Annons:
Etikettallmänt
Läst 1821 ggr
Faxlin
1/15/10, 2:51 AM

Sömnen håller sig borta

Gick ifrån datorn, satte mig och såg på Criminal minds en sväng. Ett bra avsnitt, men inte kunde jag somna efter det i alla fall. Så nu sitter jag här igen.

Pendlar mellan att leta efter om någon skrivit något på iFokus och så tillbaka till spelet på facebook. Snacka om att jag blivit fast i Treasure Madness där. Klart beroende framkallande spel. Jäkla Kent som lurade in mig i det.

Vad gör ni andra? Sussar ni sött vid den här tiden?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Loveferrets
1/15/10, 2:55 AM
#1

Jag packar lite mellan varven o så sitter jag här. Inte kan jag sova.

Fick nyss veta att jag ska spela en låt med perikles, kuligt värre Flört

Faxlin
1/15/10, 3:03 AM
#2

#1: Vad skojigt för dig. Men trist att inte du heller kan sova. Varför kan inte du sova?

Det som stör mig mest är nog att jag vet att snart kommer iFokus uppdateras ige så då kan man inte skriva här heller :-(

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Musiken
1/15/10, 3:08 AM
#3

Jag sitter som vanligt vid den har tiden och kollar pa sovande kandisar i Celebrity Big Brother. De gor verkligen ingenting roligt i det programmet, bara sover. Funkar bra som "nattsallskap" dock och man blir trott av att titta pa det :) Annars sa ska jag snart dra igang en till film och valja mellan att skriva mail och paborja en till virkning.

Loveferrets
1/15/10, 3:08 AM
#4

mycke o tänka på, e de smärtorna som spökar för dig ?

Ja vi ska spela en låt som heter

Finns det nån annan nu

Dom mejla o fråga om jag ville spela in den med dom o jag blev glad kan jag säg Skrattande

Ja det e rätt irriterande att dom ska behöva uppdatera de varenda natt, i normala falla ska de inte behövas för att hålla sig i ordentlig standard så iFokus e ett undantag tydlidgen hehe.

Loveferrets
1/15/10, 3:11 AM
#5

Vad virkar du Amanda ?

Musiken
1/15/10, 3:11 AM
#6

Och Gud vad roligt for dig Eva! Spelar eller sjunger du? Skrattande

Annons:
Musiken
1/15/10, 3:12 AM
#7

Jag virkar illrar Skrattande

Loveferrets
1/15/10, 3:20 AM
#8

jag sjunger bara, nått instrument kan jag inte spela haha, denna har jag oxå repeterat

Vi sover ännu tillsammans

OOOOO virkar du lllrar fasen så fräckt har du bild ??

Musiken
1/15/10, 3:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Har ingen fardig iller an, for jag fick slut pa garn, men har har du en illerkropp iaf ;) Det ska bli en liten pastelltomte, darav de vita tassarna :)

Spannande! Hur kommer det sig att du ska gora det?

Faxlin
1/15/10, 3:28 AM
#10

naw vilken söt iller Amanda. Snacka om att du är duktig.

Eva det är värken men också ångesten inför alla samtal jag måste ringa i morgon. då regeringen bestämde att jag är frisk så hände det en massa. Och nu står jag här och blir antagligen utan ersättning, vilket inte känns kul. Så jag måste ringa runt och fråga vad de håller på med både hos facket, försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Så ja ångesten är stor här hemma.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
1/15/10, 3:30 AM
#11

haha men så söt hahaha, vad fyllar du den med ?

Jag har ofta varit på turne med olika band när jag var yngre, nu blir de mer att man spelar in i studion bara. Pallar inte med trycker för det e rätt kämpigt att vara ute o resa långa sträckor var o varannan dag. Så ibland ringer/mejlar dom o frågar om jag vill va med när dom repeterar i lokalen.

Loveferrets
1/15/10, 3:32 AM
#12

Men Åsa då, hur fasen kan dom bara betsämma en sån sak ? De vet väl för f*n du bäst själv om du e frisk eller inte, trodde inte bara dom kunde dra in på ersättningen utan att utreda de först ?

Har du haft pension eller enbart sjukskrivning ? Beklagar din ångest men förstår dig, vem som helst hade ju fått panik över de, rötägg !!

Musiken
1/15/10, 3:32 AM
#13

Tack Asa, den blir nog battre nar den fatt pals och huvud ocksa ;)

Later jobbigt med allt for dig ocksa.. :( Skickar kram och hoppas pa att den hjalper lite iaf!

Och vad roligt Eva! Inte visste jag att du hade en san karriar! :D

Annons:
Faxlin
1/15/10, 3:46 AM
#14

Låter fantastiskt roligt det där eva, jag kan inte ens sjunga i badrummet utan att fåglarna rymmer. Men jag älskar att sjunga. Så jag förstår din glädje att kunna göra något man faktistk kan dessutom :-)

Jag har varit sjukskriven. Och nu varit det för länge tydligen. Så den 2 januari vart jag frisk enligt regeringens beslut. men jag startade på smärtrehab den 11 januari på en saktgående kurs eftersom jag är för dålig för att kunna gått tidigare då kurserna som varit har varit för hårda för mig med min sjukdom. Så jag hamnar väl mellan stolarna som det så fint heter. Sedan hade jag träff med försäkringskassan och arbetsförmedlingen i december, och jag var orolig för att det som nu har hänt skulle hända och vart försäkrad att så gick det inte till och jag behövde inte alls vara orolig över det. Så nu sitter jag här och känner mig som värsta idioten. Hur kan jag vara så dum att jag litar på folk från arbetsförmedlingen och försäkringskassan? När ska man lära sig.

Jaja, nu kan det väl i alla fall inte bli värre. Eller så ska man väl inte säga för då blir man väl överkörd och nerkörd i morgon eller något.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
1/15/10, 4:00 AM
#15

#13, Tack, jag har en del i bagaget Flört

#14, De tror jag inte, bara som du tror att fåglarna flyr.

Men om du började rehab den 11 jan så borde ju både fk o af vetat om detta o då borde inte regeringen  ta ett sånt beslut över huvet på dig. Du ska absolut inte känna dig som en idiot för säger dom till en att man inte ska oroa sig så klart man litar på dom då ! Det är dom som är idioter för dom borde vetat bättre o sagt som de var till dig. För jag tror att dom visste om de där.

Jag hoppas verkligen du kan få rätsida på de när du får pratat med dom imorron, men inte kan dom väl dra in på din ersättning när du börjat din rehab ? Att den är saktgående hör sig väl inte hit eller ? Du ska ju ta den i den takt du känner att du klarar av ?

Musiken
1/15/10, 6:55 AM
#16

Alltsa det har med mediciner.. ar fortfarande inte trott. Maste sova dock!! Hur nu det ska ga till.. Har "vaxtvark" ocksa, men funderar pa om det inte beror pa att jag knappt atit dock. Mar sa illa av medicinen att bara tanken pa att ata far mig att vilja kasta upp Rynkar på näsan

Loveferrets
1/15/10, 7:26 AM
#17

Usch, de låter inget vidare Amanda, vad är det för medicin du äter ? Var det längesen du åt sist ?

elinn
1/15/10, 11:16 AM
#18

Åsa, du skulle kunna få lite sömn av mig för jag sover alltid alldeles för länge =) Hojta om du vill ha så skickar jag ett brev =)

// ElinN

Faxlin
1/15/10, 12:14 PM
#19

Jaaa Elin, skicka genast lite. Jag betalar gärna portot. Med mina 175 :- om dagen :-) Klart värt det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Musiken
1/15/10, 3:50 PM
#20

Ater anti-depp nu, och invanjningsperioden har alltid varit ett helvete for mig. Har varit pa dem i en vecka nu. Nja, jag petade i mig en mugg soppa igar, men mer an sa far jag inte i mig per dag. Forsoker dricka massa juice dock da vatska inte ar lika jobbigt, sa att jag inte blir helt tom pa naring.

Annons:
Saga85
1/15/10, 4:23 PM
#21

Hoppas det löser sig för dig med försäkringskassan och allt strunt! De är inte roliga att ha att göra med.

Amanda - du kanske skulle ta och satsa på någon flytande måltidsersättning? Så att du får i dig allt du behöver och orkar må ännu bättre! Vad är det du går på?

Musiken
1/15/10, 4:33 PM
#22

Mjo, ska in till stan nu och se om de har nagot pa halsokostaffaren :) Det ar Fluoxetine jag ar pa nu. Hade Citalopram forra vandan (nagra ar sedan nu visserligen), men det var inte battre det heller nar det galler biverkningarna.

Ceciliaolucifer
1/16/10, 3:38 AM
#23

Åh musiken!!! Har du en manual på hur man virkar/stickar en sån iller? :)

Loveferrets
1/16/10, 4:46 AM
#24

Amanda, hoppas du fann nått vettigt på hälsokost, vad är de för biverkningar du får ?

O den där illern, stoppar du den med vadd ? har du en mall till de eller du virkar på måfå ?

Musiken
1/16/10, 6:32 AM
#25

Cilla, nej tyvarr, det ar frihandsvirkning sa jag improviserar hej vilt Tungan ute

Eva, biverkningarna jag far ar somnsvarigheter (somnar inte forrens ca 20 timmar efter att jag tagit tabletten och sover sedan i 10 timmar nar jag val somnar) och att jag mar jatteilla. Som spy-fobiker sa vagar jag inte ata heller da jag svimmar sa snart jag eller nagon annan spyr sa att jag marker det.

Jag stoppar illern med vanligt vadd ifran en gammal kudde och virkar pa mafa :)

Loveferrets
1/16/10, 6:40 AM
#26

#25, Men fy så jobbigt men inte tusan ska de fortsätta så, har du precis börjat med dom ? I så fall kan de ju bli så i början men de ska inte fortgå, har själv gått på anti-depp. Har du sagt till läkaren att du mår så här o vad säger h*n då ?

Så duktig du e på att virka, en sån vill jag ha, kan du inte virka en sån till mig hehe ?

Musiken
1/16/10, 6:48 AM
#27

Jo, har bara gatt pa dem i en vecka, sa 2-3 veckor till av biverkningar far jag nog raknga med iaf. Har varit sa innan iaf. Tyvarr sa far jag alltid jattemycket biverkningar sa snart jag borjar med medicin, men det brukar ge med sig :)

Och visst kan jag virka en at dig :) Kanske tar ett par veckor da jag borjar plugga igen pa mandag, men jag kan ju alltid virka om kvallarna :) Vad for en iller vill du ha?

Annons:
Loveferrets
1/16/10, 6:59 AM
#28

Okej men det är ju jättejobbigt för dig. Hoppas snart de går över så du känner att du mår bättre.

De e lugnt, ingen brådska, du ska inte känna nån press alls vännen, det spelar ingen roll bara det är en iller men kanske en brun med vit mask Skrattande ?. Du kan hojta till när den är färdig så lämnar jag adress o betalar. Så roligt !!

Loveferrets
1/16/10, 7:00 AM
#29

Kom på , den får gärna likna Simon eller Eris (Åsas) hahaa.

Musiken
1/16/10, 1:56 PM
#30

Har du nagon bra bild pa Simon eller Eris dar man ser hela kroppen och ansiktet tydligt? :)

Faxlin
1/16/10, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Eris huvud har du här.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
1/16/10, 2:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Kroppen. Behöver du mer?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Musiken
1/16/10, 2:10 PM
#33

Sicken sotnos :)

Har du nagon bild dar hon star upp?

Faxlin
1/16/10, 3:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

hmm, ska kolla. Hon är inte sååå snäll på att stå still min dam :-)

haha, här står hon upp :-) Men det var nog itne så du menade. Ska kika vidare. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Musiken
1/16/10, 4:12 PM
#35

Helt ok bild :) Behovde bara se hennes proportioner och teckning lite battre :)

Eva, hur vill du ha henne? Liggande, sittande, staende pa alla fyra eller bakbenen?

Loveferrets
1/16/10, 6:45 PM
#36

Jävla iFokus,,,

#35, Härligt o få se min andra hälft på bild hehehe. Går de o fixa bild 31 tror du ?

Ska testa o skicka bild på Simon nu , kanske kan du göra den ?

Loveferrets
1/16/10, 6:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Nu då !

Chestnut
1/17/10, 1:40 AM
#38

Jisses vilka söta illrar! Både riktiga och virkade Skrattande

*kär*

Med vänliga hälsningar
Chess

Musiken
1/17/10, 3:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Nu ar Stig klar! Han blev inte alls sa bra som jag hade hoppats pa… Valde nog helt fel garn. Han tojde ut sig en himla massa nar jag stoppade honom och inte gick det att kamma fram pals pa honom riktigt heller.. Rynkar på näsan Maste ut pa garnjakt! Och ogonjakt. For ogon har han inte heller fatt.

Loveferrets
1/17/10, 5:08 AM
#40

hahahaha den va ju skön Amanda hahahaha

Faxlin
1/17/10, 1:24 PM
#41

Det enda som ser lite knasigt ut är halsen. men annars är det den mest iller lika virkning jag sett i hela mitt liv. Bakbenen, roppens rundning, allt är super.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Loveferrets
1/17/10, 7:33 PM
#42

#41, hehe lite lång kanske. Kroppens form tyckte jag var skrämmande likt o ja även benen o svansen, måste ha en sån så jag har nått o kela med så länge

Ceciliaolucifer
1/17/10, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Wow! Jag är impad!! :)

Jag åstakom det här ikväll..

Loveferrets
1/18/10, 12:13 AM
#44

När ska du påbörja försäljning Cecilia ?

Faxlin
1/18/10, 12:20 AM
#45

#43: Mina pälsar vill ha säger dom. Så när kommer du börja sälja ?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Musiken
1/19/10, 5:44 PM
#46

Eva, hur vill du ha illern?
Sittande, staende, liggande?
Och vill du ha Simon eller Eris?
Och vad for sorts pals? En enkel, enfargad och rak pals som den jag gjorde (utan den extremt fula borstningen da)? Eller vill du ha en kort lite luddig pals? Eller vill du ha langharig pals?

Och vilken fin Cilla! :D Jag maste skaffa symaskin…

Loveferrets
1/19/10, 7:23 PM
#47

#46, hahaha, kan man inte få en blandning av både Simon o Eris ?

Nä alltså, har en jättefin bild på Simon men tyvärr funkar de inte att skicka bilder som vanligt men vill ha liggande o viltfärgad, vit på nos o tassar o ev hals, så kan han vara brun på resten av kroppen, blir de svårt hehe ?

Ceciliaolucifer
1/19/10, 9:06 PM
#48

#44 + 45 Här säljs inget, det skänks nog ;)

#46 Jag vill ha en Theodore von Snuttas!

Annons:
Faxlin
1/19/10, 9:13 PM
#49

#48: Då hälsar mina pälsar attde gärna vill ha en till skänks när dina har ledsnat på någon av sina :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Musiken
1/19/10, 9:18 PM
#50

#47 Jo visst! Jag fixar det jag :)

Loveferrets
1/19/10, 10:42 PM
#51

#50, Hehe allvar ? Du får skicka pm när den e klar så ska du få cash o min adress ,

Ceciliaolucifer
1/20/10, 1:42 AM
#52

#47 Dina bilder kanske är för stora? dom får inte vara större än 3,9 mb

#49 Ska komma ihåg det! Ofta syr jag bara sånna saker till honor. Det blir för jobbigt och arbeta med om man ska göra större saker.

Men tidsnog blir det en beskrivning på brunto och måns som alla kan göra. :)

Musiken, hur lång tid tar det för dig att göra en iller? :)

Loveferrets
1/20/10, 1:44 AM
#53

#52, Jag har förminskat dom så dom ska inte vara för stora.

Ceciliaolucifer
1/20/10, 1:46 AM
Faxlin
1/20/10, 9:47 PM
#55

#52: Men jag har ju nästan bara honor. Och så tönten Nemo då som är smal som en hona. Sedan får vi glömma bort Kouvo med tjockis magen kanske :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Musiken
1/20/10, 10:27 PM
#56

#51 Absolut! Ska ner pa stan imorrn och leta garn som inte tojer sig sa mycket :)

#52 Tar mig 2 dagar att gora en iller ungefar, men med plugget osv sa kan jag ju inte virka sa mycket som jag vill, och da tar det nog ca 5 dagar skulle jag gissa pa :)

Chestnut
1/20/10, 10:32 PM
#57

Misstänker att det inte kommer att bli så mycket sömn i natt. Kroppen är slut. Så spelar in diverse program medan jag sitter här så att jag har något att titta på i natt om det behövs.

Med vänliga hälsningar
Chess

Loveferrets
1/20/10, 10:34 PM
#58

¤56, Om de så tar 10 dar spelar ingen roll Amanda, ingen stress, bättre sent än aldrig,  inte sant ? hehe ska bli jättespännande.

Musiken
1/20/10, 10:42 PM
#59

#Valdigt sant Eva :) Jag hor av mig nar den ar klar! :D

Loveferrets
1/20/10, 10:44 PM
#60

#59, Gör du så, o förresten ska jag flytta nästa söndag så det är som sagt ingen brådska hehe. Lycka till..

Upp till toppen
Annons: