Annons:
Etikettpå-löpsedeln
Läst 859 ggr
Saga85
6/6/09, 12:39 AM

Nationaldagsfirande

Om någon har missat så är det SVea rikes nationaldag imorgon. Ska du fira den? Isf hur?

Annons:
Saga85
6/6/09, 12:40 AM
#1

Jag ska väl inte direkt fira. Dock är det Picknickfestival imorgon, så jag ska bege mig med mat, vin och lite goda vänner och låtsasfira lite till trevlig musik.

LiindaH
6/6/09, 12:41 AM
#2

Dagen min Svea skulle fyllt 3 år Gråter

Jag har inte den blekaste, men är jag lika pigg och gla som vanligt så blire väl sängen som vanligt, åh sen beror det på hur bra och roliga jag och sambon är mot varandra.

// Liinda

Alex
6/6/09, 12:46 AM
#3

Na…tio…nal…daaag? Obestämd

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
6/6/09, 12:47 AM
#4

Men fy, en så tråkig dag. Vem är Svea?

Annars är du/ni så välkomna så att komma och leka i parken här i Göteborg! Jag bjuder på hemmagjord potatissallad!

Saga85
6/6/09, 12:47 AM
#5

#3 Ja, du vet…dagen då man firar…något någon gammal kung gjorde eller inte gjorde för en massa massa år sedan.

LiindaH
6/6/09, 12:50 AM
#6

#4: Min och sambos första älskling, en av dom iallafall.

Mmm.. Men jag brukar inte fira dessa dagar..
Hmm skulle va trevligt, men lite långt tyvärr.

// Liinda

Annons:
Alex
6/6/09, 12:52 AM
#7

#5 Gam…mal…knu…g..? Obestämd

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LiindaH
6/6/09, 12:58 AM
#8

Kungen : Han är en sån där rik man som sitter i en stor stol som alla barnen drömmer om, där har han massa betjänter som slickar hans fötter och gör allt för han och sin familj.
Åh sen snor han pengar från människro som arbetar bara för att hans ka kunna dricka öl och flyga flygplan till varmare länder.

// Liinda

Maja
6/6/09, 12:58 AM
#9

1. Jag vaknar
2. Jag åker till jobbet
3. Jag jobbar
4. Jag åker hem
5. Jag kommer hem till en stad där alla kompisar har åkt hem till sina hemstäder så jag är ensam!

Gråter

Saga85
6/6/09, 2:24 AM
#10

#8 Haha, åh, du är bäst på att förklara!

#9 6. Så istället åker du till Göteborg för att leka med Saga Skrattande

Alex
6/6/09, 2:36 AM
#11

#8 Ungefär som jag… Fast jag sitter i en soffa, blir slickad på fötterna av en hund (eller ja, blev) och jag snor inte pengar från folk, bara lurar dem att känna sympati för mig som är fattig så de köper öl och resor åt mig. Annars är det ju samma sak…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
6/6/09, 2:38 AM
#12

Få någon att sympatiköpa en resa till Göteborg så ska jag sympatiköpa öl åt dig Skrattande

Liss
6/6/09, 4:16 AM
#13

Fira och fira!:) Neeh ska inte fira, men ska bort imorrn iaf. Jag tror inte direkt dem kommer ha något speciellt firande där för övrigt.

Men hoppelihoppas att de inte regnar imorrn iaf, för dem har inget tak heller .. hum!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
LiindaH
6/6/09, 12:14 PM
#14

#10:???? vaharjagnugjort?

#11: keep it up

// Liinda

Telefonkontakt
6/6/09, 12:17 PM
#15

Jag ska fira! På något sätt.. Vet dock inte hur än..

Eller jag kan nog säga att jag forade igår med att jag delade en flaska vin?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Alex
6/6/09, 3:37 PM
#16

#12 Det lät inte fel! Tungan ute Men blir nog svårt tyvärr är jag rädd… ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
6/6/09, 4:25 PM
#17

Äsch då. Och nu när det helt plötsligt blev fint väder här. Från grått och halvregnigt till soligt och lagom varmt.

Solaika
6/7/09, 10:27 AM
#18

Haha.. vi firade så fint med mor o far.. eller så firade vi inte alls.. Pappa o Eric fixade kök och jag o mamma packade upp o plockade. Så nu är det faktiskt snart ett hem här på riktigt.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

ChristineL
6/7/09, 11:42 AM
#19

Jag firade inte,men jag såg några som viftade med svenska flaggor.

Jenahbella
6/7/09, 1:38 PM
#20

jag firade inte men de va ett jäkla liv på stan här :P

Annons:
Faxlin
6/7/09, 2:07 PM
#21

Jag firade inte. Men vi hade Kent och Kerstin här så vi satt och pratade en massa och så var det ju musutställningen också så en riktigt bra dag. Någon på gatan festade till ordentligt i alla fall för det var ett jävla liv.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

myff
6/7/09, 5:30 PM
#22

jag tog studenten dagen innan..jag firade nationaldagen med pizza,chips och feta ost:)

Saga85
6/7/09, 5:36 PM
#23

#22 Låter som ett mycket bra firande Skrattande

Själv satt jag på en filt, drack vin, lyssnade på musik och tänkte inte det minsta på att det var nationaldag. De enda flaggorna jag såg var nog de fotbollsnördar vi slog oss ihop med senare på kvällen som hade sverigetröjor på sig iom en match (danmark-sverige?).

Faxlin
6/8/09, 2:58 AM
#24

Japp det var danmark sverige. Danmark vann med 1-0. Det var svårt att missa det då jag hade Kent här och han är Dansk. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Upp till toppen
Annons: