Annons:
Etikettallmänt
Läst 2306 ggr
Loveferrets
2009-11-27 17:04

Ensam jul ?

Firar ni jul med vänner och bekanta eller sitter ni ensam ?

Jag har alltid suttit ensam o hoppas det kommer nått bra på tv.

Annons:
Alex
2009-11-27 17:05
#1

Det brukar bli besök hos släkten (både min och pojkens) runt jul. Mycket mer än så är det väl inte.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jenahbella
2009-11-27 17:09
#2

jag firade alltid med min släkt tills för två år sen, då jag vart hos pojkvännens familjer, i år vet jag inte hur de blir, hoppas på att jag bara kan va hemma me illrarna :) kanske få sällskap av pojkvännen :)

Musiken
2009-11-27 17:57
#3

Firar alltid med familjen, moster och morfar. I ar foljer John med ocksa, ska bli spannande!! Forsta julen med en pojkvan :D

bluemary
2009-11-27 17:59
#4

Loveferrets: Menar du att du sitter helt ensam…..?

Eller menar du tillsammans med sambo/särbo ?

Faxlin
2009-11-27 22:01
#5

Ingen ska behöva vara ensam på julen. Du får komma hit Eva så slipper du vara ensam.

Här firar vi med familjen som jag skrivit om överallt tror jag :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2009-11-27 23:54
#6

så roligt att höra att ni har planer,

Jag menar att jag sitter helt ensam.

#5, Tack hjärtat, hade varit oehört trevligt

Annons:
Musiken
2009-11-27 23:59
#7

#5 Wow, vad gulligt Asa!

#6 Hoppas att du far en trevlig jul i ar :) Hade garna bjudit in dig till mig ocksa, men mamma tycker att det racker med besokare for denna julen :/

Alex
2009-11-28 00:01
#8

Åsa, du är en äkta ängel. Så det så. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2009-11-28 00:03
#9

Alex, de har vi ju alltid sagt, inte sant ? Flört

Alex
2009-11-28 00:06
#10

Japp, men jag var tvungen att säga det igen nu, för nu bevisade hon det själv så tydligt i skrift att hon inte kan säga emot. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2009-11-28 00:10
#11

#10, EXAKT !!

Faxlin
2009-11-28 02:04
#12

Jag är ingen ängel. Jag råkar bara anse att ingen ska behöva fira jul ensam. Det är inte något ängla likt över det. Bara medmänsklighet.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2009-11-28 02:37
#13

Det är en sak att anse att ingen ska fira jul ensam, det gör nog extremt många. Men att faktiskt bjuda in en person till sitt hem, under en högtid som anses som familjehögtid, det är änglalikt, Åsa. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Musiken
2009-11-28 03:22
#14

Haller med Alex!! Tror det ar manga som skulle ha dig som "extra-mamma" Asa :)

bluemary
2009-11-28 03:44
#15

"0 Men inte ska du väl behöva sitta ensam…..
Var bor du ? Så vi vet om någon i närheten kan öppna vår dörr
och våra armar. Själv bor jag i Skänninge, 4,5 mil från Linköping.

                         Kram !

Loveferrets
2009-11-28 04:11
#16

Åsa e redan min låtsas extramamma även om jag är långt borta he he.

#13, Precis och visst är det en familjehögtid och har man ingen egen familj så blir det som det blir.

#15, jag bor i nv skåne men jag lovar att det är okej, har varit det så länge så man e van, annars tack.

ChristineL
2009-11-28 09:52
#17

Jag åker hem till Örebro 22-26:e december för att fira jul med familjen.

bluemary
2009-11-28 10:20
#18

Men du Loveferrets ! Även om vi bor väldigt långt ifrån
varandra så kan vi ju hålla kontakt då under dagen och på
kvällen. Eller……..Skrattande

Loveferrets
2009-11-28 11:12
#19

#18, Visst kan vi det, inga problem vännen.

Strumpa
2009-11-28 20:00
#20

Jag har aldrig varit själv på jul förut men kommer kanske vara det i år.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
bluemary
2009-11-28 21:30
#21

Kommer att vara med min familj på eftermiddagen men
på kvällen så åker vi hem (vilket jag då tycker känns skönt,
tyst och lugnt och så inga kläder som känns obekvämta).

Men vi håller väl tråden öppen då och babblar på som
vanligt ? Då ska ingen behöva känna sig ensam.

Eller vad tycker ni andra ?

Linn
2009-11-28 22:24
#22

Jag kommer spendera min jul som vanligt.

Morgon vaknar upp hemma med sambon och äter julfrukost och byter julklappar.

Förmiddag Åker hem till farmor där vi ska fira jul med pappas familj och sambon åker till hans familj.

Eftermiddag-kväll Jag och lillasyster åker vidare hem till mamma och firar jul med hela släkten och får höra samma tjat varändra år, mormor blir full som vanligt och skäller på sina skor som inte gör som hon vill medans hon vinglar omkring (jag fattar verkligen inte varför man måste dricka alkohol på julafton, men det gör nästan alla vid varenda slänktträff på mammas sida) Vi öppnar julklappar och sedan halvsover man i soffan.

Kväll jag åker hem till mig igen och kramar lite på sambon innan jag slocknar i sängen.

SOM TUR ÄR!!! Jobbar chefen ensam på julafton, annars hade jag havererat om jag skulle jobba mellan 9-13 också.

Om det inte händer något speciellt tills nästa jul funderar jag på att skita i min släkt och bara vara hemma hos sambons familj och ta det lugnt.

Just det ja, sedan fortsätter det en stund till, det är inte slut där inte. På juldagen åker jag med sambon ut till hans familj igen och där byter vi julklappar mellan mig och hans familj.

Annandagen bär det av hem till mamma igen för då fyller Lillebror 3 år och då blir det julklappsutbyte mellan sambon och min familj plus kalas för Bassie. Troligtvis i alla fall. För på annandagen brukar daniels familj åka till Borås och fira med deras släkt där. Vem vet, vi kanske hinner med det också?

SEN! Är jag ledig i någon dag och sedan ska jag tillbaka till jobbet och fram tills den 7e februari kommer jag enbart vara ledig på söndagar. Min chef ska till Trinidad i en månad och jag får sköta butiken själv, bortsett från en praktikant de två första veckorna…

Någon som kan förstå att julen inte är min favorithögtid?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Alex
2009-11-28 22:40
#23

#22 Men fy, det där låter ju knappt roligt en gång! Full fart och massa måsten… Det är väl det sista såna här högtider ska vara, man ska ju göra det man vill och ha trevligt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Linn
2009-11-28 23:27
#24

#23, kul? Nej, inte för fem öre! Såhär har det varit i alla herrans år… Som sagt, julen är inte riktigt min favorit högtid…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Alex
2009-11-28 23:31
#25

#24 Förstår det… Tycker det låter som en bra idé att vara med din sambo nästa jul, så kan ni ju ta din släkt när din bror fyller år.

Jag har som tur är en väldigt förstående familj, min syster har jobbat på olika platser de senaste åren och inte varit hemma på jul på tre år, kommer inte vara det i år heller. Förra året var jag med min pojkväns släkt och firade jul också, så åkte vi hem till mig nån dag senare istället. Är betydligt trevligare så, att åka runt en massa bara för att hade jag inte fixat.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Linn
2009-11-28 23:34
#26

Det blir sådant jäkla väsen annars om jag inte gör det. Men jag misstänker och hoppas att det är något som hänt tills nästa år och då kommer jag nog köra samma vända igen.. Kanske att sambon följer med mig då, vet inte, hade uppskattat det i alla fall..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Faxlin
2009-11-29 00:41
#27

#22: Så där hade vi det några år efter att första grabben föddes, så fasligt stressande att honna runt. Men allt ändrade sig ett år när vi var inne i början av december och sambon reagerade på att jaginte alls var jul glad. Han frågade vad som var fel. Och jag sa ingenting. Men han fortsatte att fråga och jag sa att jag tyckte att allt var så stressigt att jag inte längre tyckte det var roligt med julen. Då ringde han upp min pappa och min mamma och sin mamma och gjorde klart för dem att nu skulle vi starta våran egen jul tradition och fira jul hemma hos oss med våra barn. Och att visst kunde vi dela en delav julen med dem, men inte julafton bara. Och inte allt på samma dag. Så sedan dess åker vi veckan före jul till sambons mamma, och sedan på annadag jul till min pappa. Medans min mamma levde togvi henne efter jul också. Men nu då hn gått bort är det bara två ställen att åka till. Ochnumera gör det ignet dådet är utsprittochdet är bara såååå skönt.

#13: Äsch det är väl inget. Och jag tror visst att många skulle göra det om de bara visste att de kände någonsomsatt ensam på julen.

#14: Nu rodnar jag. Men just det här är faktistk inget att oja sigom. Jagtycker jätte bra om Eva och vill verkligen inte att honska behöva sitta ensam.

#16: Tack vad gullig du är.

#20: Men varför det Sanna? Varför ensam?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Linn
2009-11-29 00:44
#28

#27 Får nog bli så här snart också…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Solaika
2009-11-29 16:33
#29

Vi firar tillsammans, jag och gubben. Första året firade vi på varsitt håll på julafton och sen juldagen ihop. Sen har vi fixat det på olika sätt. En dag hos min familj och en dag hos hans. Skiftat vilken dag på de olika ställena. I år blir det dock annorlunda. Jag jobbar nämligen på natten mellan julafton och juldagen.. Så det blir en snabbtripp till gubbens familj på julaftons eftermiddag innan jag börjar jobba. Sen kommer min familj hit till oss på juldagens eftermiddag och äter o umgås lite innan jag går på nästa nattpass. Känns ju lagom upphetsande att jobba julen.. men jag är iaf ledig dagtid.. får väl se det så

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Maja
2009-11-30 18:09
#30

#17 - Bara för att jag åker härifrån under de dagarna va? ;)

KitoBonito
2009-11-30 23:37
#31

Jag har upptäckt det nu på sistone att det är mer människor än man kan tro som sitter ensamma om julen. Jag trodde inte det var så förut! :'o Men vissa trivs jättebra med det.

Själv blir det jul med familjen som vanligt. Jag ser inte emot det alls i år och hade det inte varit så att jag hade blivit så sjukt deprimerad så hade jag nog inte haft något emot att vara ensam i jul. ;P eller med någon enstaka nära vän.

bluemary
2009-12-03 11:47
#32

Det är konstigt det här med jul. Hur många vuxna är det
egentligen som tycker att det är kul ?

Affärerna och annonserna börjar ju 2 månader innan så till
slut så är man urless medans man går omkring i regnrusket.

Och så dessa julklappar, köpta under stress och hälften hamnar
kanske bara i skåpet och i bästa fall på Myrorna.

Så varför kan man fråga sig ??

KitoBonito
2009-12-03 12:44
#33

#32

Jag måste säga att jag själv börjat tvivla. Tvivla stort.

Alex
2009-12-03 15:20
#34

#32 Jag känner många vuxna som tycker det är kul. Mina föräldrar bland annat. Flört Men det är såna som inte ser någonting som något måste, utan gör det de vill för att de tycker det är roligt och mysigt.

Så det är väl med jul som med allt annat, den dagen det blir ett måste så blir det inget roligt längre, utan enbart stressigt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Faxlin
2009-12-04 21:49
#35

Jag är som Alex föräldrar, så jag tycker det är kul :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Upp till toppen
Annons: