Annons:
Etikettallmänt
Läst 1409 ggr
Telefonkontakt
4/29/09, 6:25 PM

Dömmande j#%&a människor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känns som att "folk på stan" är så dömmande att jag är en dålig morsa..

Jag är ung (21) jag har rosa hår och pircings i ansiktet. Ingen svenssonmorsa (inte för att de tär något fel med det heller). Idag när jag var på stan och tittade på leksaker till tjejen så drog Elva ner glasögonen i munnen och jag säger "ajaj, inte äta glasögonen" och sätter tillbaka dem. Aldeles intill mig (1 meter bort ungefär) så är det en "svenssonmamma" som säger till kamrat "inte konsitgt att bebisen har glasögon, så som hon ser ut så måste hon ha supit och knarkat när hon var gravid".
Jag dricker alkohol sällan. blev full första gången när jag var 18. jag knarkar inte, röker inte..

Bara för att man inte är 30+ och inte ser ut som en Svennsson så är man tydligen knarkare och en dålig morsa..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
SaraC
4/29/09, 6:34 PM
#1

Ja, vad ska man säga? Synd om folk som dömmer ut andra på det viset, de går miste om mycket. Du skulle sagt åt henne samma sak som du skrev, att du inte röker, knarkar och dricker sällan, då hade hon nog blivit rätt ställd och kanske även fått en tankeställare.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Telefonkontakt
4/29/09, 6:35 PM
#2

jag blir så paff själv när jag hör något sånt att jag inte vågar säga något.. jag kanske ser lite tuff och hård ut, men jag är en fegis när det kommer till sånt..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

SagaoAlfred
4/29/09, 6:39 PM
#3

men åh vilken idiot! :/
försök att inte ta åt dig, även om jag förstår att det är svårt. :(

*krama om*

SaraC
4/29/09, 6:41 PM
#4

#2 Nej, det är ju oftast så att man inte kommer sig för att säga någonting för man blir så förvånad och sedan kommer man på hundra bra saker man skulle sagt när man kommer hem Glad 

Jag brukar fråga "Varför tycker/tror/säger du det?". Då behöver jag inte fundera ut något smart att säga och det brukar få de flesta helt ställda, de kan inte ge något svar och skäms över vad de sagt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SagaoAlfred
4/29/09, 6:41 PM
#5

känner förresten igen det.
när jag började jobba på en förskola här så var 2 st skitsura hela tiden, hejade knappt på mig osv.
efter några månader så kom en utav dem å bad om ursäkt för att hon varit som hon varit, å sa att hon faktiskt inte trodde att jag skulle vara så duktig med barn pga. min låga ålder (jag var då 18) å pga. att jag var piercad. men sa att hon nu skulle sluta dömma folk å sådär, å jag fick en massa beröm å sedan dess så har hon alltid varit jättetrevlig.

Faxlin
4/29/09, 6:42 PM
#6

Att se ut som en svenssonmamma är inte det som gör en till en bra mamma. Det är hur man är. Så även om det är svårt, försök att inte ta åt dig. Det är säkert inte sissta gången det händer heller tyvärr. Sverige är ett skitsnackarland, och det enda sättet att skydda sig mot det är nog att emigrera.

Kram

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Saga85
4/29/09, 7:05 PM
#7

Jäkla människa. Ja, vad ska man säga. Hemskt att folk dömmer en för ens utseende. Försök att inte ta åt dig. Tänk så synd de är om dessa dömmande människor, att de har så lite livserfarenhet att de inte kan gå efter annat än sina fördommar. Nästa gång kanske man borde vända sig om, och likt man pratar med ett ledset barn säga "Naw, stackars liten. Du ska nog se att du får uppleva livets mångfald snart".

Alex
4/29/09, 7:21 PM
#8

Fy vad tråkigt sånt där är. Och i alla såna lägen kommer man på massa smarta saker man skulle sagt, när det är försent.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
4/29/09, 7:25 PM
#9

Man kanske borde skriva en bok om det. "1001 saker jag borde ha sagt…"

Alex
4/29/09, 7:28 PM
#10

#9 Haha underbart! Skrattande Tror den skulle sälja riktigt bra faktiskt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinnB
4/29/09, 8:20 PM
#11

Men…. åh. Trött jag blir på människor ibland.

Kram på dig!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Strumpa
4/30/09, 12:55 AM
#12

Försök stå på dig och våga säga nått! Träna för dig själv eller vad som helst. Man mår bara dåligt efteråt om man inte vågat säga nåt. Inse att du är en cool mamma som måste få se ut som du vill utan att nån ska köra en kniv i ryggen på dig.

Styrkekramar!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Liss
4/30/09, 1:39 AM
#13

Jag och min mor åkte förbi er när ni gick hemmåt, från hans jobb, tror jag nog :) Och jag påpeka just då för min mor när vi åkte förbi, att de är kul att se en "annorlunda" mamma och inte de du kallar svenssonmorsa jämt. Min mor höll med att de var coolt och att man inte alltid måste se likadan ut för att vara mamma.

Som sagt handlar de inte om utseende. Men de är skoj när någon vågar stå ut lite och gå mot mängden. De känns lite så att, så fort man får barn får man inte ha piercings eller färga håret extremt längre. Vilket jag tycker är förbenat tråkigt.

Får mycket blickar själv och många konstiga kommentarer. Folk dömmer mig först och märker sen att jag inte alls var så hård som jag såg ut :) Och de är himla kul när dem inser det. Mindre kul när elaka kommentarer kommer..

Men man får liksom ignorera .. dem vet ingenting om dig eller din personlighet, så dem har inget att komma med. Att dem är så trångsynta är bara sorligt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
MoiraIne
4/30/09, 2:48 AM
#14

Fy f….n för folk som bara måste döma andra, och det bara på utseendet!! Det gör mig så pissed off!

Hon borde ta sig en titt på det här:

Susan Boyle (Britains got talent 2009)

Kanske skulle få henne att fundera innan hon dömer nån på bara utseendet nästa gång!

Link-
4/30/09, 2:59 AM
#16

Vad trött man blir. Och arg. Det finns så mycket dumt folk. -_-

Liss
4/30/09, 3:25 AM
#17

#14 Åh, min mor berätta om henne. Men har inte sett de förän nu! fick tårar i ögonen till och med:P eller ja, jag är ju känslig så..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MoiraIne
4/30/09, 3:28 AM
#18

mmhm, jag med, man både skrattar och gråter! och juryns minspel är ju helt oslagbart, snacka om bevis på att man blir dömd på förhand - bara på utseendet!

Link-
4/30/09, 3:35 AM
#19

Ja, Susan Boyle är underbar!

Telefonkontakt
4/30/09, 10:37 AM
#20

Igår när jag var ute på promenad med en bekant så had ejag mina lackplatå-boots på mig. Fy tusan vad folk stirrade och då var jag barnfri

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Liss
4/30/09, 8:01 PM
#21

#20 Ja, de var dem du hade på dig när mamms och jag åkte förbi ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Telefonkontakt
4/30/09, 8:06 PM
#22

#21 yey. Gick sedan en 2 timmarspromenad med dem direkt efter att vi gått från Hageby, och jag kan lova att jag had eont i fötterna efteråt.. Men bara pga lutningen på skorna, inte pga att det var platå :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: