Annons:
Etikettallmänt
Läst 445 ggr
regskylt
10/21/09, 3:19 AM

Hur ska man reagera...?

Hade nydligen kommit hem idag vid 19-tiden på kvällen. Elva brukar lägga sig strax innan det, men inte idag.. Hon lekte med sin potta, ramlade och bet sig i läppen MASSA blod = Elva får ont och galltjuter…

1 minut från händelsen så ringer det på dörren och grannen från bottenvåningen (vi bor 3 trappor upp) frågar vad det handlar om då han hörde Elva skrka. Sa som det var och han går..

Hur ska man reagera? Det är väldigt lyhört och man hör när hon skriker i vår lägenhet ut i trapphuset.. Tänk så ringer någon soc och tror att vi misshandlar ungen *paranod då jag själb blivit tagen från föräldrar av soc*

Tur att jag inte tar just dne grannen så seriöst då det är alkisen i huset… Men ialla fall..

Annons:
Loveferrets
10/21/09, 3:30 AM
#1

Tycker inte du ska oroa dig vännen, även OM han grannen skulle få för sig att ringa dom så ta det hela med ro och lugn, hetsa inte upp dig (vet det är svårt men försök), Soc kommer inte ta ditt barn ifrån dig gumman. Kram

Ceciliaolucifer
10/21/09, 5:32 AM
#2

Klart man får bli paranoid!
Du har säkert inget att oroa er för och skulle soc komma på besök so what? dom har inget att hämta hos er :) Småbarn är småbarn och dom slår sig hela tiden.

Alex
10/21/09, 1:44 PM
#3

Det ska nog gå väldigt långt för att soc ska ta ett barn, det kan jag nog våga säga. Tycker att det går för långt i många fall så…

Han kan ju mycket väl ha kommit upp för att han tyckte det var irriterande med allt väsen också, behöver ju inte vara att han var misstänksam mot er. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Aviendha
10/21/09, 1:51 PM
#4

Jag tycker att du ska se det som något mer positivt att han knackade på. Många skiter i vad som försigår, om det så är bråk eller misshandel, och småbarn är som småbarn är. Det är skrik, kiv och blodvite :P Tror absolut inte att du behöver oroa dig, du har inget att dölja alls, du är en bra mamma till en härlig dotter, med allt som hör till :)

Jenahbella
10/21/09, 5:17 PM
#5

min fösta reaktion var att de va bra att han kom upp å kollade läget, så många som ser förbi sånt. hör hur folk bråkar eller blir misshandlade, våldtagna och blundar bara för att inte bli inblandade. 
vet inte hur han uppfattades men han kanske bara var orolig för barnet lixom? 
men förstår hur du tänker med,  men du har som de andra säger inget att vara orolig över :) du och andy är himla bra föräldrar :)

JossanH
10/23/09, 3:54 PM
#6

#5 precis min tanke också.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Linn
10/24/09, 8:40 PM
#7

#4 preics vad jag tänkte säga. Tycker det är bra med folk som faktiskt bryr sig och kollar upp saker och ting och inte bara ignorerar saker, och som alla andra sagt, skulle soc komma så har du ju inget att dölja! :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Saga85
10/24/09, 10:13 PM
#8

Sen tror jag inte att sos skulle komma bara för att ett litet barn har skrikit. Barn slår sig, barn skriker. Det är bara att tacka grannen för omtanken, men att det inte är någon fara, blåsa på Elva och krama och pussa och låta livet ha sin gilla gång Kyss

Upp till toppen
Annons: