Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 1205 ggr
Musiken
2009-09-29 18:19

Beslutsangest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tva problem som jag inte verkar kunna losa pa egen hand, nagon som har lust att ge sina asikter?

Problem 1: Nisse-grisen ar ensam nu, och det ar tydligt att han inte alls ar lika glad som nar Lotta fanns. Han tuggar pa sladdar och har gett sig fan pa att mina sandaler ska tuggas till bitar. Han sover mest nar han ar ute i sin utebur ocksa.
Fragan ar bara om jag bor skaffa en kompis till honom? Egentligen tar det emot lite da jag pluggar sista aret nu, och jag vet inte om jag ska vara kvar i Carlisle efterat, och att ta med sig en iller ar lattare an tva, och om jag ar illa tvungen att omplacera sa ar det lattare med en iller an tva igen.
Om jag bestammer mig for att skaffa en ny (det lutar dit) sa ar fragan vilken alder! Egentligen vill jag ha en aldre omplacering, men samtidigt sa vill jag ha en valp. Lotta var en omplacering, och henne fick jag ju bara ha i ett ar innan hon var tvungen att avlivas - och mer tid an sa vill jag ju ha med mina alsklingar!

Problem 2:
Jag vill ha en rutig 60-talsklanning. Fragan ar bara vilken! 1an ar ju relativt modern, men samtidigt relativt trakig. 2an ar ju mer classy och stilfull, men jag vet inte om den skulle passa da jag ar valdans kort (156cm).. Vill inte ha en klanning om gar nedanfor knana, for da ser jag bara ut som en tant :P

Annons:
Liss
2009-09-29 18:25
#1

Av dem två är den första snyggast, men som du säger rätt tråkig. Så egentligen tycker jag ingen utav dem. Finns jätte snygga inne på JC och Carlings.

Oj, hade du inte kvar Lotta tills nyligen? Beklagar att du fått ta bort henne.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Saga85
2009-09-29 18:36
#2

Du kanske skulle satsa på en lite yngre omplacering?

Du kanske skulle ta klänning #2 och korta av den lite?

Musiken
2009-09-29 18:37
#3

Fast det finns ju varken JC eller Carlings har i England ;)

Jo, fram tills igar faktiskt. Tack :)

Musiken
2009-09-29 18:39
#4

Jo, fast problemet ar bara att hitta en yngre.. Refuget som jag adopterade Lotta ifran har bara illrar som ar 3 ar och aldre just nu :/ Det ar om jag skulle fa tag pa en privat iofs..

Liss
2009-09-29 18:41
#5

Meeh.. Ja, det var ju lite trixigare kanske. Och där borta vet jag ju inga affärer. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Alex
2009-09-29 19:52
#6

#4 Lilla pastellillern som sökte nytt hem på iller.ifokus då, har hon fått nåt nytt hem?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Alex
2009-09-29 20:16
#7

Syftar på denna… Kanske redan fått ett hem dock? Eller du kanske inte har möjlighet att ta en från Sverige..?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jenahbella
2009-09-29 20:29
#8

jag omplacerar alou nu. men kanske blir svårt att få henne till dej?

Musiken
2009-09-29 21:37
#9

Skulle garna ta en svensk iller da de over lag verkar friskare, men hur skulle det ga med transporten? Fnuha, ar Alou chippad och rabies-vaccinerad? Om hon ar det sa ar det ju bara avmaskning och transport som ar problemet :) Far man fraga varfor du omplacerar henne forresten? Du behover inte svara om du inte vill :)

Jenahbella
2009-09-30 01:30
#10

svarade i PM :)

Aviendha
2009-09-30 13:58
#11

Ang Nisse så tycker jag att du ska utvärdera det utifrån hans situation. En del kan klara sig bra som ensamma, en del gör det inte alls. Däri finner du nog svaret, även om jag beklagar att du ska stå inför det beslutet, det är otroligt tugnt att behöva tänka på när man är mitt uppei sorgen :(

Problem två: jag föll som en fura för den första kläningen! Men det kan bero på längden på den andra, den kan du ju sy upp lite om inte annat :)

Ceciliaolucifer
2009-10-01 03:15
#12

Jag förstår att Nisse känner sig ensammen, han vill inte ha en Bernard? Oskyldig

Ta med lillkillen till illercentret och låt honom välja en kompis själv? Jag tror att han kommer att bli väldigt olycklig av att vara ensammen i uteburen.  Men gör det som känns bäst för er två.

Musiken
2009-10-01 17:00
#13

Nisse skulle nog alska en Bernard :P

Haller for fullt pa att leta kompis at Nisse-grisen nu, det ar lika bra kanner jag! Han ar sa social och det marks att han inte trivs ensam.

Annons:
Ceciliaolucifer
2009-10-01 23:12
#14

#13 Allvarligt? jag har mkt söta bilder på Bernard!!

Musiken
2009-10-01 23:26
#15

Apselut! Lagg honom i en kartong och skicka hit honom bara ;)

Angelclaw
2009-10-02 03:33
#17

#16 Kyss Så underbart söt en

Vad trist Musiken, hoppas ändå det löser sig. Ang klänningarna, ta tvåan och korta av den lite bara :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Upp till toppen
Annons: