Annons:
Etikettallmänt
Läst 1098 ggr
Chestnut
2010-01-03 13:02

Update!

Hej hopp era nattsuddare.

Sitter uppe på tok för mycket på nätterna men är för lat för att ta fram datorn och skriva. Flört

Tänkte bara slänga in en liten update.

Knäoperationen gick bra, har för mig att jag skrev en tråd när jag kommit hem :) Något rullstolsrace har dock inte blivit av, är tydligen för mycket snö Obestämd

Dock klantade jag mig ett par dagar innan jul, snubblade lite när jag och en kompis tog en fika på mcDonalds. Men härdade ut hela julen med en ballong till knä. Sen blidde det akuten söndag kväll förra natten. Där blev jag kvar till två på natten (åkte in nio på kvällen efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen). Åkte in enbart för att få smärtlindring och fick vänta 3½ timma på att träffa en läkare som inte ville ge mig något utan att ha tagit blodprover och väntat på dessa i ytterligare en timme. Skrikandes Sen kommer det fram att jag kan öka dosen på det preparatet jag hade hemma (tradolan). Fick blodförtunnande ifall jag skulle ha en blodpropp (blodproverna visade inte mot det men ifall).. Inte kul att få en spruta i magen som direkt gav ett stort blåmärke!

Senare under måndagen fick jag åka in igen för att göra ett ultraljud - ingen blodpropp. Därefter fick jag sätta mig på akuten igen för att få träffa min läkare. Som tur var behövde jag bara vänta 1 timme drygt Förvånad Fick en massa förmaningar om "när man är nyopererad ska man ta det väldigt lugn"och "du ska minska din fysiska aktivitet, du kan inte vara ute på stan med vänner och trötta ut dig". I vilket fall fanns det inget att göra, vi märker om 6-8 veckor om jag måste opereras igen. Fick lite mera smärtstillande på recept och sen hem. Eller ja, fick stygnen borttagna först.

Det positiva är dock att jag har återbesök imorgon och ska förhoppningsvis slippa skenan! Känns riktigt, riktigt skönt.. Skrattande

 Mitt upp i allt det här har armen varit extra jäklig. Så väntar på att få komma till Sahlgrenska och göra nervundersökningar. Misstänker dock att blir det lite varmare kommer armen bli bättre och det lär det nog bli innan jag får komma dit.. Men får väl se hur det blir, det enda viktiga för mig är att den blir bra.

Stor kram till er alla från mig!
Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Loveferrets
2010-01-03 14:34
#1

Vilken pärs du gått igenom stackarn, hoppas allt ska ordna sig till de bästa, de jobbigaste e att de e så drygt. kramar om.

Linn
2010-01-03 14:57
#2

hoppas du mår bättre snart och att ditt knä kommer läka som det ska!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Musiken
2010-01-03 15:17
#3

Hoppas verkligen att allt laker bra nu! :) Hall oss updaterade :)

Upp till toppen
Annons: