Annons:
Etikettallmänt
Läst 1711 ggr
Faxlin
12/20/09, 11:54 PM

Vilka har fått julklappar?

Tänkte bara höa vilka som var med i julklappsbytet som fått hem sina julklappar. Tänkte så att posten inte slarvat bort dem.

Jag har fått min i alla fall. Och jag har skickat min i tid så den borde komma fram. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
ChristineL
12/20/09, 11:57 PM
#1

Jag har fått min :)

Linn
12/21/09, 8:43 AM
#2

jag har inte fått min men mitt paket blev ivägskickat i tid :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Jenahbella
12/21/09, 5:40 PM
#3

jag har inte fått nån heller
min e skickad :)

Saga85
12/21/09, 5:49 PM
#4

Jag har fått mitt paket och vill öppna nuuuuuu!

Glömde skriva det på paketet, men brevet är paketet - det är inte inslaget under. Och för att se rimmet får man lyfta på adressen (men det tror jag att jag skrev på).

Faxlin
12/21/09, 9:22 PM
#5

#4: Åhh, nu vart jag lugn. Man blir lite nervös av posten ibland :-) Var försiktig om det, inte ruska för att lista ut vad det är :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
12/21/09, 10:51 PM
#6

Fatta vad elakt att skriva Ömtåligt/aktas - då vill man ju bara skaka loss. Ungefär som en skylt med "tryck inte här" eller "spotta inte över kanten". Jag tycker att innehållet kan få krypa ut, så slipper jag bryta mot "öppna-på-julafton"-regeln Oskyldig

Och det är ju så stort! "storleken har ingen betydelse" gäller inte när det gäller julklappar!

Annons:
Faxlin
12/22/09, 12:04 AM
#7

#6: haha, men ja jag måste ju skriva så för att hoppas att posten ska vara liiite försiktig om sakerna i den. Och ja jag vet inte. Tror inte alls storleken behöver ha någon betydelse alls när det gäller julklappar. ett år slog jag in en hårddisk i en låda för datorer. Så det var verkligen en liten sak i en stooooor låda. Jag är lurig vet du :-) Men det är klart, inte betalar jag 95:- i porto för att lura dig heller (kanske).

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elinn
12/22/09, 12:47 AM
#8

Jag har inte varit med i julklappsbytet men jag har redan fått några julklappar iaf =)

Fick en pusselmatta och en ny kalender av mamma och pappa nu innan de åker till Göteborg och firar jul =)

Sorry att det blev OT men det var verkligen precis vad jag önskat mig så var bara tvungen att tala om hihi =)

// ElinN

Faxlin
12/22/09, 12:56 AM
#9

Vad skojigt elin att du fått det du önskade dig. Men du skulle fått vänta till julafton du med som vi andra :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
12/22/09, 1:04 AM
#10

#6 Du har ju ett rim, så du kan gissa i alla fall… Flört

#8 Skoj! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
12/22/09, 3:07 AM
#11

Isch, att det är så dyrt att skicka brev. Man borde införskaffa rörsystem - bara att stoppa in paketet och schwwoooop är det framme!

Saga har bara iller i tankarna, och det blev tyvärr inget med den som jag var och träffade så det första jag tänkte när jag såg att jag fått ett paket med "kan krypa ut" från Åsa tänkte jag att hon skickat en iller. Kanske ska jag skära ut ett litet kik…hrm…lufthål för säkerhets skull Oskyldig

Loveferrets
12/22/09, 4:38 AM
#12

#11, De hade sett nått ut o skickat en iller via post, hahaha. Tråkigt de inte blev nått med den du träffade.

Musiken
12/22/09, 10:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

hihihi

Annons:
Alex
12/22/09, 5:30 PM
#14

Haha! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
12/22/09, 9:46 PM
#15

#11: haha, det behövs inga lufthål :-) Bra fösök. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
12/22/09, 10:28 PM
#16

Jag har också fått en julklapp idag! Som jag köpte till mig själv på Tradera… Oskyldig Ett Nikkor AF 60/2.8 D (ett objektiv till kameran alltså)! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Salladshataren
12/22/09, 10:41 PM
#17

Ska nog också köpa mig en julklapp Oskyldig Till mig själv då, hehe…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Faxlin
12/23/09, 1:00 AM
#18

#16: Vad roligt, bra pris misstänker jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
12/23/09, 1:02 AM
#19

#18 Japp, 2500 kr betalade jag! Det är lätt begagnat, men ser splitternytt ut, och kostar 5000 kr (minst) nytt. Så jag är kanonnöjd! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
12/23/09, 1:13 AM
#20

#19: Är verkligen ett super pris.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Alex
12/23/09, 2:24 PM
#21

Japp, jag är huuur nöjd som helst! Har lyckats få betydligt bättre bilder på Ruth nu med det vill jag lova. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jenahbella
12/23/09, 5:11 PM
#22

jag har inte fått nån julklapp än å ska åka till min mamma ikväll (efter ändrade planer) så jag får öppna julklappen när den kommer ! 

hoppas ni får underbara julklappar och får en underbar jul!

Stor kram från fnuha-nisse :) Kyss

Linn
12/23/09, 8:54 PM
#23

jag har inte heller fått något paket…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Jenahbella
12/23/09, 10:08 PM
#24

men va fasen jag har inte fått nåt å mitt har inte kommit fram :(
jag tror jultomten strejkar från/till min adress Skrikandes

jaha linn då får vi vänta till.. när e nästa utdelnings dag? :(

Linn
12/23/09, 10:21 PM
#25

Skumt du Fnuh… när skickade du ditt?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Jenahbella
12/23/09, 10:27 PM
#26

i torsdags så de borde ju ha kommit :/ de e ett vanligt kuvert så de e inget paket att hämta ut lixom.

Linn
12/23/09, 10:30 PM
#27

Skumt du….

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Faxlin
12/24/09, 2:31 AM
#28

Jag är mest nervös över att Saga inte ska tycka om julklappen. Och så har jag dessutom dator förbud för hela familjen på julhelgen. Så jag kan inte ens gå in här och få reda på om hon kräktes över dem eller inte.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
12/24/09, 6:11 AM
#29

Trist att ni inte fått paketen än Rynkar på näsan Man får väl försöka se det från den ljusa sidan - väntan är ju det halva, plågsamma nöjet. Som när man var liten och väntade på tomten. Det tog ju sån tid, all förväntan byggdes upp och man längtadelängtade. Sen kom ÄNTLIGEN tomten, och plötsligt var det roliga slut.

Här ska det inte kräkas, då blir man ju inte sådär tjock och go som man ska bli på jul. Inte sitta och vara nervös. Säger Saga som är nervös över julklapp hon med. Det började med brorns sambos, men det börjar eskalera och det känns som om allt jag köpt i år bara är så fel och jag vill bara slänga åt folk sina paket, springa iväg och undvika dem tills det gått så lång tid att de glömt bort vad de fått.

Alex
12/24/09, 9:36 PM
#30

Vad har ni fått?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Salladshataren
12/24/09, 10:33 PM
#31

Jag har inte fått något… än iallafall Tungan ute Min farmor och farfar glömde ge oss julklapparna Obestämd

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Saga85
12/24/09, 11:03 PM
#32

Men ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååhsa vad löjlig du var! Hur kunde du ens tveka om att jag inte skulle tycka om dem?! Jag blev helt mållös! Släkten blev också imponerade när jag öppnade dem. Lätt den bästa klappen i år!

Två vinglas (eller är det champagneglas?) och askfat med illrar och tassar på. Askfatet kommer jag ju inte kunna med att använda, men ena glaset har jag invigt och druckit försiktigt ur.

Faxlin
12/25/09, 3:14 AM
#33

Jag har fått godis av Christine. Och lite söta saker av barnen.

#32: Det är vinglas, men kan säkert användas att dricka champagne ur oxå om man vill det :-) Och både dem och askkoppen var till för att användas. Du kan diska dem i diskmaskinen utan att det är någon fara. De håller, jag lovar :-) Och jaggjorde dem till dig för att de skulle användas. Men jag vart glad över att de vart rätt i alla fall. Så svårt det där med julklappar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
12/25/09, 3:47 AM
#34

Åsa, jag undrar, de här askfatet som Saga fick med illrar o tassar på, var köpte du den ?? En sån vil jag ju oxå ha.

Annons:
Faxlin
12/25/09, 3:28 PM
#35

#34: Jag gjorde både askfatet och glasen själv. Eller fel, jag gjorde självklart inte askfatet och glasen. Jag köpte askfatet och glasen och så graverade jag in illrar och tassar på dem :-)
Därför det vart så mycket till Saga för 50:-. Jag tog bara och räknade med vad glasen och askfatet kostade i inköp. Sedan struntade jag i att ta betalt för graveringen. I vanliga fall så säljer jag graverade saker för mycket mer. Lite därför jag var nervös över vad Saga skulle tycka. Inte alla som ycker om hemma gjorda saker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
12/25/09, 4:08 PM
#36

Tss, hemmagjorda saker är ju bäst! Särskilt när det är så snyggt gjort.

Det är askfatet jag känner att jag inte kan använda. Men det är mest för att jag inte kan med att aska på en sovande iller, haha.

Får ta och lägga in kort på dem i januari. Min lillebror råkade tyvärr få med sig kamerasladden när han stack till USA, så jag kan inte få in några kort på datorn nu.

Loveferrets
12/25/09, 6:17 PM
#37

#35, Okej, enligt mig tycker jag det är finare med hemmagjort, mer speciellt på nått vis ju. Hur gravera du in de ?

#36, Vilken osis att han fick med sig den nu när du som mest behöver den Flört

Faxlin
12/25/09, 8:32 PM
#38

#35: Jag använder en multislip och på den sätter jag diamantstift, så slipas mönstret fram liksom. Alltså tar jag bort glas så det mönster jag vill ska framstå blir som frostat glas. Kan visa på en anna sak jag gjort så får du se hur det blir. men det är svårt att fota glas saker. Och jag glömde fota Sagas glas och askoppen.

#36: haha, men det är ju ingen riktig iller. Får väl göra en ny askopp åt dig då utan iller i botten :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
12/25/09, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Här är ett par champagneglas jag gjorde på beställning till ett brudpar en gång.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
12/25/09, 8:42 PM
#40

#39, Men jissis så fina, vill jag med ha, så duktig du e Åsa,,

Kan du göra ett sånt glas med Eris på till mig ? Flört Naturligtvis betalar jag dig hehe.

Faxlin
12/25/09, 8:45 PM
#41

#40: haha jag trodde du ville ha Simon jag :-) Men klart jag kan fixadet. Påminn mig till träffen i HC så kan jag tamed den dit, så får du se den irl och säga vad du tycker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Loveferrets
12/25/09, 8:49 PM
#42

#41, Men Simon kan vara på anadra sidan.

HC träffen ??? e ju fan hundra år dit haha.  Jag kan lova att jag gillar de men kan man inte skicka de tror du eller blir de för dyrt ?

Faxlin
12/25/09, 8:55 PM
#43

#42: Klart man kan skicka det. Men om man tittar på det jag skickade till Saga så kostade frakten 95:-. Så inte är det billigt inte.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
12/25/09, 8:56 PM
#44

#43, okej men det är det värt tycker jag hehe, så säg vad du vill ha i arbete oxå så kan jag föra över pengar till ditt konto.

Faxlin
12/26/09, 1:04 AM
#45

#44: Vi får väl prata ihop oss om vilket sorts glas du vill ha och lite sådant. Och exakt hur illern ska se ut och sådant. Men det kan vi ta per pm eller på msn eller så :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
12/26/09, 1:30 AM
#46

#45, Ja det kan vi göra, spännanade hehe !!

Saga85
1/11/10, 4:26 PM
#47

Hata posten!!!!! Idag fick jag tillbaka klappen jag skickade…det betyder ju att den varit på vift i nästan en månad och kom tillbaka med texten "Ej efterfrågad"…

Faxlin
1/11/10, 7:47 PM
#48

Men vad trist Saga. Då sitter det någon stackare utan paket med andra ord.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Linn
1/11/10, 8:16 PM
#49

jag har inte heller fått något paket än.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Saga85
1/11/10, 8:37 PM
#50

Men bu. Fnuha får helt enkelt komma ner till Göteborg så får vi leka jul tillsammans! Saga kan agera tomte, jag behöver bara ett par veckor för att få skägget att växa ut Skrattande

Loveferrets
1/11/10, 8:43 PM
#51

Den e nog min Flört

Jenahbella
1/12/10, 10:10 PM
#52

#49 men va f*n ! jag har inte fått tillbaka den än heller :O hoppas den kommer till nån av oss iaf så vi vet vart den tog vägen!

#50 ja vi får fira lilljul hos dej i februari då ;) haha!

Linn
1/12/10, 10:16 PM
#53

fnuh och saga, får jag komma och fira lilljul också? jadu fnuh, posten alltså… det är därför man använder nätet till det mesta. dock är det väldigt svårt att skicka fysiska saker på nätet, hemskt synd faktiskt.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Jenahbella
1/12/10, 10:19 PM
#54

ja klart du ska va me linn! :D jaa jag gillar inte posten just nu :/ 
"Ej efterfrågad", speciell man känner sig då lixom ^^ hahahaha

Linn
1/12/10, 10:41 PM
#55

yay!
himla hyggligt av posten…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Jenahbella
1/12/10, 10:53 PM
#56

haha eller hur ;) hahaha!

Saga85
1/14/10, 3:59 AM
#57

Haha, dissad av posten!

Åh, ska hon ner till Göteborg! Ja ja!

Tss, Linn, det är ju klart att inte DU får vara med och leka. Vi ska ta och rycka tag i en random människa på stan och klä ut till Linn-kopia istället. Hö hö…hö…

Jag kan ju iof försöka att skicka paketet igen. Kanske går lättare när postenfolket inte har druckit alldeles för mycket nubbe och tappat för många granar i skallen.

Linn
1/14/10, 9:43 AM
#58

-stortjuter- dumma saga! :P

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Faxlin
1/14/10, 2:33 PM
#59

Sååå glad mitt i allt detta att mina kom fram. Jag som var så orolig att de skulle gå sönder på vägen liksom. Hur är det Saga, använder du sakerna du fick?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
1/14/10, 3:11 PM
#60

*moahaha…ha…rkel…*

Det ena glaset använde jag redan på julafton. Sen dess har jag faktiskt inte druckit något (hemma), så de står än mest som prydnad vid datorskärmen Skäms Funderar dock på att köpa hem en flaska rödvin idag. För glasens skull, självklart. Man får ju offra sig. Får passa på att ta kort på dem då eftersom man ser pillrarna extra tydligt när de är fyllda med rödvin. Tassavtrycken på foten är ju en underbar detalj! Askfatet får väntas med att invigas. Röker inte inomhus, och vintertid röker jag på trappen vid ytterdörren, känns inte så säkert att ställa det där…

Faxlin
1/14/10, 3:14 PM
#61

#60: Vad gulligt av dig att offra dig så att du dricker lite rödvin idag bara för glasens skull :-) Men som du säger, motivet syns bättre med mörk dryck i. Så kan de andra kanske få se vad du fick. Vart också lite nöjd med tassarna på foten av glasen faktiskt, kändes som om det vart helt rätt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
1/14/10, 3:34 PM
#62

Vad gör man inte för att tillfredställa sina illrar ;P Och du har helt rätt i att det var helt rätt.

Annons:
Faxlin
1/14/10, 3:36 PM
#63

haha, jamen visst har jag. :-) Ibland lyckas man faktiskt :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
1/14/10, 4:49 PM
#64

Ja jag vill se bild hehe

Faxlin
1/14/10, 4:50 PM
#65

haha, jag tror att du tror de är finare än vad de är Eva, så det kan nog vara bra med bild :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
1/14/10, 4:54 PM
#66

#65, NÄDÅ, jag VET att dom e jättefina.

Faxlin
1/14/10, 5:03 PM
#67

#66: Nej det vet du inte. Du tror bara :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
1/14/10, 5:11 PM
#68

#67, Nej

Faxlin
1/14/10, 5:12 PM
#69

#68: Du är envis du. Till och med när du vet jag har rätt :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Saga85
1/14/10, 5:15 PM
#70

Fast nu har du ju fel Åsa!! Jag som trodde att du alltid hade rätt, ack så fel jag hade. Bara för att motbevisa dig ska jag sticka ner till systemet nu och införskaffa rödvin, korka upp, fota och motbevisa dig!

Loveferrets
1/14/10, 5:20 PM
#71

#69, Lika envis somen iller vet du.

#70, HAHAHA se där Åsa Flört

Saga85
1/14/10, 11:05 PM
#72

Min batteriladdare är sämst - den har inte lyckats ladda batterierna nog för att ens sätta igång kameran.

Dock visade jag glas och askfat för bror min (som inte var med på jul när paketet öppnades), och han blev impad. Frågade hur mycket de hade kostat då han trodde att jag köpt dem, och sen blev det ett "fan vad snyggt". Inte illa betyg från en 19åring ;P

Faxlin
1/15/10, 1:32 AM
#73

#2: Det var ett fint betyg. Så det glädjer mig väldigt faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Upp till toppen
Annons: