Annons:
Etiketthistorier
Läst 1638 ggr
Strumpa
2009-05-16 00:57

Hur fick du ditt namn?

Ja,, vad är historian bakom erat förnamn? Cool

Jag heter ju då Sanna ;)

Min mamma var ett fan till Ulf Lundell på 80-talet. Hon skrev ett långt brev till honom när hon väntade mig där de stod att hon va gravid o att hon skulle döpa sitt barn efter hans dotter Sanna om de blev en tjej, ifall Ulf svarade på hennes brev.

Hon fick ett jättelångt brev tillbaka från honom (har läst det) och då döpte hon mig till Sanna när hon fick reda på att de va en tjej.

(jag skulle heta Mikaela först, och om nån undrar vad de blev av den andra Sanna Lundell, så är hon tsm med Mikael Persbrandt o har barn med honom.)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Liss
2009-05-16 01:04
#1

Hehe igen då:)

Min mamma hade en jätte bra vän, men dem växte ifrån varandra och hamna långt ifrån varandra. Dock skickade dem alltid olika kort, till exempel julkort, grattiskort etc. Och när hennes vän fick sin dotter så skicka dem till mamma, som då väntade mig. Och deras dotter hette Lisette. Mamma tyckte de var så vackert att hon döpte mig till det också. Och jag är den enda i vår familj med ovanligt namn därför.

De är iaf historian jag fått höra :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Maja
2009-05-16 01:34
#2

Ööh, mamma och pappa är lärare och de har ofta jobbat tillsammans på olika skolor. Bytte mamma skola kom pappa strax efter, bytte pappa skola kom mamma strax efter och det var väldigt ofta som de fick ha samma elever (mamma på lågstadiet och pappa på mellanstadiet) och ja, då hade de helt enkelt en elev en gång som heter Maja och hon var mycket duktig och omtyckt så ja, på det viset fick jag mitt namn!

Sedan tyckte de att det var ett fint namn och att jag "såg ut som en Maja" hur man nu kan se det, jag tycker alla ungar ser likadana ut!

Alex
2009-05-16 01:37
#3

Jaa… Mina föräldrar ville väl bara ha ett namn som inte alla andra hade. De valde mellan Alexandra och Evelina. Så blev det Alexandra. Vilket min farbror tyckte var jättedumt eftersom "hon bara kommer kallas Sandra ändå, så ni kan ju döpa henne till det direkt". Men tänk så fel han hade… Jag blev en Alex. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

SagaoAlfred
2009-05-16 01:38
#4

Vilka fina historier ni har angående erat namn!

Jag fick mitt namn för att mina föräldrar tyckte att det var fint, och för att det var kort. Tydligen.
Vet inte varför de tyckte att jag skulle ha ett kort namn. Mina syskon heter Magnus, Jenni och David å de är ju inte så superkorta, haha.

Faxlin
2009-05-16 01:38
#5

Jag såg ut som en Åsa enligt min mamma. Och man ser verkligen på bebisar vad de ska heta. Så din mamma har rätt Maja :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Emelie-E
2009-05-16 01:42
#6

Jag tror det var så att mamma ville att jag skulle heta Emma, men två veckor före jag föddes födde mammas kompis en dotter, som fick heta Emma. Mamma blev inte glad:P.. Och Emelie låg väl nära till hands skulle jag tro:P

Annons:
LiindaH
2009-05-16 01:54
#7

Ööööh hmmm 
Har inte så stor koll.
Men återkommer när jag vet mera

// Liinda

Solaika
2009-05-16 04:15
#8

Jag heter Lisskulla för att mina föräldrar tycker det är fint och jag är född i dalarna.

Jag heter Ida efter min mammas faster och för att mina knäppa föräldrar tycker det är fint (jag gillar det inte, inte på mig iaf).

Kristina heter jag eftersom det funnits i min släkt i hur många generationer som helst.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

lill-jarven
2009-05-16 04:37
#9

Lill fick jag minsann heta eftersom mina föräldrar gillar/de Lill Lindfors. (Och antagligen för att varenda människa ska tro att jag heter Lill-Malin. *grr*)

Malin är främst från Malin i saltkråkan ni vet. :) Det gillas, hon är ju en såndär person som man liksom tycker om. Tror jag eg skulle heta Anneli men att Jens, storebror min, inte kunde uttala det, så det fick bli Malin istället. Tack och lov för det.. jag känner inte en enda trevlig Anneli!

Anneli fick jag som andranamn eftersom att alla kvinnor på mammas sida heter nåt med Ann. :) Mamma heter Anne, mormor heter Anniki i andranamn osv.

Emaljoh4
2009-05-16 12:47
#10

Malin

Jag heter Malin för att mamma hade en bra kompis som hette Malin… som hon tyckte var så snäll… så då fick jag heta Malin! Smile)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

elinn
2009-05-16 13:56
#11

Jag skulle ha hetat Karin från början men av något anledning, som jag inte känner till, så blev det Elin. I mellannamn heter jag Katarina och det heter mamma med så det kommer efter henne.

// ElinN

Telefonkontakt
2009-05-16 14:08
#12

min pappa tyckte det var fint. och mamma hade ju fått bestämma första barnets namn, så det var hans tur helt enkelt.

så det blev en Linda (blä)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

SaraC
2009-05-16 14:54
#13

Sara, för att mina föräldrar tyckte det var fint. Som andra tilltalsnamn har jag mammas ena namn - Charlotte. Om jag hade varit en pojk ville mamma att jag skulle heta Alfons Obestämd

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Jenahbella
2009-05-16 16:15
#14

Jennifer heter jag efter artisten jennifer rush som min mamma ÄLSKAR! :) mamma hade även låten the power of love på sitt bröllop med sin nya man i somras :)

Saga85
2009-05-16 16:41
#15

Ja, mina föräldrar gav mig namnet Josefina, varför vet jag inte. De tyckte väl att det var fint.

När jag fick en "nystart" på livet ville jag bli av med mitt gamla namn, och starta om helt. Hette Sara i mellannamn, men förknippade bara det med alla dryga, bimbo-Saror som jag stött på. Så det blev Saga istället.

[Tassy]
2009-05-17 01:50
#16

Mina föräldrar hade bestämt långt i förväg att jg skulle heta Emelie, men så när jag tittade ut så såg jag visst ut som en Sara, så då blev det de i stället, och Emelie fick bli andranamn.

Jag hade mycket hellre velat heta Emelie dock Obestämd

Musiken
2009-05-17 01:53
#17

Jag ar dopt efter sangen "Amanda" med Boston :P

Upp till toppen
Annons: