Annons:
Etikettallmänt
Läst 2993 ggr
Loveferrets
11/3/09, 12:03 AM

OT, Grön Hyundai Accent Ls Säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen som vill köpa min bil ?

den är i gott skick o finns i skåne .

95:a o har gått ca 14.700

Annons:
Solaika
11/3/09, 1:38 AM
#1

Den har för lite dörrar och finns alldeles för långt bort.. (och så är det en hynda, fel märke Flört)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
11/3/09, 1:45 AM
#2

Typiskt typiskt, men kan du inte låtsas att den är av annat märke o att det finns fler dörrar ? Flört

Solaika
11/3/09, 1:55 AM
#3

Haha.. ska jag låtsas att du bor närmare oxå då? :P

Jag har inget behov av en stor bil egentligen.. men jag behöver ha ett riktigt baksäte med egna dörrar och en ordentlig skuff eftersom jag kör en hel del stora spånbalar och sopsäckar fulla med spån :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
11/3/09, 2:06 AM
#4

Javisst varför inte haha, nä skämto sido, synd att du behövde så mycket plats, tror tyvärr min bil blir för liten för att köra med spånbalar he he. Men känenr du nån så hojta till..

Solaika
11/3/09, 2:19 AM
#5

Syrran har precis köpt bil.. annars hade den nog passat henne rätt bra :P Jag håller öronen öppna, men de flesta jag känner vill ha stora bilar eller sportbilar :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
11/3/09, 2:21 AM
#6

Nej vilken otur, säg att det är billigare med en mindre bil hahaha.

Annons:
Loveferrets
11/3/09, 2:21 AM
#7

Tack förresten Flört

Solaika
11/3/09, 2:29 AM
#8

Pengarna bryr de sig inte om :P

Du har väl satt ut en annons på typ blocket hoppas jag ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
11/3/09, 2:33 AM
#9

Japps har satt ut den lite varstans men inget napp,

Solaika
11/3/09, 10:32 AM
#10

Det är svåra tider för bilaffärer just nu. Is i magen.. vad begär du för den?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
11/3/09, 10:45 AM
#11

Is i magen är det värre med haha, jag hade tänkt mig 11.500 men kan gå ner vid snabb affär.

Solaika
11/3/09, 12:00 PM
#12

Borde ju inte vara nåt överpris tycker jag.. men som sagt.. det är ingen större marknad för begagnade bilar just nu.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
11/3/09, 12:06 PM
#13

Nä de har jag märkt, hoppas nån kan nappa i alla fall så småningom.

Annons:
elinn
11/3/09, 12:08 PM
#14

Jag tror inte det är något fel på bilmarknaden. När vi letade bil i augusti fanns det i princip inga begagnade bilar alls. Det är fler idag som köper begagnat före nytt med tanke på "finanskrisen".

Däremot kan jag tänka mig att den privata bilmarknaden kan vara svår att sälja bil på. Jag personligen skulle aldrig köpa en begagnad bil privat då jag inte har någon som helst aning om vad jag egentligen köper. Jag skulle aldrig lita på en privat säljares ord om att bilen är i topskick osv.

Loveferrets, har du varit in till en bilhandlare och fått din bil värderad? Kan vara en tanke om du nu inte vill ha bilen kvar och inte får den såld själv.

// ElinN

Loveferrets
11/3/09, 12:13 PM
#15

#14, Att gå till en bilförsäljare förlorar man bara på Elin, dom tar mindre än vad bilen är värd pågrund av deras "listor" o för att dom själva ska få nått ut av de. Säljer man de däremot privat o har papper på allt som är fixat såfår man mer, förstår att de finns många rötägg som ska sälja men de märker man snabbt i så fall.

Solaika
11/3/09, 2:23 PM
#16

Många som avvaktar att köpa bil alls just nu.. vi är en av dem.. vi har två bilar men har planer på att byta ut den ena eftersom den är lastbilsreggad och jag vill ha med riktigt baksäte. Men hur som helst..

Ser man till att ha papper på att allt är grönt.. blank, skapligt nygjord besiktning, kvitto på eventuella reparationer osv.. så visst tjänar man mer på att sälja privat. Hos en bilhandlare skulle du förmodligen få typ 5000-6000 för den för de måste ju kunna sälja med god marginal.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
11/3/09, 7:25 PM
#17

#16, Just precis så jag menade hehe.

Vad innebär de att den är lastbilsreggad ? inga riktiga baksäte ? Vad e de då för nått ? Ha ha.

Solaika
11/4/09, 9:36 AM
#18

Att den är lastbilsreggad innebär just precis att det inte är baksäte i den. Jag har bara en träskiva i bak för att kunna frakta saker. Jag får dessutom bara ha en passagerare. Bilar som lastbilsreggas idag måste ha en viss volym man kan lasta på. Den bilen jag har är reggad för många år sen när kraven inte var så höga. Att få en sedan lb-reggad idag är i stort sett omöjligt :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

elinn
11/4/09, 1:38 PM
#19

Jo det förstår jag med att du får mindre för bilen hos en bilhandlare men om du nu inte skulle få den såld så är ju det ett alternativ. För beroende av pengarna verkar du ju inte vara eftersom du är villig att sänka priset vid snabb affär. Och dessutom kostar det ju inget att kolla upp vad du skulle få för den hos en bilhandlare, Bara en tanke =)

// ElinN

Loveferrets
11/4/09, 6:16 PM
#20

#18, ah på så vis,

#19, naturligtvis har jag kollat upp vad dom tar hos en bilhandlare, att jag sänker priset vid snabb affär är för att det ev kan gå snabbare då. Beroende av pengar är man alltid Flört

Annons:
Loveferrets
11/5/09, 12:51 AM
#21

putt Flört

Upp till toppen
Annons: