Annons:
Etikettallmänt
Läst 1265 ggr
Alex
2009-10-11 05:41

Lördag natt... Någon vaken?

Jag sitter ensam och har tråkigt och väntar på att Elias ska komma hem… Jag hade tänkt att han skulle komma snart, men får väl se om han tänkt detsamma… Tungan ute

Är det nån mer som sitter uppe tro?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Loveferrets
2009-10-11 13:51
#1

Då sov jag men nu e jag här, kom Elias hem sen ?

Alex
2009-10-11 15:00
#2

Ja, en dryg timme senare, närmare fem…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2009-10-11 15:25
#3

ojdå, hehe men han kom i alla fall hem

Alex
2009-10-11 15:46
#4

Japp vilket var en jävla tur för honom. Han har alltid varit dålig på att höra av sig, så det är jag van vid. Men inatt var faktiskt första gången jag blev lite arg på honom. Dels hade jag ingen som helst aning om vart han var, de hade tänkt dra till Karsltad först, men hade svårt att hitta skjuts så att "det antagligen inte blir Karlstad" var det sista jag hörde från honom, vid elva. Vid fyra började jag faktiskt bli lite fundersam, hade skickat ett sms strax innan som jag inte fick svar på. Så mellan fyra och halv fem ringde jag tre gånger, ca 15 signaler varje gång, utan att få svar.

Jag var ärligt talat nära på att ringa polisen och kolla om det skett nån bilolycka eller nåt nånstans… Så då vart jag faktiskt lite småsur, för det är ju inte så extremt jobbigt att skicka iväg ett litet sms och tala om vart man är eller nåt…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2009-10-11 16:04
#5

Nej sånt där är dålig stil, hur hade han själv känt om det vore tvärtom ?, Du hade all rätt att bli arg, man blir ju orolig som tusan och det är en fullt normal reaktion, måste han väl förstå tycker man. Enligt mig har man alltid tid att skicka ett mess och speciellt när dom är iväg. Han borde sätta sig in i din situation. Att man är dålig på att höra av sig är en dålig ursäkt för att "slippa" tycker jag. Tur att han i alla fall kom hem innan du hann ringa snuten.

Alex
2009-10-11 16:21
#6

Mjo tycker jag också… Och jag har bett honom sååå många gånger att höra av sig, om han t.ex drar iväg nånstans eller nåt… Så jag i alla fall vet vart han är. Och han har sagt varje gång att han ska bli bättre… Men det gör det ju inte.

Men men, man glömmer väl sina problem när man får i sig alkohol… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Loveferrets
2009-10-11 16:25
#7

Ja det brukar ju vara så, kommer spriten in så försvinner vettet.

Kanske skulle du testa och göra detsamma tillbaka så kanske han fattar vinken ? Nog inte rätt sätt men han måste ju bara förstå. Jag hade blivit galen.

Alex
2009-10-11 16:31
#8

Jag gjorde faktiskt det för ett tag sen… I somras, när jag och en kompis hade vart i Stockholm över dagen. Kom hem på kvällen, och ringde honom när vi närmade oss som jag lovat. Då var han på väg med några kompisar till Säffle (5 mil bort). Hade ju vart himla roligt om jag inte haft nyckel med mig då…

Så då åkte jag och min kompis bort till ett par andra vänner, på andra sidan av Bengtsfors. Skulle egentligen bara förbi och säga hej, men vi råkade bli kvar lite längre… Så senare fick jag ett samtal från Elias där han undrade vart jag var, för då hade han kommit hem och satt utanför lägenheten, utan nyckel…

Och jag erkänner, jag var lite skadeglad och vi väntade lite extra innan vi åkte hem från våra vänner Oskyldig

Men det hjälpte nog inte så mycket. Ja, möjligtvis att han ser till att ta med sig nyckeln jämt kanske…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2009-10-11 16:35
#9

O förresten hade inte det hjälpt så kanske ett ultimatum varit nästa lösning, antingen dig eller spriten. Jag vet att det låter grymt och lättare sagt än gjort men man blir ju lika besviken varje gång och det känns ju som att han är likgiltig när han dricker/super o eftersom han "glömmer" vad han lovat så är det kanske värt för att han ska fatt nångång. Man kan inget lova om man inte håller det sen.

Loveferrets
2009-10-11 16:38
#10

#8, hahahaha att du var skadeglad hade du all rätt att vara, men han verkar inte ha fått in att han SKA höra av sig förutom att ta nyckeln med sig, hoppas du hade trevligt när du var iväg..

Alex
2009-10-11 16:39
#11

Då åker nog jag så det vågar jag inte. Flört Dock kanske något i stil med att han inte får dra ut utan mig om han inte börjar höra av sig kan fungera…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2009-10-11 16:43
#12

Men är spriten så viktig för honom då ? Då hjälper det inte vad du än säger i så fall, även om han inte ska gå ut utan dig kommer han att skita i för de kommer han göra ändå. Hur gammal är han ?

Alex
2009-10-11 17:04
#13

Han är 24. Och spriten i sig är väl inte det viktigaste för honom, men att vara ute och ha roligt med sina kompisar är det. Han är rätt dålig på att höra av sig även utan sprit när han är borta med vänner, men han har blivit betydligt bättre på det nu det senaste i alla fall.

Och han brukar alltid fråga mig om det är okej att han drar ut, så kanske kan det hjälpa. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Loveferrets
2009-10-11 17:10
#14

Hmhm, känns ändå som att han hellre prioterar (osäker stavning) sina vänner före dig Rynkar på näsan , det är ju bra han blivit bättre och frågar dig om det är okej när han går ut men jag tycker han tar dig för givet när han struntar i att höra av sig när han lovat.

LiindaH
2009-10-11 19:41
#15

Jag var vaken men låg i sängen!

Alex….. Pojkar pojkar åh pojkar är jätte kassa på att höra av sig…
Det är vi som aldrig lär oss att dom är det ;P

// Liinda

Alex
2009-10-11 21:27
#16

Jo jag vet, så det är därför jag accepterar det för det mesta. Flört Men när han blir borta till fem utan att höra av sig så reagerar till och med jag. Tungan ute Speciellt när jag inte har nån aning om vart han är, eller har något nummer till nån av de han är med…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2009-10-11 21:35
#17

hehe, be om att få din sambos kompisar tel-nummer.

Alex
2009-10-11 21:37
#18

#17 Ja jag har ju några, men inte till de han var med igår. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2009-10-11 21:38
#19

då ska du ha deras oxå haha.

Upp till toppen
Annons: