Annons:
Etikettallmänt
Läst 1052 ggr
Maja
7/25/09, 7:27 PM

Fy fa-an!

Var iväg och handlade lite på ICA. Kom ut på parkeringen och vad ser man då? Jo, en stor j*vla buckla på den nya bilen!

SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes

Det är inte någon som har slagit upp en bildörr. Nä, den sitter för högt upp för det. Och det är inga repor som det borde ha blivit i sådana fall (lacken är helt "felfri"), utan det är någon h*lvetes j*vla idiot som har sparkat på den! Såg precis ut som ett fotavtryck då den var något dammig av all pollen eller vad det nu är..

Bilen köptes i vintras (hämtade den vid nyår) och är helt ny, alltså en 09:a. Vi har varit noga med att parkera långt ifrån andra bilar för att inte något stolpskott ska slänga upp sig bildörr på vår, vi har pysslat om den och putsat, gjort den fin och massa sådant..

Men när jag kör bilen så tittar jag ju inte på andra sidan av den, utan jag ser bara den sidan där jag är. Bucklan sitter på bilens högra sida, rätt så långt bak (strax efter bakdörren). Och den har kommit i natt. Helt klart. Igår kväll fanns den inte där..

Vi körde igår och då såg vi ingenting (det är ingenting man missar, det syns klart och tydligt), men nu när jag kom ut från ICA så såg jag hur konstigt solen lyste på bilens bakdel. Och ja, en buckla.

Jag var inte inne länge på ICA, utan kanske fem minuter och var noga med att ställa bilen en bra bit bort från de andra och det var ingen annan bil i närheten, så den uppkom inte där..

Och ja, vi har våra misstankar om vem det är.. Men vad gör man utan bevis?

Annons:
Musiken
7/25/09, 8:06 PM
#1

Nej vad surt! Skulle ni inte kunna satta upp lappar pa ICA da och fraga om nagon sett nagot?

ChristineL
7/25/09, 8:10 PM
#2

Nej, fy fan vad surt säger jag med! Det finns sånna idioter till allt! Fick en buckla min nya bil jag hade också, även den antagligen insparkad…

Maja
7/25/09, 8:18 PM
#3

#1 - Fast det har nog inte hänt där, för när vi parkerade bilen stod vi "för oss själva" och när vi kom ut så var det också tomt. ICA-affären ligger rätt så "off" så chansen att någon ställde sig bredvid oss är rätt så liten.. Den fanns inte igår kväll, utan vi är rätt så säkra på att det är en granne till oss som har varit inne på gården (bor på landet) och gjort detta. Han har förstört rätt så mycket för alla andra grannar, bland annat bilar..

#2 - Det är jättetråkigt, verkligen! :(

leo-
7/25/09, 9:02 PM
#4

har ni anmält det så ni får ut det på försäkringen iallafall

Maja
7/25/09, 9:33 PM
#5

#4 - Ska till polisen på måndag och tydligen ska det vara rätt så "lätt" att slå ut bucklan, men det är så tråkigt.. =(

Saga85
7/26/09, 12:45 AM
#6

Men vad i…jävla folk det finns! Personen i fråga förtjänar en stor spark i baken själv Skrikandes

Annons:
SaraC
7/26/09, 2:51 AM
#7

Nä fy, vad tråkigt. Så j*kla irriterande när folk gör saker enbart för att förstöra! Även om man har försäkring så kostar ju självrisken alltid. Taskigt!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Anna
7/26/09, 3:09 AM
#8

Men fy!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Jenahbella
7/26/09, 3:43 PM
#9

men fy va dåligt! att folk inte kan ta ansvar! eller att de ens kommer på iden att sparka på den! Skrikandes

elinn
7/26/09, 8:52 PM
#10

Trist =(

Förstår att du är förbannad, hade jag också varit.

// ElinN

Upp till toppen
Annons: