Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 2005 ggr
Jenahbella
11/25/09, 6:43 AM

Mardrömmar!

uss ja gick å la mig runt 22 igår å vaknar vig 23.45 av att jag har haft världens mardröm! 
har sovit skit resten av natten å nu känner jag mig helt deppig Obestämd
dumt att humöret följs av vad man drömmer! 
natten till imorgon har jag bestämt att jag bara drömma om fluffiga rosa moln å cupcakes!

Annons:
bluemary
11/25/09, 12:10 PM
#1

Jo, nog kan mardrömmar ställa till det. Nog undrar man om
drömmar och mardrömmar har något budskap eller om
det bara är en salig  blandning om ingenting.

Och man har märkt att om man pratar drömmar med andra
så är det många som är gemensamma.

Har ni samma mardrömmar som kommer tillbaka ?

Alex
11/25/09, 1:14 PM
#2

Stackare, drömma mardrömmar är inte roligt alls… Rynkar på näsan Det har jag gjort alldeles för mycket. Vad drömde du för något, om du vill och kan berätta?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jenahbella
11/25/09, 3:06 PM
#3

#2 jag drömde bland annat att jag blev misshandlad, å ingen i min närhet brydde sig :/

#1 jag har en riktigt ångestladdad mardröm som jag haft den jag var liten, den handlar om att jag har gjort fel och att de e så hemskt att jag inte kan göra nånting åt de , jag skäms så otroligt i drömmen… jag vet inte riktigt vad jag gjort i drömmen men jag mår sjukt dåligt efter att jag vaknat varje gång jag drömt de.

Alex
11/25/09, 3:18 PM
#4

#3 Usch, sånt är inte roligt. Sånt har jag drömt en hel del också, att folk omkring mig inte bryr sig när det händer något eller liknande…

#1 När jag var liten hade jag två återkommande mardrömmar som jag minns extremt väl. Den ena var att jag blev jagad av en tiger på gatan där jag bodde. Det var oftast jag och en kompis och vi lyckades alltid komma undan in i någons hus i sista sekund. Den andra var väl en "klassiker", nämligen att jag ramlade nedför en trappa. Dock kom det tillslut till det stadiet att jag visste att det var en dröm när jag drömde det, och försökte lugna mig själv med att "det är en dröm, det kommer inte göra ont" t.ex när jag precis var på väg att ramla nedför trappan.

Händer väl att jag får vissa återkommande drömmar nu mer med, men de flesta är olika, dock brukar alla innefatta stressade situationer, där jag är jagad, rädd, måste lösa något snabbt, befinner mig på obehagliga platser med obehagligt folk som jag inte kan lita på osv…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Linn
11/25/09, 10:57 PM
#5

jag har ett par mardrömmar som återkommer titt som tätt sedan jag var liten, en om en t-rex som jagar runt på mig, en annan med troll och så en tredje som jag inte riktigt kommer ihåg…

Vaknade häromnatten av en mardröm, hade provat en sömntablett och vaknade antagligen inte som jag brukar göra på nätterna, har ju konstant värk och vaknar varje gång jag vänder på mig, men inte på sömntabletten. Då drömde jag skulle få två olika operationer i benen, de skulle av någon anledning göra något med benstommen i benen. Av någon anledning fick jag få till någon annan avdelning på sjukhuset och hämta en kirurgisk hammare som skulle användas till detta… Misstänker att jag hade väldigt ont i benen den natten…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Jenahbella
11/25/09, 11:00 PM
#6

#5 de där med att drömma den värk man känner, jag drömde att min arm slitits av en gång, när jag vaknade hade jag legat på armen så den va helt avdomnad ^^

Annons:
bluemary
11/25/09, 11:08 PM
#7

Hej Linn ! Hoppas att allt är bra med dig ! Skriver en rad,
det var länge sedan ! Jag drömmer också när jag har ont.
När jag jobbade så pendlade jag 5 timmar/dag. Jag drömmer
att jag släpar mig till tåget men det gör så ont i mina ben
så jag kommer aldrig fram. Och när jag drömmer så känner
jag hur ont det gör. Tänk att man inte ens får vara ifred
när man sover. /Anette

Linn
11/25/09, 11:16 PM
#8

#6 något i stil med det har jag också drömt ett par gånger. Men visst gör det ont när blodet kommer tillbaka i den kroppsdel som domnat? tycker det är riktigt jobbigt!

#7 Anette, visst är det hemskt att aldrig få vara ifred! Inte ens kan man få sova utan att vakna eller drömma om värken…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Jenahbella
11/25/09, 11:25 PM
#9

#8 japp ja tycker inte om när de kryper :P fast de värsta e när de blir så i benen :P

Linn
11/25/09, 11:30 PM
#10

#9 krypningarna stör mig inte, när det bara är lite är det nästan bara skönt. men har kroppsdelen verkligen domnat av gör det snuskigt on!

På tal om avdomnade kroppsdelar. Min lillebror är allt för söt, han är snart tre år. En dag när han satt i soffan satt han med armbågen på armstödet med hakan i handen. Efter en stund flög han upp ur soffan och började stirra på handen och skaka på den. Han fattade inte vad som hände och varför det pirrade så i handen, han hade aldrig kännt det innan.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Alex
11/25/09, 11:33 PM
#11

#9 Nä usch, när benen somnar är inte roligt, vidrigt! Jag tycker det är så himla obehagligt att jag nästan börjar grina ibland innan jag får liv i dem ordentligt. ^^

#10 Hahaha stackarn! Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bluemary
11/25/09, 11:42 PM
#12

Jag vaknade en natt av att telefonen ringde. Jag hade legat
jättekonstigt och båda armarna hade somnat. Det var helt
vedervärdigt, jag fick panik, kunde inte göra någonting.

Vad som också är läskigt är när det ena armen somnar och
man får lyfta den med den andra handen. Det är ju som om
armen är förlamad, som den inte tillhör en själv. Tycker att
det är väldigt obehagligt. Och så här blir det förstås bara när
jag sovit.

Loveferrets
11/26/09, 6:42 AM
#13

mardrömmar har jag för jämt så det blir ingen reda nånstans. Hoppas du sover bättre inatt Fnuha och ni andra oxå förståss.

Annons:
Linn
11/26/09, 10:39 AM
#14

Dumma sambon har snurrat runt som en idiot i natt. Har inte sovit många timmar. Legat och funderat på både det ena och det andra…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Upp till toppen
Annons: