Annons:
Etikettallmänt
Läst 1834 ggr
elinn
8/8/09, 9:03 PM

Var är mina skor?

Hur i hela fridens namn lyckas man tappa bort ett par skor?

Jag menar, man tar på dem när man går och borde ju ha dem på sig när man kommer hem. Annars har man råkat ut för något helt oförklarligt.

Borta är dem iaf, mina fina, rockiga, svarta, högklackade skor med kort skaft som jag tänkt ha ikväll när jag ska på glamourfest hos Julia *suck*

Någon som kan ge tips på ställen att leta på när man redan letat som en galning i hela lägenheten?

// ElinN

Annons:
ChristineL
8/8/09, 9:10 PM
#1

Jag har också tappat bort ett par skor en gång! Jag vet inte hur jag lyckades med det heller, men jag gjorde det iaf…

Jenahbella
8/8/09, 9:44 PM
#2

i kylen?  Oskyldig
ja råka iag ställa en sko där en gång.. skulle dricka, tog saften å lämna skon ^^ ställde in saften å glömde skon :P hahahaha :D gissa om ja å killen leta i evigheter :P å gissa om vi blev förvånade när han hittade den i kylen senare  ^^ hahahaha!

Saga85
8/8/09, 9:47 PM
#3

#2 Haha.

Svårt sånt där. Kolla överallt, även där det inte verkar troligt att de får plats. Man vet ju aldrig.

Själv kom jag hem med endast en sko från min brors bröllop. Den andra hittades någon vecka senare längst in under ett piano i festlokalen.

leo-
8/9/09, 11:01 PM
#4

tänk som en sko

var skulle du gömma dig om du var en skoSkrattande

Saga85
8/10/09, 1:04 AM
#5

Själv skulle jag ha gömt mig längst upp på hatthyllan om jag var en sko, bara för att komma så långt bort från äckliga fötter som möjligt Förvånad

Jenahbella
8/10/09, 1:05 AM
#6

ja tror fortfarande på kylen.. har man haft ett par svettiga fötter över sig hela dagen så vill man nog ha nått kallt att dricka ;)
dom kanske är i duschen :O

Annons:
Maja
8/10/09, 2:20 AM
#7

#4 - Jaaa, äntligen någon som har förstått hur man hittar saker! :P

Det var som när jag och mamma var i skogen och skulle leta kantareller. "För att hitta en kantarell måste man tänka som en kantarell" sade jag till mamma. Hon tyckte att jag var konstig, för hon sade att kantareller inte tänker.. Men det tror inte jag på, för jag tänkte att "Här skulle jag växa om jag var en kantarell!" och där växte det några! ;)

Faxlin
8/10/09, 2:33 AM
#8

Gör som när du letar efter illrarna. Sök på alla ställen som du absolut inte kan tänka dig att finna en sko på.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

fridaas
8/10/09, 1:02 PM
#9

Kolla gardroben, där har jag hittat många saker som inte borde vara där, eller under soffan!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Maja
8/10/09, 1:35 PM
#10

Idag när jag skulle ta fram socker och kanel till gröten så stod jag och letade i kylskåpet rätt så länge och undrade om det var slut.. Obestämd

Saga85
8/10/09, 3:26 PM
#11

#10 Hehe. Jag har flertalet gånger svurit över att mjölken inte får plats i hyllan i skafferiet innan jag inser att den inte vill stå där Skäms

Jenahbella
8/10/09, 3:39 PM
#12

#10 #11 haha :D ja har me letat efter oboyen i kylen :) efter ett tag kommer ja på att den ju står i skåpet, så har ja tagit oboy för att sekunderna efter ställt in de i kylskåpet :P hah :D

Maja
8/10/09, 3:47 PM
#13

En gång hittade jag bröd i kylen..

Annons:
Alex
8/10/09, 4:41 PM
#14

#8 Så när man letar illrar ska man gå runt och tänka skor? Flört

Nej men det bästa i såna lägen är att sluta leta. Gör något annat (där du med fördel går runt litegrann) så brukar man lyckas skymta nåt vid nåt tillfälle. Att städa kan vara bra att göra t.ex. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
8/10/09, 9:59 PM
#15

#14: haha, nejdå, men när man letar illrar ska man gå runt och tänka, vart kan de absolut inte vara. Och där ska man leta. För de är oftast där man inte kan tänka sig att de är. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
8/13/09, 3:56 AM
#16

Man kan ju även tänka sko när man letar iller, chansen är ju rätt så stor att hitta en iller i alt. fastbiten i en sko Flört

Alex
8/13/09, 4:06 PM
#17

#16 Haha det kan nog stämma kan jag tänka mig… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

elinn
8/13/09, 6:29 PM
#18

Skorna är hittade nu =)

// ElinN

Alex
8/13/09, 6:40 PM
#19

Grattis! Skrattande Vart var de?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

elinn
8/13/09, 8:10 PM
#20

De låg på hatthyllan i min låda med vintergrejer bland mössor, vantar och halsdukar.

Måste ha tyckt att det var ett jättebra ställe att lägga dem på när jag gjorde det Obestämd

// ElinN

Annons:
Alex
8/14/09, 11:58 AM
#21

Haha så Saga hade rätt alltså? ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
8/14/09, 5:18 PM
#22

Flickan som kunde tala med skor Skrattande

Jenahbella
8/14/09, 7:18 PM
#23

saga e himla skomagisk! :O

Saga85
8/14/09, 8:24 PM
#24

Jag tror att jag och skor har en sak gemensamt - vi avskyr fötter. Det är därför vi tänker likadant. Stackars skor.

Upp till toppen
Annons: