Annons:
Etikettallmänt
Läst 1114 ggr
Jenahbella
5/22/09, 6:49 PM

körkort?

jag måste fixa mitt körkort nu, vill så gärna flytta ut på landet och bo utanför stan, men hur hittar man egentligen motivation för att skaffa sig de där jäkla kortet? jag e inte sugen för fem öre egentligen :(

Annons:
[HeartQueen]
5/22/09, 6:50 PM
#1

känner precis likadant! :/

Jenahbella
5/22/09, 6:51 PM
#2

jag känner att sålänge jag inte MÅSTE MÅSTE så orkar ja inte ^^ skittrist egentligen flr ett körkort ger en ju en himla frihet!

[HeartQueen]
5/22/09, 6:52 PM
#3

exakt..

LiindaH
5/22/09, 6:57 PM
#4

Du får skriva en motiveringslista över hur mkt bättre det blir med ett körkort, sätta på ytterdörren så ser du det varje gång du ska gå ut.

// Liinda

Maja
5/22/09, 7:00 PM
#5

Jaa, körkort ja..

Första gången jag övningskörde var i augusti i fjol. Tog en intensivkurs på två veckor och var i stort sett klar, sade min lärare. Sedan kom flytten till Örebro och jag hittade ingen ny körskola på ett tag = jag tappade en hel del.

Sedan hittade jag en körskola, men det fanns ju bara tider då och då. Köra, vänta en vecka, köra, vänta två veckor, köra, vänta en vecka till..

Men ja, sedan var jag ju i stort sett klar, men så fanns det ingen tid innan jul och nyår. Så jag körde inte på två månader (från november - januari) och så tappade jag en del där med så klart..

Sedan var det återigen det där med köra, vänta en vecka, köra, vänta tre veckor, köra..

Men ja, sedan kom dagen! Uppkörningen!

Och vad händer då? Jo, "Maja, du är jätteduktig på att köra och du skulle i stort sett kunna få körkort nu, men jaa, du körde lite för fort när du körde av motorvägen så att du inte hade tillräckligt bra uppsikt!"

Eeh.. Va?

Så, nä, det blev ingenting. Jag körde för fort av motorvägen..

Till och med min trafiklärare som satt i baksätet tyckte det var konstigt. Jag körde precis som jag hade gjort på alla lektioner och då har trafiklärarna inte sagt någonting, utan då har det varit hur bra som helst..

Så ja, jag har lagt drygt 30.000 kr på mitt körkort, och har det fortfarande inte..

Men jag har uppkörning inom en snar framtid igen!

Musiken
5/22/09, 7:00 PM
#6

eller sa bokar du in 5 lektioner till att borja med. Da far du skitdaligt samvete om du inte gar dit eftersom du betalat for dem.

Annons:
Faxlin
5/22/09, 8:21 PM
#7

Jadu Fnuha, det där med att få motivation är inte det lättaste. Jag är just nu inne i en period där jag börjar känna igen att jag aldrig någonsin får ett körkort, så jag kan lika gärna lägga ner och skita i allt. Så att be mig om motivation är nog svårt.
Jag är så less över att höra att jag ändå kommer misslyckas med uppkörningen och sådant.

Men gör ett papper där du skriver upp alla fördelar.
Sätt det pappret bredvid datorn så att du ser det jämt. Börja sitta hemma och gör teorin på datorn, det är sååå mycket trevligare på datorn än att sitta med böcker. Åtminstone tycker jag det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lans
5/22/09, 8:57 PM
#8

Känner likadant. Nu har jag iallafall boka halkbana och den där första delen och teoriprov + uppkörning. Så nu har jag till 3 augusti att lära mig köra ordentligt. Får se hur det går :P

Har börjat köra förra vintern. Tog säkert 20lektioner….men sen slutade jag helt plötsligt…Blir ju bara dyrare och dyrare hela tiden, så nu ska jag tametusan ta det! Och min pojkvän gnäller om det hela tiden. Enligt han är det DÖKONSTIGT att man inte har körkort när man är nästan 21år. Obestämd

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

 

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[HeartQueen]
5/22/09, 9:33 PM
#9

jag tycker inte det är konstigt :/

Saga85
5/22/09, 9:40 PM
#10

Inte jag heller. Jag är snart 24 och har inget körkort. Min mor är 58 snart och har inget körkort.

Jag övningskörde med min far för några år sedan (strax innan man blev tvungen att gå en kurs innan). Sedan skaffade han ny bil, och ville inte låta mig fortsätta innan den gått x antal mil. Men jag borde ta tag i det, men har inte råd. Kommer nog aldrig ta det.

Link-
5/22/09, 9:47 PM
#11

Jag vill också ha körkort så jag kan flytta ut från stan. Men jag hade aldrig råd när jag var ung (och inte nu heller haha). Tror inte att det blir av alls..

Strumpa
5/22/09, 9:50 PM
#12

Jag tog körkortet när jag var 18,5. Jag var inte så motiverad först, men det enda rådet jag kan ge är att öva öva öva, och verkligen tänka på hur skönt de kommer bli att få åka helt själv, var som helst och närsomhelst. Slippa va beroende av nån annan o så.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Strumpa
5/22/09, 9:51 PM
#13

Ni som säger att ni aldrig kommer ta det, de känns som ni gett upp redan! Min mormor var nästan 50 när hon tog körkort, och slutade i 75-80årsåldern. Det är aldrig för sent!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Saga85
5/22/09, 9:52 PM
#14

#12 Men äsch, det är ju därför man ska bo i en större stad där man kan ta buss/spårvagn överallt. Eller i en liten stad där man kan gå/cykla överallt Oskyldig

Liss
5/22/09, 10:48 PM
#15

De där med att köpa fem körningar hjälper inte! Jag gjorde teorin och missa med ett poäng ifrån godkänt, sen hände en massa jävla skit i mitt liv de året så då bara gav jag upp och hade en liten papperslapp med typ 3 gånger kvar. Den är nog out of date nu! :P

22år och har inget körkort. Men de skulle underlätta eftersom jag vill bo utanför stan med Ecko fjärt! Då vill man inte gärna gå upp klockan 06.00 för att hinna med en buss in till stan eller så.

Min syster tog körkortet till hennes 24 års dag. Så jag har tills dess på mig! ^^ eller nåt..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Telefonkontakt
5/22/09, 11:30 PM
#16

Min mamma tog körkort när hon var 40. Och jag själv vägrar körkort nu och kanske för all framtid. Flört

Det är dyrt med bil och kollektivtrafiken funkar prima.

Jag vill gärna flytta utanför stan också, men inte tänker jag skaffa körkor toch bil för det. Bara det finns några busar om dagen så är jag mer än nöjd ^^

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Faxlin
5/23/09, 3:56 AM
#17

#16: Med fyra ungar så är man inte nöjd över att bo utanför stan utan körkort kan jag säga.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Tassy]
5/24/09, 2:40 AM
#18

Mitt tips är då att flytta ut på landet, då får du motivationen på köpet hihi Skrattande är själv uppvuxen på vishan, och stora drömmen var i alla år det där körkortet Flört det sa bara svish efter jag fyllt 18 så hade jag kortet Oskyldig

Faxlin
5/24/09, 4:04 PM
#19

Men Tassy, jag bor på landet. Det hjälpte inte så mycket här precis.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
5/24/09, 4:09 PM
#20

Eller hur… Jag har inte heller ett körkort..Inte ens ett leg..

// Liinda

Annons:
Saga85
5/24/09, 5:10 PM
#21

#20 Hur vet du då att du finns Förvånad

[Tassy]
5/24/09, 5:16 PM
#22

hahahah :-)

Upp till toppen
Annons: