Annons:
Etikettallmänt
Läst 656 ggr
[ANNiZO]
2009-05-29 01:00

Jobb!

Förlåt om det redan finns en sån här tråd, sökte men hittade ingen. :) 

Sitter och är lite nyfiken på vad Nattsuddarna jobbar med! Så, vad jobbar ni med? :D Varför valde ni att jobba med just det?
Ni som går i gymnasiet, vilken linje och varför? 
(Tar inte med grundskolan då man inte har så mycket val där, men ni som går i grundskolan får gärna skriva det om ni vill!) 

*nyfiken!*

Annons:
Alex
2009-05-29 01:03
#1

Jag är arbetslös. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

elinn
2009-05-29 01:05
#2

Jag pluggar. Sena kvällar och sena mornar är mitt liv just nu. Hur fan ska man klara av att börja jobba sen när man måste kliva upp tidigt VARJE morgon Obestämd

// ElinN

Strumpa
2009-05-29 01:05
#3

Jag pluggar på universitetet heltid till vardags, jobbar dock extra. Men nu i sommar kommer jag tydligen inte jobba nånting efter nästa vecka Tungan ute Så fri kan man väl kalla mig, iaf i sommar ;)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Alex
2009-05-29 01:06
#4

Men hallå, hur var det med läsförmågan? Vad pluggar ni till, och vad jobbar ni med? Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[ANNiZO]
2009-05-29 01:08
#5

#1 Fan, det glömde jag ju att skriva! Finns det något speciellt jobb du vill ha då? :) 

#2 Usch, vet vad du menar. Hemskt! 

#3 Vad jobbar du med då när du jobbar extra?^^ 
Skönt med sommarlov!

elinn
2009-05-29 01:08
#6

Haha sorry. Jag pluggar ekonomi på högskolan i Gävle. Är klar till jul och hoppas ju självklart på att få ett jobb efter det.

// ElinN

Annons:
Strumpa
2009-05-29 01:08
#7

Jag har aldrig påstått att jag kan läsa Oskyldig Måste man berätta allt Alex?;) Jag pluggar iaf till personalvetare o jobbar inom restaurangbranschen.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

[ANNiZO]
2009-05-29 01:09
#8

#4 Haha äsch, jag glömde nästan själv vad jag frågat. Kanske dags att gå och lägga sig…
Tack för hjälpen! ;)

Alex
2009-05-29 01:26
#9

#5 Hmm nja, har lite funderingar på att starta eget faktiskt. Glad Någon slags försäljning av något över internet. Vad vet jag inte riktigt än dock.

#7 Klart man måste berätta allt! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[ANNiZO]
2009-05-29 01:28
#10

#9
Låter kul! :D

Maja
2009-05-29 01:30
#11

Pluggar heltid till personalvetare (vad det nu är).. ;)

Jobbar extra med att sälja soffor, sängar, bord och stolar. ;)

[ANNiZO]
2009-05-29 01:33
#12

#11 Haha ja, vad är det? :D 

Åh, säng… *vinglar iväg till sängen* Jag skulle nog bara råka somna på jobbet då :D

Maja
2009-05-29 01:37
#13

#12 - Hoppas Sanna kan förklara vad det är, för jag vet knappt själv vad jag pluggar till.. ^^

Annons:
Strumpa
2009-05-29 01:40
#14

"En personalvetare arbetar med personal- och organisationsfrågor i både privat och offentlig sektor och har kunskap om verksamhet, människa och regelverk. Personalvetaren är nödvändig i förändringsarbete och vid strategiska beslut om affärs- och verksamhetsutveckling"

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

[ANNiZO]
2009-05-29 01:42
#15

#14
Aha, tackar!

Strumpa
2009-05-29 01:42
#16

"Det kan innebära arbetsuppgifter som rekrytering, kompetensinventering, kompetensutveckling, karriärvägledning, ledarskapsutveckling, organisationsutveckling, arbetsmiljöarbete, löne-, pensions- och försäkringsfrågor, arbetsrättslig rådgivning, förhandlingar och avvecklingsarbete. Personalarbetet är en viktig del i affärsverksamhet och nödvändigt för att verksamheten i en organisation ska fungera tillfredsställande och vara lönsam. Exempel på tjänstetitlar är personalchef, personalutvecklare, personalansvarig, personalsekreterare, personalkonsulent, rekryterare, HR-chef (HR från engelskans "Human Resources" vilket kan översättas med personalfrågor), HR-ansvarig eller HR-konsult. Det finns idag omkring 6 500 utbildade från de personalvetarinriktade programmen och tidigare motsvarigheter."

Saco.se

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Alex
2009-05-29 01:44
#17

#10 Ja, vi får väl se… Flört Haha.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
2009-05-29 02:03
#18

För tillfället är jag tidningsbud en natt i veckan, resten av tiden parasiterar jag på mina föräldrar.

Men till hösten ska jag återuppta mina studier - Medieproduktion med inriktning manus. Hoppas på en framtida karriär som bl.a. klippare och manusförfattare.

Saga85
2009-05-29 02:04
#19

…och vem inom medieproduktion drömmer inte om jobbet som Regissör (med stort R) Oskyldig

Musiken
2009-05-29 02:04
#20

Jag jobbar som servitris pa en frans restaurang/cafe. Valde inte direkt jobbet, utan sokte desperat efter vad jag an kunde fa, och fick jobbet dar. Annars sa ar jag fulltidsstuderande har i UK och pluggar till fotograf. Nasta ar blir sista aret, och jag har mega-angest over vad jag ska gora efterat! Pluggade for ovrigt pa Naturvetenskapliga Programmet pa gymnasiet och tankte bli obducent tills jag insag hur mycket plugg det kravdes for att bli det. Jag ar sa rastlos att jag aldrig skulle klara av att binda upp mig till nagot i mer an 3 ar.

Annons:
[ANNiZO]
2009-05-29 02:12
#21

#18

åh, låter kul! 

#20

Intressant! Är det roligt att studera utomlands? 
Hu, obducent, är inte det läskigt? .__.

MariaG
2009-05-29 11:19
#22

arbetslös sen januari. Men igår ringde mitt gamla jobb o frågade om jag kunde börja jobba på söndag kväll o sen fram till semestern. Det är ett industri-jobb.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Musiken
2009-05-29 14:57
#23

#21 Tja, jag har ju inte sa mycket att jamfora med, men skulle tro att det ar samma som att studera i Sverige forutom att det ar ett annat sprak :P For mig kanns det mer "pa riktigt" att flytta utomlands, an att bo i Sverige. Hade jag bott kvar dar sa hade jag kunnat komma hem nar jag ville, och det kan jag ju inte nu.

Linn
2009-05-29 23:49
#24

Jag är strax "färdig utbildad" florist och jobbar även som det, dock bara två dagar i veckan. Funderar på att längre fram i tiden eventuellt plugga till trädgårdsarkiteckt.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

LinnB
2009-05-30 01:23
#25

Man kan säga att jag är sjukskriven just nu. Står skriven på det individuella programmet här i stan och har en praktik jag kan åka till då jag orkar, men har varit hemma de senaste månaderna :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Telefonkontakt
2009-05-30 02:53
#26

Jag är "arbetslös" men föräldraledig. Dock anställd som tidningsutdelare, men jag har nte jobbat (än eller om jag äns kommer att göra det, bara är anställd så att jag kan ringa och tjata, bra att ha)
ska dock förmodligen börja plugga i höst.

Innan jag blev föräldraledig så jobbade jag som timvikarie på förskolor.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jenahbella
2009-05-30 12:57
#27

jag jobbar som montör på whirlpool :)
började jobba där för att de va de jobbet som fanns just då lixom :)
nu har ja jobbat där i över tre år och de e riktigt skönt att ha ett fast jobb som man e bra på! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: