Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 996 ggr
Alex
9/16/09, 7:24 PM

Har hittat en gammal kärlek

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dock inte människa, utan häst. Flört Vaðall, en mycket snygg 6-årig hingst som jag träffade på som 16-åring. Blev tokkär vid första ögonkastet och ville såklart köpa då han var till salu… Men såna pengar som krävdes fanns ju inte i min ficka direkt. Tungan ute Sen försvann han strax efter, och jag visste inte vart han tog vägen. Har aldrig vetat någonting om det, förrän nu.

Gjorde lite research härom dagen och hittade det jag i alla fall trodde var han, ståendes i Tyskland. Hittade hans ägare på Facebook (det kan vara riktigt bra ibland!) och kontaktade henne (Tack för övertalningen, Maja…). Och visst var det min Valle. Vi har nu mailkontakt, jag har fått nya bilder på killen som nu är 10 år gammal och hur snygg som helst! 1:a klass hingst har han blivit dessutom.

Så nu väntar jag bara på att de ska få för sig att stationera honom i Sverige någon betäckningssäsong så får Sylgja gå på date igen… Flört

Men ja, efter drygt 4 år av total ovetskap av vad som hände hästen kändes det här rätt bra. Nuvarande ägaren var himla glad över att höra från mig också, då hon inte visste något om hans tidigare liv. Så det kändes ju kul. Glad

Bilden är på en mycket skitig 6-årig Valle.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Aviendha
9/16/09, 7:50 PM
#2

Oj, vad roligt!! Stilig han blivit med! :)

Loveferrets
9/16/09, 7:50 PM
#3

Grattis,,

Alex
9/16/09, 8:15 PM
#4

#2 Jaa, görsnygg! Fick ju en massa bilder via mail, men kan ju inte lägga ut dem tyvärr. Annars hade jag gärna visat. Tungan ute

#3 Tack. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LiindaH
9/16/09, 9:33 PM
#5

Wooow shit va kul för dig Alex ;D

// Liinda

Faxlin
9/16/09, 11:18 PM
#6

Vad roligt för dig Alex. Alltid roligt när man får reda på vad som hänt de som tagit en speciell plats i ens hjärta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Alex
9/16/09, 11:25 PM
#7

Jaa, lite småkul faktiskt. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
9/18/09, 2:13 AM
#8

..och så slutade sagan med ett lyckligt slut tack vare en Maja som inte gav sig!

Hihi! =)

Alex
9/18/09, 4:45 PM
#9

#8 Haha jaa. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
9/18/09, 6:46 PM
#10

#9 - Nu är du skyldig mig ett föl som tack! ;)

Antingen Forkurfölet eller Vallefölet. Bestäm själv.

lill-jarven
9/24/09, 11:25 PM
#11

Nej vad kul! :D Vilken snygging han är!

Sessan1
9/25/09, 12:15 AM
#12

Men snälla så roligt, GRATTIS Alex :))))

Förstår att du känner dig glad när du hittat din *Kärlek* igen.

KUL!!

GRATTISKRAM/

Sessan1

Alex
9/25/09, 12:30 AM
#13

#11 Visst är han? Förstår du att jag blev kör vid första ögonkastet…? Flört Och att han är lika snäll som snygg gjorde ju inte saken värre.

#12 Tack. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Ceciliaolucifer
9/25/09, 3:42 AM
#14

Wow, jag har sett många islandshästar, men han var läcker du!

KitoBonito
9/25/09, 4:34 AM
#15

Verkar underbart. : ) Hade själv velat uppleva detsamma, dock är den hästen med all säkerhet död idag. :/

Upp till toppen
Annons: