Annons:
Etikettyoutube
Läst 2193 ggr
Solaika
12/19/09, 10:41 PM

Dansbandskampen :P

Jag är bara GLAD!! Rätt band vann juu! För en gångs skull kunde faktiskt svenska folket rösta rätt!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Annons:
Loveferrets
12/19/09, 11:15 PM
#1

NEJ DET VAR INTE RÄTT BAND,,,,

Det är INTE dansband !! Flört

Faxlin
12/20/09, 3:32 AM
#2

Jag håller med Loveferrets här. Jag tycker inte det här är dansband. Vilket jag anser att det ska vara för att man ska kunna vinna en dansbands tävling. Så jag tycker att svenska folket röstade fel. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Angelclaw
12/20/09, 3:36 AM
#3

Men vaddå.. det är klart DANSBART!! :) Slörockabilly men speeda upp dem lite så :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Faxlin
12/20/09, 3:40 AM
#4

Japp det är dansbart, men inte dansbands dansbart :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
12/20/09, 4:34 AM
#5

Exakt som Åsa säger, dom hör inte hemma i dansbandsgenren.

Blev så galen !!

Solaika
12/20/09, 7:39 AM
#6

Johodå, det gör dom visste. Jag tycker det är skönt att det kommer in lite nytt sound i dansbandsvärlden. Är så trött på allt gnöl som är dansband annars.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Annons:
Solaika
12/20/09, 7:47 AM
#7

Det är rytmen i musiken som avgör om det är dansband eller inte. Vi va på plats förra lördagen o tro mig.. det är helt underbart att dansa till dem.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
12/20/09, 7:53 AM
#8

Det spelar ingen roll vad du säger, det dom spelar räknas inte som dansband så kan du lyssna på dom hur mycket du vill. "trött på allt gnöl" får du gärna vara men är det en kamp mellan dansband så hör dom inte dit.

Solaika
12/20/09, 11:03 AM
#9

Om man ska se det så, så är det bara Torgny Melins av alla banden som spelar "riktigt dansband". Resten är halvtaskiga coverband.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
12/20/09, 11:07 AM
#10

#9, Nej där har du fel.

Solaika
12/20/09, 11:14 AM
#11

Inte ett jävla dugg. Tänker inte diskutera saken mer. Ursäkta att jag blev glad. Jag ska genast gå o gräva ner mig igen.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
12/20/09, 11:26 AM
#12

jo du har fel, du ska inte be om ursäkt för att du blev glad, de var heller inte de jag kommenterade.

elinn
12/20/09, 11:32 AM
#13

Nej jag hade ltie svårt för dem med. Gillande inte alls det där och så tyckte jag alla var rätt så töntiga haha =)

Jag hade hellre sett att Zekes vann!!!

// ElinN

Annons:
Solaika
12/20/09, 11:35 AM
#14

#12 Men va bra, då vet vi att du är den allvetande. Då kanske du ska kontakta de som valde vilka band som skulle få vara med och tala om att du ska välja nästa gång eftersom de inte vet vad dansband är.

GAH! Jag blir så trött! Kom inte och säg att jag har fel för att jag inte tycker samma sak som du. Att inte tycka som du är INTE samma sak som att ha fel!!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
12/20/09, 11:36 AM
#15

"13, Håller med.. deras inställning gilla jag skarpt.

Loveferrets
12/20/09, 11:42 AM
#16

#14, Dom skulle bara låta dansband vara med för det heter DANSBANDSKAMP, det är inte tittarnas fel ju., det e dom som tog ut banden som gör fel. Jag lägger oxå ner för du förstår inte vad jag menar, !!..

Salladshataren
12/20/09, 11:56 AM
#17

Inte bråka flickor! Rynkar på näsan Jag blir massa ledsen, och säkert några till…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Solaika
12/20/09, 2:08 PM
#18

Dansband: är benämningen på en typ av musikgrupp som framför allt spelar en speciell sorts populärmusik, dansbandsmusik, att dansa pardans till. Till dansbandsmusik dansas ofta bugg och foxtrot. Musiken går ofta i 4/4-takt, med tydlig baktakt (som i rock). Även andra taktarter kan förekomma då vissa, särskilt äldre, dansband framför gammaldansmusik. Dansbandsmusiken är närmast besläktad med swing, "schlager" och country, ibland även gammaldans, jazz och rockmusik. De dansband som har influenser från rock är det främst den rock som var populär under 1950- och 60-talen.

The Playtones passar således in bland dansbanden precis lika mycket som något av de andra banden som varit med under hösten. PUNKT

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

elinn
12/20/09, 2:18 PM
#19

Jag håller mid dig Ida, Playtones passade absolut in i dansbandskampen - inget snack om den saken.

Personlig smak är ju olika hos olika personer så jag tycker du ska fortsätta vara glad över att de vann Skrattande

// ElinN

Loveferrets
12/20/09, 2:24 PM
#20

Nej de gjorde dom inte PUNKT. Det har inte med smak att göra. Flört

Annons:
Solaika
12/20/09, 2:28 PM
#21

Tack Elin!

Jag är glad! Det är ett mycket duktigt band på alla sätt som gjort sig väl förtjänta av att vinna. De kan spela, de kan sjunga och de har en helt otrolig förmåga att få människor att dansa. Till och med min karl dansar gärna till dem och han är sån som aldrig "dansar nykter" i normala fall.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Alex
12/20/09, 4:33 PM
#22

Det mesta har väl med smak att göra. Nu är dansband inte min genre alls, men försök få allt rockfolk att komma överens om vad som är rock, hårdrock, metal osv… Det går inte att klassa all musik i ett fack, det är inte så enkelt. Så kanske vi kan försöka lägga ner den diskussionen nu och låta alla ha sina åsikter om saker. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
12/20/09, 11:09 PM
#23

Tycker fortfarande att bandet i sig är bra. Men för migär det inte dansband. Inte sådan dansband jag är van att dansa till. Men ärligt talat, allt ändras med tiden. På gott och ont. Inte är countryn idag vad den var förrut heller. Men det är klart, nya generationer människor tycker om nya generationens musik. Så är det. Och det är heltklart en smaksak :-) För mig passade de inte in, även om de var bra. Men de kändes fel. För mig. Sedan att det passade in och kändes rätt för andra helt klart eftersom de vann, det är det som gör det till en smaksak :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Angelclaw
12/22/09, 5:07 PM
#24

Men jisses tjejer!! Vad finns att gräla om! Jag håller med Ida - de passar in.

För övrigt då så är det väl TREVLIGT med korsning av genres ibland? Så att en genre inte snöar in sig och blir alltför trist? Tänk om allt dansband skulle låta som….. Sven Ingvars? Tider förändras, influenser färgar allt och tidens tand nöter.

Och jodå, det har med smak att göra :
*säger den kloka och allvetande angelclaw för att sedan krypa tillbaka under den sten hon krälat fram ifrån*

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Faxlin
12/22/09, 9:47 PM
#25

#24: Men det var ju exakt det jag försökte få fram i #23.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Leffe
12/23/09, 4:36 AM
#26
Angelclaw
12/24/09, 12:05 AM
#27

#25 Haha jag förstod det Åsa :) Ville bara skriva jag med ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: