Annons:
Etikettallmänt
Läst 315 ggr
Maja
2009-08-01 02:35

Gah, jag har ont!

Dumma mark. Dumma mörker. Dumma tjäle. Nej, förresten. H*lvetes j*vla äckel-piss-tjäle!

För två år sedan var jag ute på promenad med hunden. Det var mörkt och Maja hade ju varit lagom smart och glömt pannlampan hemma.. Men, men, vi var ju ändå snart hemma. Men tror ni inte att Maja går och trampar ner i någon grop där marken var så sjukt hård? Jo, det var precis vad Maja gjorde.

Men det var inte värre än en sådan där "Oj, jag trampade snett"-smärta. Den skulle ju gå över snart.. Och ja, det gjorde den. Mycket riktigt.

Men även om smärtan var borta så levde en äcklig sak vidare. Jag har någon knöl som "ploppar" ut högst upp på höger ben, precis på sidan (gah, svårt att förklara) när jag sätter ner höger ben när jag går. Ibland så känns det inte om man inte håller fingret emot när man går, men ibland så känns det.

Och ikväll satte jag mig konstigt så det knäckte till och jag har så sjukt ont så jag haltar när jag går! Bläää!

När man ringer till vårdcentralen säger de "Men lilla du, ta en Alvedon så blir det bra!"

Puckon.. Jag har inte så där värk-ont. Jag har något fel på mitt ben! Gah!

"Jaha, men smörj in med lite Zon!"

Men jag har fortfarande inte värk.

"Hm, men du! Ta en Alvedon OCH smörj in med Zon!"

Eh.. Obestämd

Ska ringa till vårdcentralen på måndag när jag vaknar. Men de kommer väl tipsa om Zon igen. Eller kanske en Alvedon. Eller både och.

Skoj när jag ska iväg och jobba i morgon. Och på söndag. Och på måndag. Mm, mys. Det gör ont!

Annons:
Saga85
2009-08-01 02:40
#1

Men vad är det för reaktion Förvånad Klart du ska få någon som kollar ditt ben, låter ju lite…skevt Obestämd

Kanske rekommenderar de att låta mamma blåsa på benet nästa gång du ringer?

Stor kram på dig, och en mental klapp på benet Kyss

Maja
2009-08-01 02:42
#2

Ja, mamma! Men jag bor ju 20 mil ifrån mamma och tror inte att hon kan blåsa så hårt så det räcker hela vägen hit.. :(

Hihi, klappa på benet! :D Jag ligger just nu med en varm vetekudde där för att dämpa smärtan! :P

Saga85
2009-08-01 03:03
#3

Hon får väl blåsa genom telefonen då Flört

Vetekuddar är bra, hoppas det hjälper!

Salladshataren
2009-08-01 10:24
#4

Vad elakt! Men de kan inte bestämma åt dig att du ska vara hemma eller komma till läkaren! Bättre åka till akuten, man får bättre hjälp där.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Upp till toppen
Annons: