Annons:
Etikettpå-löpsedeln
Läst 1244 ggr
Saga85
2009-12-25 16:17

Det bästa med julen?

Vad tycker ni bäst om med julen? Antingen något som hände i år, eller någon av traditionerna.

Själv tycker jag bäst om den nyaste traditionen - sedan ett par år tillbaka brukar vi syskon ha vin- och spelkväll när alla klappar är utdelade, släkten dragit hem och julmaten är äten. I år blev det bara jag, ena systern, två bröder, en av dess sambo och min far som satt och spelade sällskapsspel fram till småtimmarna.

Annons:
Faxlin
2009-12-25 20:41
#1

Låter jättemysigt Saga. Det bästa med julen, var nog jularna innan sambon fick stroke. Är så less på allt nu. Och till råga på allt så ska vi tydligen inte till mina pappa i morgon för han är för dålig efter att ha tagit ut sig då han skulle till min ena syrra idag. Så vi kan kanske komma i övermorgon. Så allt blir bara annolunda. Och alla som jag hålelr kär är dåliga. Och jag orkar inte mer. Jag vill ha mina jular som förr i tiden.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2009-12-25 20:46
#2

Det var när jag var hemma hos min "andra" mammas familj o likaså hos exets familj. Härligt umgänge o god mat, de var julen för mig. Finns inget tråkigare än att sitta helt ensam och veta att ingen bryr sig längre och man vet att de flesta träffar sina nära och kära.

Upp till toppen
Annons: