Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 1266 ggr
Musiken
2009-10-06 18:09

Eller?!?!

Jag ar sur. Jag vet inte om det ar fel pa mina house mates eller om det ar fel pa posten, men nat fel ar det iaf!!

Har bestallt 5 grejjer over internet sedan september. Inte. Ett. Enda. Paket. Har. Kommit. Fram. Inte. Ett. Enda.

Jag vet inte om det ar sa att brevbararen snor mina paket?
Eller sa kanske mina house mates snor dem eftersom jag aldrig ar hemma om mornarna?
Eller sa kanske brevbararen kommer, inser att ingen ar hemma och skiter i att lamna en "Sorry we missed you, please collect your package at your local post office"-lapp?
Eller sa kanske brevbararen kommer, inser att ingen ar hemma, lamnar en "Sorry we missed you, please collect your package at your local post office"-lapp, men sa slanger mina house mates den?
Eller sa kanske alla hemsidor jag bestallt grejjer ifran lurendrejerias och bara snor pengar av mig?
Eller sa ar det jag som lever i nan fantasivarld dar jag tror att jag bestaller grejjer, far order confirmations och e-mails som sager att paketet har postats?

Eller?!?!?!

Annons:
Ceciliaolucifer
2009-10-06 18:18
#1

Oj Obestämd jadu, ärlighet är tyvärr inte självklart idag. Jag hoppas att du får dina saker snabbt iallfall. Har du inte fått ID-nr på paketen så att du kan spåra dom via posten?

Vad hade du beställt för ngt? :)

Musiken
2009-10-06 18:30
#2

Nej, har inte fatt det pa mina ordrar.. Tva av paketen ar ifran en valdigt respekterad hemsida i USA dar privatpersoner saljer vintage och handgjorda saker. Har bestallt ett par fina handskar och en 70-talsklanning :) Har aldrig haft problem med sidan tidigare da de har jattebra koll pa sina saljare. Visserligen tar det langre tid att fa grejjerna darifran, och an sa lange sa har jag bara vantat en vecka, vilket ar helt acceptabelt da det ibland kan ta upp till 2 veckor.

Sen har jag aven bestallt en skjorta at John fran Englands storsta vintage-butik. Dar fragade jag tidigare i veckan efter att de skulle spara mitt paket at mig da det annu inte kommit fram. Svaret blev att paketet blivit skickat, men ingen var hemma, sa brevbararen hade lamnat en "Sorry we missed you, please collect your package at your local post office"-lapp. Fran att den lappen var lamnad sa hade jag en vecka pa mig att hamta ut mitt paket. Det finns inte ett spar av en sadan lapp har hemma. Inte. Ett. Spar. Sa antingen sa sket brevbararen i att lamna en, eller sa har mina house mates slangt den. Sa jag gick ner till mitt post office dar jag normalt hamtar ut mina paket, men de hade inte paketet hos dem heller. Troligtvis sa skickade de tillbaka det samma dag som jag gick in eftersom det da hade gatt 7 dagar sedan paketet kommit till postkontoret (men bara 6 dagar sedan de forsokt leverera det).

Sen sa har jag bestallt kurslitteratur och lite illergrejjer som jag inte vet vart de ar alls!! Har slangt ivag mail nu i eftermiddags och fragat om de kan spara mina paket och ge mig all information sa att jag kan pressa postkontoret pa information om dem ocksa!

Musiken
2009-10-06 21:38
#3

Har nu spenderat eftermiddagen med att skicka arga mail till Royal Mail ("our aim is to reply to all costumer emails within 5 working days" - tack for det!!).

Jag ar sa forbannat sur att jag inte vet vart jag tar vagen snart! Att ingenting fungerar i det har ***** landet!! Det ar sa mycket byrakrati som komplicerar allt att snart sa kan man val inte ens kopa tuggummi utan att fylla i 150 blanketter som ska skickas ivag och granskas och fyllas i igen och sedan godkannas, och fyllas i igen for de "rakade tappa bort orginalen" och sen kanske man kan fa sitt tuggummi om man ber snallt och betalar kontant, for ska man betala med kort sa ar det 3 miljoner till papper som ska fyllas i!!

(det hjalper inte det minsta att Universitetet flyttat biblioteket till andra sidan stan heller, och bara tagit med 20% av fotobockerna, sa det ar helt omojligt att skriva min avhandling som ar 50% av vara betyg, som vi dessutom bara har 3 manader att starta och finalisera - nar alla andra program har hela aret pa sig!! AAAAAAAAAAAAHHHHH!!!)

Jag hatar verkligen England ibland.

regskylt
2009-10-06 23:58
#4

fy tusan vad jobbigt. stackars :( *klappa*

det är nog jultomten som tar dina paket…

Saga85
2009-10-07 14:22
#5

Fy, vad kasst. Och jag som blev sur på Ginza bara för att de tog en vecka att skicka hem mina saker…

Har du betalt för allt i förskott?

Musiken
2009-10-07 15:25
#6

Japp japp, allt ar betalt!

Men efter att ha tjurat ett tag sa bestamde jag mig for att beklaga mig lite pa facebook, och det verkar som om hela postsystemet star still. Folk har vantat i 3 veckor pa paket, och nar jag tanker efter sa har jag inte fatt ett enda brev sedan jag flyttade in.

Sa tydligen sa strejkar Royal Mail. Och har gjort det i snart en manad. Inte konstigt att ingenting kommer fram egentligen.

Annons:
Alex
2009-10-07 15:27
#7

Men åh, jobbigt! Men skönt att få en förklaring i alla fall, och att paketen inte är borta. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LiindaH
2009-10-07 16:32
#8

;O … jag hoppas du får dina paket :O

// Liinda

Musiken
2009-10-08 19:43
#9

Fick ett paket igar!! :D

Idag ar inte lika rolig dock. Fick mail av foretaget som sa att jag hade skrivit under och mottagit paketet. Valdigt markligt, tankte jag da jag inte ens varit hemma under morgonen. Gar in pa Royal Mails hemsida och sparar mitt paket - och visst har nagon skrivit under och mottagit mitt paket (men det stod inte var - bara att sista kanda location var South Tottenham i London)! Sa jag traskar hem glad i hagen och forvantar mig att fa se mitt paket. Men det ar inte hemma. Och ingen av mina housemates har skrivit under pa leveransen.

Sa jag och John gar till hans gamla hus - ifall att paketet blivit skickat dit av nagon mysko anledning. Men dar ar det inte heller.

Sa jag provar mitt gamla hus, men dar finns det inte heller.

Och inte ar det hemma hos mamma i Sverige (varfor de nu skulle skicka det dit?!)

Jag blir inte klok…. VART AR MITT PAKET?!

Musiken
2009-10-09 01:27
#10

Trolig losning pa "Jakten pa det forsvunna paketet": Paketet har blivit levererat till Johns gamla adress, och hans house mate har stulit det. Signaturen som Royal Mail gav mig ser misstankt lik hans signatur och han vagrar svara pa om det kom nagot paket i morse. Sa nu ar fragan bara om han stulit skjortan (som jag tror ar for liten for honom anda..) eller om han salt den. Har han salt den sa blir det pungspark…

Loveferrets
2009-10-09 15:20
#11

stulit… men varför skulle han stjäla de ?

Musiken
2009-10-09 16:05
#12

For att han ar sur pa John.. Hyresvarden hade skallt ut John for att det var sa mycket skit i huset, och John sa som det var - att det var Al's, sa nu ar Al skitforbannad pa honom av nagon anledning. Han svarade i telefon, men samtalet brots och sa skickade han ett sms som sa "phone's not working properly, send me a text mate". Och nar John da skickade ett sms och fragade om det kommit nagot paket sa blev det tyst och han svarade inte nar vi ringde heller.

Loveferrets
2009-10-09 16:11
#13

vilken typ, Men de måste ju gå att spåra paketet ju.

Annons:
Musiken
2009-10-09 16:15
#14

Ja, jag har sparat det redan och sett signaturen av personen som mottog paketet. Vad jag inte kan se ar adressen dock - men med hjalp av posten ska jag nog fixa det ocksa! :)

Upp till toppen
Annons: