Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 1313 ggr
ChristineL
7/21/09, 2:38 AM

Vem är vaken?

Jag är vaken! Var en timme sen jag sa god natt men har inte lyckats somna än. Trots ett tappert försök :( Vad gör man?

Annons:
Anna
7/21/09, 2:45 AM
#1

Jag Skrattande

Går inte och lägger mig innan 1 på lov… Eller, vääääldigt sällan. Ofta blir det 2. Då börjar bra grejer på tv som man kan somna till ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Musiken
7/21/09, 2:47 AM
#2

Jag ar vaaaken! Det ar val ingen ide att lagga sig an?

ChristineL
7/21/09, 2:48 AM
#3

Wee! En människa till! :D Jag funderar på att se Sex and the city och somna till det kanske… Eller sitta och göra oändliga test på facebook :P

ChristineL
7/21/09, 2:48 AM
#4

två människor till :P

Musiken
7/21/09, 2:49 AM
#5

facebook-test Kyss (Jag ar tydligen Ginny av Harry Potter-karaktarerna)

ChristineL
7/21/09, 2:51 AM
#6

Haha, det blev jag med precis! :D

Annons:
Musiken
7/21/09, 2:55 AM
#7

jag har svart att hitta "vettiga" test dock. De flesta ar sa daliga :(

ChristineL
7/21/09, 2:56 AM
#8

Nej, men det menar du inte? ;) Hehe, jag litar blint på alla resultat ^^

Musiken
7/21/09, 2:57 AM
#9

haha, jo sa ar det ju ;) Just darfor jag blir sa forvirrad nar jag forst ska gifta mig om 2 ar, och sen enligt ett annat test sa borde jag redan vara gift. Hur ska jag losa det liksom? Skrikandes

ChristineL
7/21/09, 3:00 AM
#10

Umm, trust your instinct? :P Vilket känns bäst? Två år in i framtiden eller två år tillbaka? Eller klona dig! Ja, där har vi lösningen! :D

Saga85
7/21/09, 3:01 AM
#11

#9 Du får väl skaffa en make i väntan på nästa, om två år blir det make nummer två? Kanske ska du vara gift med flera på en gång?

Och Saga är vaken! Hon övergav bara datorn för lite tv och popcorn ett tag. Sova på natten kan man väl inte göra heller Förvånad

Musiken
7/21/09, 3:04 AM
#12

Hmm ja kanske det! Naae, sova ar overskattat.

Forresten sa har de ju kommit pa ett satt att fa fram spermier fran celler nu (hudceller kanske det till och med var, kommer inte ihag sa noga), sa snart kan vi ha en varld utan man! Da slipper man gifta sig over huvud taget!

ChristineL
7/21/09, 3:04 AM
#13

Wee, Saga är också med oss! <3

Annons:
Saga85
7/21/09, 3:11 AM
#14

*gör vågen*

Och män är ju sååååå 1900-tal *himlar med ögonen* Jag har dessutom hört om alternativ där man tar ägg och ägg och skapar bebis. Vissa arter har ju redan börjat utrota männen. Vissa ödleflicks som pippar varandra och skapar bebisar, vandrande pinneflicks som pippar varandra (eller sig själva) och får bebbar.

ChristineL
7/21/09, 3:13 AM
#15

Nej, usch! Sånt är ju vidrigt!

Saga85
7/21/09, 3:16 AM
#16

#15 Män eller vågen?

Annars diggar jag det där med att ta lite hudceller. Tänk så lätt när ens barn frågar vart bebisar kommer ifrån. "Ja, lilla vän, du kommer från näsan, och din bror kommer från armvecket".

ChristineL
7/21/09, 3:20 AM
#17

#15 - Haha :P nej det är med att ta celler och mixtra med :S Men när man ska förklara det för barn så låter det ju iofs lite roligare :P

Saga85
7/21/09, 3:41 AM
#18

#17 Äsch, genmanipulering är bienmanipulering Flört

Salladshataren
7/21/09, 12:50 PM
#19

Så dåligt är det inte manipulera celler. Forskare har kommit fram till att man kan använda vanliga hudceller och omprogrammera dem till nervceller :) Så man kan nog snart rädda människor ifrån sjukdomar som als och diabetes :P

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Musiken
7/21/09, 12:54 PM
#20

fast vill vi verkligen radda alla manniskor fran alla sjukdomar? Hur ska vi da kunna "forhindra" att daliga gener fors vidare? Och hur ska vi gora med overpopulationen om folk inte dor som de ska? Och kommer vi verkligen att uppskatta livet lika mycket om vi inte vet att vi skulle kunna do nar som helst?

Annons:
Salladshataren
7/21/09, 12:56 PM
#21

Det vettefan, då tycker man nästan borde få ha dödshjälp istället…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Saga85
7/21/09, 4:47 PM
#22

Ååååh, nu blev det en såndär svår fråga. Å ena sidan är jag tacksam att de av mina vänner som har mer eller mindre dödliga sjukdomar har tillgång till medicin och kan leva längre. Å andra sidan skulle det ju inte gå runt om man botade alla människor. Överbefolkning som leder till svält och en förstörd jord. Sånt här ger mig huvudvärk och är en anledning att jag aldrig skulle kunna tänka mig ett jobb inom sjukvård eller forskning Obestämd

ChristineL
7/21/09, 4:51 PM
#23

Inget ont som inte har nåt gott med sig och vice versa…

SaraC
7/26/09, 3:02 AM
#24

Jag är vaken, men inte så många andra verkar det som

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Anna
7/26/09, 3:08 AM
#25

Jodå =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Saga85
7/26/09, 3:49 AM
#26

Jag är vaken. Sista natten jag kommer vara tvungen att vara vaken, sen ska jag vara ledig i en vecka. Skönt efter att ha delat ut tidningar nattligen sedan två veckor bakåt. Fast om en vecka drar det igång igen.

myff
8/14/09, 12:39 AM
#27

det är inte natt men det känns som det..vi har skaffat oss en illervalp..det kliar i tänderna på han..jag har klivit upp massor natten innan för att sätta han på lådan..

Annons:
Jenahbella
8/14/09, 1:00 AM
#28

grattis till valpen! :)

myff
8/14/09, 1:12 AM
#29

tack:)

elinn
8/14/09, 1:39 AM
#30

Åh så spännande, kommer precis ihåg känslan jag hade när jag fick min första iller. Helt obeskrivbar och så underbar =)

Lycka till!

// ElinN

Jenahbella
8/14/09, 1:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

ja visst var de! :D gah va jag va uppspelt :P den lilla låg där i knät å sov å man va helt uppe i varv :P haha :D

Saga85
8/14/09, 2:35 AM
#32

Åh, så kul med illervalp! Har aldrig haft en sån, men när jag skaffade min illertant kunde jag inte få nog. Fick abstinens så fort jag lämnade henne, och kunde gå upp bara för att kolla på henne när hon sov/gick runt och nosade/åt, mm. Och även om jag inte ångrar för ett ögonblick att jag skaffade min underbara Maja önskar jag att hon kunde tycka om andra illrar så att jag kunde skaffa ett par till Kyss

mattssonnr1
8/14/09, 2:48 AM
#33

jag är också vaken

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

Nickel
8/14/09, 3:33 AM
#34

Är med vaken.. Tungan ute


Annons:
Saga85
8/14/09, 3:36 AM
#35

*dancing the vaken-dans*

Faxlin
8/14/09, 4:03 AM
#36

Jag är också vaken. Fast det är klart, det brukar jag vara. Har nyss kikat på film på datorn. Så nu blir det en kopp te och en film på tv den här gången. Håll tummarna för att jag lyckas somna med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

FijaLi
8/14/09, 4:13 AM
#37

Jag vaken också :)

Upp till toppen
Annons: