Annons:
Etikettallmänt
Läst 470 ggr
Telefonkontakt
2009-06-12 21:17

Den farbannade skostorleken!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår så begav jag mig iväg med Elva för att leta efter ett par sandaler. Det var lättare sagt än gjort vill jag lova.

Elva har väldigt små fötter och har storlek 18. Och eftersom att det är oerhört viktigt att inte köpa aldeles för stora skor till ett så litet barn som håller på att lära sig att gå, så gick det ju inte precis att köpa skor i storlek 20.

In i först abutiken och hittade en söt sandal och frågade om de hade dne i storlek 18. Fick svaret Slutsålda. Du är lite sent ute, är rensat i de minsta storlekarna i hela utbudet. Kul, så då begav jag mig till alla andra skoaffärer med märkesbarnskor jag kunde hitta och komma på. Fick samma svar på de affärerna också! Sur som jag blev så begav jag mig till Din sko och Skopunkten. Inga bra sandaler där heller i storlek 18.

Så jag åkte ut till Ingelsta och sökte där. Samma svar igen. Så jag gick in på Coop Forum och letade i en halvtimme bland alla Pax, Kavat och diverse märken. INGENTING i Elvas storlek förutom ett par små söta blå skor. Men det var ju sandaler jag behövde..
Jag bröt ihop tillslut. Började gråta av ilska och besvikelse tillslut.

Åkte hem och gav Elva mat och sedan for jag ut till den första affären jag var på och tog den söta sandalen i storlek 19. Kostade 349 kr och var den bästa och enda jag faktiskt hittade i storlek 19 ens.

Kände mig som världens sämsta mamma igår som inte had evarit ute och köpt sandaler till ungen i mars..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
LiindaH
2009-06-12 21:25
#1

Men de va en fin sandal

// Liinda

Linn
2009-06-12 21:27
#2

Surt sa räven.

men man kan väl inte köpa skor för tidigt heller, de så fossingarna växer ju dom också.

Bra söta var sandalerna i alla fall Skrattande

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Telefonkontakt
2009-06-12 21:30
#3

nej, ma kan ju inte öpa för tidigt. och vilken normal människa man veta exakt hur stor ungens fot är 2 månader senare då de kan växa som ogräs eller växa med snigelfart lite hur de vill…

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

LiindaH
2009-06-12 21:34
#4

men om du nu säger så..
Varför hade du ågren att du inte va ute i Mars?

// Liinda

Saga85
2009-06-12 21:35
#5

Tss, så borde det inte vara. Hur lätt är det som sagt att planera hur snabbt ett litet barn växer? De växer ju så det knakar. Det är snarare dålig planering av affärerna än av dig/er. Så det så. Men det var söta sandaler.

Min brorson fick f.ö. sina första skor nyligen. Mest för att min syster tyckte de var så söta (med små döskallar på). Storlek 2. Såååå små. Och tänk att det finns en storlek mindre. Finns det storlek 0 också? Eller minus?

Telefonkontakt
2009-06-12 21:39
#6

#4 kändes så igår bara, för att varenda människa man frågade nästan såg ner på mig hela tiden för at jag var "ute så sent" med att leta sandaler till sommaren.

#5 de storlekarna är inte samma som vanliga storlekar som jag köpte igår. men jag kan tänka mig att det var smått :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
LiindaH
2009-06-12 21:42
#7

Jag tror inte dom såg ner på dig…

Jag har en kompis som köpte sommar skor..
eh rättare sagt, JAG köpte sommar skor till ungen sent..
1 dag senare kunde ungen gå utan hjälp.
Inte bra att tro en massa.

// Liinda

Telefonkontakt
2009-06-12 21:45
#8

men det var så jag kände ialla fall.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: