Annons:
Etikettallmänt
Läst 1002 ggr
Musiken
2009-07-31 21:29

Men fan...

Forlat att jag svar, men jag ar inte alls pa bra humor just nu. Fick just ett sms av John dar det stod att han skurit av sig senan och halva fingret och satt pa akuten.

Sa han kanske inte kommer till Sverige pa onsdag. Och jag vet inte vad jag ska kanna riktigt. Jag ar jatteledsen, men samtidigt sa kanns det som att det kan jag ju inte vara forrens en lakare tittat pa honom ordentligt och plastrat om honom och sagt vad som galler.

Nagon som har erfarenhet av halvt avskurna fingrar? Kan man resa 5 dagar efterat? Och hur funkar sjukvarden for utlanningar i Sverige? Skulle han kunna komma hit, och om han skulle fa komplikationer, skulle han da kunna bli omplastrad har?

Annons:
Musiken
2009-07-31 22:36
#1

Nu ar jag bara arg pa honom! Hur fan kan han vara sa javla klantig?! De ska operera och halla pa nu, for han har trasat sonder senan ner i handen och skit. Sa naha, det ser inte ut som att vi far ses nagot i sommar anda da. Fan vad kul. Fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan och fy fan!!!

Nu ska jag ga och oppna min vinflaska och glo pa pistvakt och fundera pa vad fan jag ska gora i sommar egenligen. Jag ar sa arg, ledsen och besviken nu att det knappt finns ord!!

Musiken
2009-07-31 22:40
#2

Och sa har han varit inne pa facebook och tagit bort sin status, men inte fan har han svarat pa min wall post! Jag borde ga och gora nagot annat, for att sitta sa har gor mig bara arg och paranoid och jag borjar fundera pa om det ar nagot han hittar pa/gjort med flit for att slippa komma och halsa pa mig.

Suck!!!

Solaika
2009-07-31 22:44
#3

Nog kan han komma till Sverige om allt går bra med operationen. Skulle det bli komplikationer så har han samma rätt till vård som vi svenskar. Vi har rätt ofta semesterfirare hos oss på jobbet.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Musiken
2009-07-31 22:55
#4

Oh kan han det?! :D Ar det ett relativt enkelt ingrepp osv? Far hoppas pa att han skickar sms nar han vaknat igen sa att jag kan ringa och saga det till honom!

Musiken
2009-07-31 23:14
#5

Nu ringde han! :) Det blir operation inatt eller tidigt imorrn! Och lakaren gav klartecken till att aka till Sverige! Sa nu kanns det bra igen! Men jag ar fortfarande javligt arg pa honom for att han ar sa javla klantig!

HannaM
2009-07-31 23:35
#6

Kolla bara upp vad som gäller prismässigt när man inte är från sverige, jag ar iväg till akuten förra veckan och efter mig till kassan kom två semesterfirare och eftersom dom inte hade.. hum.. vad det nu var så skulle det kosta dom 2100 med ett akutbesök. Det ska gå att ordna så det blir billigare, inom eu är det ju det där blå kortet. Jag fick för övrigt kanonbra vård i england när jag var över där och hade eftervård av en operation.

Annons:
Musiken
2009-07-31 23:37
#7

Jo, maste fraga om han har ett sant dar blatt kort! Annars sa far man losa det pa nagot vis :)

Musiken
2009-08-01 02:00
#8

Men griiiiis! Sa ringer man och forsoker vara trevlig och fragar om han blir omhandertagen och mar bra och allt och far bara griniga svar och blir beskylld for att inte lyssna nar jag maste fraga om saker tva ganger eftersom linjen var knastrig. Visst forstar jag att han ar upprord och radd for att inte kunna spela gitarr igen, men han behover verkligen inte ta ut det pa mig nar jag ringer och bara vill forsakra mig om att han mar bra! Det skulle ha varit trevligt med ett "vad trevligt att du ringer" eller liknande istallet.

Nu ska jag glo pa film och vara bitter trots att jag borde vara forstaende och bara suga i mig hans grinighet.

Jenahbella
2009-08-01 02:14
#9

man måste inte alltid va förstående tycker jag, piss för honom att de hände men du älskar ju honom å klart du blir orolig, å ringder du och frågar hur de e borde han väl va glad att du bryr dig!
dumma han som e otrevlig! kram på dig!

Musiken
2009-08-01 02:18
#10

Klart att jag forstar, men tydligen inte nog Skrikandes
Han ar jattedum just nu. Och sa javla typiskt att tjaffsa sa nara inpa att han kommer ocksa! Tank om det blir ett enda langt brak nu? SUCK!

Solaika
2009-08-01 02:34
#11

Ta det lugnt. Ni har inte mycket tålamod nån av er va? ;) Han vet säkert att du menar väl. Men han är rädd både inför operationen och för vad som ska hända med hans finger. Slappna av o låt det rinna av dig.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Saga85
2009-08-01 02:34
#12

Men bu! Kan ju förstå att han är upprörd/ledsen/orolig/osv över det som har hänt, men han kan ju inte låta det gå ut över dig när du ringer och vill höra hur han mår Rynkar på näsan En stor KRAM på dig, hoppas ni (han) reder ut det och får en trevlig semester i Sverige tillsammans Kyss

Musiken
2009-08-01 02:50
#13

Talamod, vad ar det? :P Jag forsoker lata det rinna av, men han ar pa riktigt pissigt humor nu.. Tjatar om att han inte vet om jag verkligen alskar honom, att jag lika garna borde lamna honom och skit. Suck. Jag vet att han bara ar orolig sa tanker inte svara hans sms mer ikvall, for vad jag an sager sa kommer han tolka det negativt. Blir bara sa matt!

Annons:
Lans
2009-08-01 02:59
#14

iiih, skära av sig fingret låter inge mysigt!

Hoppas allt löser sig!

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

 

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Saga85
2009-08-01 03:02
#15

Ni får ta och sova på saken Kyss

Musiken
2009-08-01 03:04
#16

Ja, jag tror det jag med! Kanske kan de stoppa i honom nagon kul medicin ocksa sa att han vaknar med en lite positivare varldssyn imorrn ;)

Saga85
2009-08-01 03:09
#17

Hoppas de ger honom morfin. Min vän berättade att hon drömde om små rosa fluffiga monster i ett par veckor när hon gick på det. Och små rosa monster blir man ju alltid glad av Skrattande

Musiken
2009-08-01 03:42
#18

Haha, ja det later ju helt underbart! :D

Solaika
2009-08-01 07:59
#19

Jag hade skrivit; Jag älskar dig och det vet du innerst inne. Sov nu så hörs vi imorgon. Godnatt älskling.

ibland är karlar omöjliga. Då får man vara övertydlig :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Salladshataren
2009-08-01 10:19
#20

Min fasters man råkade ut för liknande sak, och han har nog inte full känsel i handen. Fast han spelar gitarr och gör det säkert fortfarande, trots olyckan Flört

Å andra sidan så behöver han gå till sköterska för att få såret omlagd och så. Eller om man kan göra det själv :P Hade du bott nere i Skåne så hade min mamma fixat det :P

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
Upp till toppen
Annons: