no1.  Och även Lady grey..

Påsar faller bort direkt. Dem är inte i närheten av lika goda som lösvikt.

Kaffe, nej tack! Enda gången de funkar är i Latte. Latte är himla gott.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Strumpa
4/14/09, 2:02 AM
#3

chai latte är allra bäst :) pulver-chai, inte syrup :) underbart.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Liss
4/14/09, 2:06 AM
#4

#3 Chai Latte har jag aldrig druckit faktist :) Har bara druckit med smak som vanilj, hasselnöt, choklad etc :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Strumpa
4/14/09, 2:09 AM
#5

#4 det är jättegott :) espresso house har faktiskt den bästa jag har provat iaf, men jag är långtifrån en expert ;)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Liss
4/14/09, 2:12 AM
#6

Vet inte om vi har nåt espresso house här, fast har många ställen med bra latte. Så ska kika efter det :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Dojdan
4/14/09, 2:40 AM
#7

Jag är absolut ingen person som dricker detta varje dag. Te tycker jag inte om alls.. kan verkligen inte lära mig att dricka det (har bara testat på påse iof). Kaffe dricker jag ibland. Men som en social grej. Men det kan vara riktigt gott ibland :) Kaffedrinkar är mums!


annemaria1962
4/14/09, 7:33 AM
#8

vi dricker mycket kaffe! det vi gillar bäst utav bryggsorterna är, "eldorado". det är billigt, men har ändå en god smak, som vi gillar. snabbkaffe är de bara jag som dricker! men dwet är oftast "nescafe". det är det som är godast, för mig, i allafall. Te, däremot, är jag inte alls förtjust i. Men någon gång ibland, på kvällen, med smörgåsar til, så kan det smaka gott. då blir det oftast teer med någon fruktblandning. gärna köpt på lösvikt.

själv är jag svag för att få gå på fik och ta mig en god kaffe och wtt gott fikabröd till, det är rena nöjet att göra för mig!! Glad då smakar kaffet allra bäst!

Solaika
4/14/09, 11:44 AM
#9

Jag tycker varken om kaffe eller te så jag låter bli båda sorterna. Löste eller påste spelar ingen roll, lika äckligt båda sorterna. O kaffe luktar gott men smakar apa så jag avstår det! :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Maja
4/14/09, 1:07 PM
#10

#3 - Neej, syrup ska det vara! :P

Jag dricker citronte. :P

Strumpa
4/14/09, 2:22 PM
#11

kul att få höra lite vad folk tycker :)

kaffe är en sån grej som öl-man måste vänja sig vid att gilla det :) (tror jag iaf) te däremot trodde jag alla gillade hehe.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

MoiraIne
4/14/09, 8:45 PM
#12

jag dricker te i perioder, gott när det är kallt ute tycker jag. då fyller jag alla fyra termosmuggarna och sippar hela dagen. gillar örtteer, men dom får gärna vara smaksatta med citron, ingefära, pepparmynta, camomill…en ny smak på lösviktste blir det också varje höst, sist var det rabarberdröm det va supergott!

kaffe hinkar jag på universitetet, kokar sällan bara till mig själv hemma…

MariaG
4/14/09, 10:19 PM
#13

Här hemma dricker jag bara kaffe, och det måste vara Gevalia. Helst deras colombia.

När jag åker till stugan blir det även te, både morgon och kväll. Löste. Olika smaker. Gillar att testa nya sorter.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
silvery
4/15/09, 12:55 AM
#14

dricker enbart kaffe, och det i MÄNGDER… läskigt mycket säger jag bara.. jaja, jag dricker gevalia mellanrost, för sambon gillar inte starkt kaffe ;P

Solaika
4/15/09, 1:41 AM
#15

#11 Nä, te är äckligt så det dricker man bara om man måste ;P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Telefonkontakt
4/15/09, 1:47 AM
#16

När jag väl dricker kaffe så ska det vara svart mörkrost. inte blask och inge mjölk eller socker. svart som sagt.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Saga85
4/15/09, 4:32 PM
#17

Kaffe dricks 4-5 stora koppar om dagen, svart som natten. När jag var liten dracks det med mjölk och socker, men nu har man blivit gammal och vis och vet hur det ska drickas ;) Jag är inte så kräsen när det gäller sort - ett tag hädade jag och blandade i kallt vatten med pulverkaffe och drack som det var Skäms "Kaffedrinkar" av olika slag - latte, cappucino, mm. - ger jag inte mycket för. Det ska vara svart, och helst nymalt bryggkaffe.

Te går i perioder. Någon kopp på kvällen kan vara mysigt. Helst något gott lösvikts, som t.ex. körsbärste eller äpplekanel. Nu har vi bara påste hemma, och då funkar Liptons Persian Earl Grey. De enda gångerna jag har något i teet är vid förkylningar - ingefärabitar och honung i citronte.

Strumpa
4/15/09, 10:03 PM
#18

haha jag dricker pulverkaffe ibland på morgnarna…lat SkämsCool

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Aviendha
4/16/09, 2:07 AM
#19

Te går det en del i detta hushåll. Yellow label fungerar alltid, men mycket olika smaksatta (gärna fruktiga smaker) trillar in med. Håller med om att lösvikt är godast, men det är himla smidigt att dra med en påse till skolan för varmt vatten får man gratis, men inte påsen ;)

MoiraIne
4/16/09, 5:13 AM
#20

#19

hehe, fler som läser robert jordan eller?

Annons:
Gullan402
4/16/09, 8:54 AM
#21

KAFFETÅREN DEN BÄSTA ÄR AV ALLA JORDISKA DRYCKER!!!!Skrattande

Texten ovan är ett citat från en broderade tavla som jag har i mitt kök. Naturligtvis så är det en kaffekanna och kopp på den också.

Dricker vanligt bryggkaffe, sorten varierar beronde på hur stor kassan är. Allra helst dricker jag zoega när det är extrapris annars blir det mest ICAhandlarna eller Gevalia. I nödfall euroshopper, det smakar hemskt.

TE, tja vanligt i påse. Så bökigt med löste. Förr drack jag mycket löste men nu dricker jag nästan aldrig te.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Aviendha
4/16/09, 1:03 PM
#22

#20 Oja, trist att han inte hann klart bara ;) Ärligt talat är jag lite för insnöad på fantasy, men det är ju gudomligt bra =) Att jag har användarnamnet är för att jag blev medlem på iller först, och en av dem heter så. Hon visade sig inte vara en söt, vän Lisa hon inte ;)

Upp till toppen
Annons: