Annons:
Etikettallmänt
Läst 371 ggr
Chestnut
11/4/09, 8:40 PM

Hela köket doftar

Nu har jag kämpat ordentligt, köket ser ut som en krigzon men det är det värt :P

För det doftar UNDERBART! Har varit duktig och gjort äppelmos med kanel i :) Tog en sisådär 50 min att skala ett äpple så det blev bara lite mos ^^ Men det gör inget för det doftar så gott..

Frågan är bara vad jag ska använda moset till :P Förslag? Äter aldrig äppelmos..

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Faxlin
11/4/09, 8:53 PM
#1

Äppelmos brukar vi använda på gröt faktiskt. det är otroligt gott.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chestnut
11/4/09, 9:03 PM
#2

#1 Äter inte gröt… Eller jo, risgrynsgröt! :D Ska prova att ha lite mos på det ^^

Med vänliga hälsningar
Chess

Salladshataren
11/4/09, 9:07 PM
#3

Rulltårta :P

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Chestnut
11/4/09, 9:12 PM
#4

#3 Försöker att komma bort från sånt där farligt sött Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

Saga85
11/4/09, 10:31 PM
#5

Åh, hemmakokt äppelmos med kanel är världens godaste! Har Saga upptäckt först i höst - trots att marken blivit täckt av hundratals äpplen som hamnat i komposten de senaste 20 åren…

Jag brukar köra moset i gröt eller till musli. Men man kanske borde testa sig fram lite. Jag tycker mig ha hört talas om att servera en klick äppelmos till typ kött/stek/file. Men annars…pannkakor? Glass? Våfflor? Eller vad sägs om gurkstavar doppade i äppelmos. Eller äppelmosmilkshake. Eller äppelmos till tacos. Eller…eller…alltså. Någonstans kanske man träffar jätterätt.

Fast själv nöjer jag mig med äppelmos till gröten eller muslin. Tungan ute

Chestnut
11/4/09, 11:22 PM
#6

#5 Till köttbit vet jag att det är gott, är så jag är van vid att äta äppelmos :) Men tacos vette tusan ;) haha

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Saga85
11/4/09, 11:53 PM
#7

Man ska inte säga att det är äckligt innan man har smakat, som min mor jämt sa ;P

Jag har f.ö. tyckt att äppelmos är snuskigt äckligt hela mitt liv. Tills jag gjorde egen. Smakar ju inte alls likadant som den där färdiga geggan Förvånad

Faxlin
11/5/09, 5:55 PM
#8

#6: Ja jusst ja till kött kan man också ha det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Upp till toppen
Annons: