Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 4139 ggr
KitoBonito
2009-11-11 19:14

Nattplåga

Alltså … idag hade jag världens sämsta natt. I 2 timmar kämpade jag med att försöka somna. Tankarna surrade som attan kattan i skallen (dock bara positiva och bra tankar), jag svettades, kände mig lätt illamående, pulsen dunkade i hela kroppen, huvudet dunkade, ögonen brände osv … Efter de här två timmarna satte jag igång tvn i hopp om att bli trött. Jag försökte också läsa lite. Testade sen att sova i ytterligare en halvtimme. Magen börjar kurra. Jag ger upp, lagar till mig lite nudlar, sätter igång en film och efter ytterligare en halvtimme somnar jag äntligen. Då var klockan runt 5-6. Meningen var att jag skulle upp 6 för att hinna med skolan, men nej, det gick inte, så det blev till att bara njuta åt sömnen istället.

Men kan någon berätta; HUR gör man för att sluta tänka? Krävs det att man är helt slut för att det ska fungera? Jag kan misstänka det. Visst, jag sov bra många timmar dagen innan, men ändå - det trodde jag skulle bli hälsosamt …Och sen misstänker jag att jag börjar bli lite sjuk, men det har ännu inte känts av så mycket.

Tips någon? Hur gör man för att trötta ut hjärnan ordentligt?

Annons:
LiindaH
2009-11-11 20:54
#1

Jag har inte denblekaste. MEn hoppas du snart får sova.

// Liinda

Linn
2009-11-11 21:16
#2

Jag brukar försöka tänka på att bara andas och slappna av mer och mer för varje andetag, brukar funka bra för mig, dock inte alltid.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2009-11-11 21:30
#3

Jag brukar vara vaken i 1.5-2 dygn, till sist blir man så trött så man garanterat somnar, sätter kl efter 6 tim, går upp, sen somnar jag lagom till midnatt igen för då har hjärnan slutat fungera.

Alex
2009-11-11 21:34
#4

Usch, sånt är inte roligt. Men att sysselsätta skallen med något brukar fungera för mig i alla fall, t.ex korsord eller sudoku. Då måste du tänka och anstränga huvudet och till slut brukar hjärnan vilja somna ifrån det… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
2009-11-11 22:04
#5

Håller med Alex här. Korsord, en riktigt bra bok eller film eller sådant. men korsord slår detmesta. Eller soduko då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenahbella
2009-11-11 22:26
#6

korsord äger ;D jag älskar att lösa korsord i sängen :D slipper man ligga å tänka! :)

Annons:
Alex
2009-11-11 22:27
#7

Precis, löser man korsord eller sudoku finns det inte plats för att tänka på annat. Ser man på TV/film är det betydligt lättare…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

KitoBonito
2009-11-11 22:54
#8

Tack så mycket alla :) Känner att jag är rätt trött nu men ska se till att jag är riktigt trött innan jag försöker..

Har i alla fall sovmorgon imorgon!

Saga85
2009-11-12 00:13
#9

Sånt är ju jättesvårt. Hade problem med det där innan och det enda viset jag kunde somna var om jag låg och glodde på meningslösa tvprogram i några timmar.

Upp till toppen
Annons: