Annons:
Etikettallmänt
Läst 1893 ggr
Loveferrets
2010-01-20 23:26

Mitt nya schema

Har fått order om att jag måste äta 7 ggr om dagen, gärna ta godis o chips om kvällarna

För de första, hur fasen ska jag orka äta så många ggr om dan ? Även om det är bara lite åt gången men jag är ju van att bara äta 1-2 ggr om dan ju.

o för de andra så kommer jag få massvis med tandtroll om jag ska äta så mycke snask Förvånad

Var tvungen att beklaga mig lite Skrattande

Annons:
Linn
2010-01-21 21:11
#1

varför ska du äta så mycket då?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Alex
2010-01-21 21:25
#2

Oj, varför detta?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2010-01-21 22:01
#3

Jag e på gränsen till att ha anorexi o har ofta svimmat av då o då. jag kräks upp mat jag äter och har IBS, det var på tal att jag skulle läggas in för o få dropp men jag vägrade då jag hade Simon o för att jag har läkarfobi, men sen han omplacerades så blev jag inlagd i 1.5 dygn o när jag åkte hem fick jag med detta schema.

Alex
2010-01-21 22:21
#4

Usch då, du får ta hand om dig vännen. Hoppas du lyckas äta efter schemat i alla fall, jag sitter här och hejar på! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2010-01-21 22:22
#5

Tack hjärtat.

Linn
2010-01-21 22:24
#6

hejjar också här borta!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Loveferrets
2010-01-21 22:59
#7

Tack Linn,

ska hålla detta i hela 2 månader oxå, lång tid juObestämd usch.

Musiken
2010-01-21 23:43
#8

Det kommer nog ga jattebra Eva! :) Om det hjalper sa kan jag ju saga att jag nastan alltid ater ca 7 ganger om dagen :)

Loveferrets
2010-01-21 23:49
#9

#8, Tack Amanda, jissis äter du så många ggr om dan, e de inte jobbigt hehe ? Behöver du oxå gå upp i vikt ?

Musiken
2010-01-21 23:53
#10

#9 Javisst, jag ar en san manniska som blir hungrig en timme efter att jag atit i princip :) Och na, det behover jag inte, skulle behova tappa 3-4 kilo snarare Tungan ute

Loveferrets
2010-01-21 23:55
#11

#10, Okej, men det är säkert lika jobbigt på andra hållet oxå men om du äter en saftig biff med sås o potatis, blir du ändå hungrig igen efter en timme då ?

Musiken
2010-01-21 23:57
#12

#11 Jo, fast har anda lyckats bli av med 10kg pa ett ar, sa det gar at ratt hall :) Hellre langsamt och halsosamt an snabbt och jobbigt! Och oooh ja! Det enda jag haller mig matt riktigt lange pa ar om jag ater bara kott med graddig sas eller liknande. Magen verkar absorbera potatis och pasta som en svamp :P

Loveferrets
2010-01-22 00:18
#13

#12, Okej duktig du e grattis hehe. Så sant hellre långsamt o hälsosamt än tvärtom. Men om du kränger en pizza o sånt då, blir du fort mätt då med ?

Om jag äter pasta så blir jag inte heller rikgigt mätt, samma med frallor o bröd, jag känner sällan hunger hellre, jag äter när jag börjar bli snurrig i huvet o då kommer jag på att jag glömt att äta, en kvart efter måltiden "rinner de ut igen" "(sorry),

ska genomgå en ny tarmkontroll efter detta schema för att utesluta nått allvarligt. Jag e livrädd för de var fruktansvärt hemskt första gången o de var för 6 år sen men minns de som det var igår.

Annons:
Solaika
2010-01-22 00:33
#14

#13 Har du inte fått nåt som kan hjälpa för IBSen?.. Kommer inte ihåg vad det hette nu men syrran fick nåt som ser ut som grus (typ :P) som hjälpte henne att normalisera magen lite.. Sen föreslår jag att du byter ut allt vete mot dinkel och råg. Ju grövre dess bättre. Syrran äter bara dinkelpasta, dinkelbröd osv o hon mår mycket, mycket bättre i magen nu. Det mättar bättre och längre oxå.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
2010-01-22 00:39
#15

#14, jag har ätit tabletter förrut men efter många vändor och år av olika kurer så struntade vi till sist i de, fick ofta allergichock o tål inte mycke medicin så det är uteslutet, oavsett vad jag bytar ut min kost till så är det ändå detsamma tyvärr och är jag väldigt orolig och nervös över nått t.e.x. så blir magen uppröd, jag har dock sällan smärta av det men eftersom jag har diskbråck så har jag de i rygg o ben istället.

Tack för omtanken

Solaika
2010-01-22 00:56
#16

Har du bytt allt vete mot dinkel?.. verkligen allt?.. syrran blir tvärdålig så fort hon får i sig minsta vanliga vete.

Inolaxol granulat heter det hon åt.. hon fick dock ont i magen av dem. Troligen av sötningsmedlet som hon är lite känslig mot.

Att din mage reagerar på stress förstår jag.. det gör det för de flesta.. mer för er med IBS. Träffar du nån o prata med?.. ofta sitter en del av problemmagar i psyket.. jag menar absolut inte att förringa problemet eller säga att du är psykiskt instabil eller nåt sånt.. men det kan ju vara så att det ligger nåt långt ner som man har tryckt undan och stör utan att man är medveten om det.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
2010-01-22 01:30
#17

#16, Som sagt det spelar ingen roll vad jag bytar till, det är detsamma i alla fall. Nej jag träffar ingen kurator om det var det du menade. Jag vet att detta sitter i psyket.

Jag var djupt deprimerad under 2 års tid för många år sen, pratade inte med någon då heller men pågrund av mitt mående då så fick jag detta problem med magen, när min vän hittade mig på golvet (hade skurit mig i handlederna) så körde hon in akut med mig, då tog dom detta magprov och på ren svenska sa han att det var kronisk diarre (colon irritable) som jag hade fått för att jag gick så länge utan att söka hjälp. Idag kallas det för IBS.

Beklagar att din syster har det, ingen rolig sjukdom.

Hmhm detta borde ligga i känsligt egentligen, e rätt pinsamt att prata öppet så här.

Solaika
2010-01-22 12:31
#18

Jag förstår att det är pinsamt men jag tycker det är bra att man pratar om det för så många lider av det i tysthet.

Inget illa ment, men det låter som att du skulle behöva prata med någon.. kurator, psykolog, präst/pastor.. nån som kan hjälpa dig att gå till botten med problemen. Det är ju handikappande att ha det som du har.

Vad gäller min syster så är det klart det är tråkigt för henne, men om det är nån som "ska" ha det så är det hon.. för hon totalvägrar att låta livet trycka ner henne :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
2010-01-22 13:07
#19

#18, det skulle jag säkert behöva, absolut men de får bli en senare fråga. Även om jag pratar med nån så lär jag ändå ha problemen kvar även om mycke behöver komma ut.

Din syster har en skön inställning, önskar att alla var så starka.

Linn
2010-01-22 22:13
#20

jag tror förövrigt att det är väldigt bra att prova detta en längre period som två månader.

fortsätter hejja på dig. hur går det för dig? får du behålla någon mat? vad äter du för något?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Saga85
2010-01-22 22:50
#21

Jag hade en vän som gick på dagcentral och fick ett matschema med vad och när hon skulle äta. Kan ju erkänna att även jag tyckte det såg mycket ut på papper. Men varje mål mat ska ju inte direkt vara en stor kebabtallrik eller dylikt.

Tror också det är bra att hålla på schemat ett längre tag, så att det verkligen sätter sig det där med att äta regelbundet. Lite som att man fortsätter med antidepressiva ett bra tag även efter att man känner sig "bra" för att inte riskera att må sämre direkt efter.

Men jag hejjar också på dig och hoppas det går bra Kyss

Loveferrets
2010-01-23 01:50
#22

Tack Linn o Saga, ibland får jag behålla och ibland inte, jag ska precis som Saga säger äta väldigt små mängder åt gången men för mig är det ändå mycke när jag bara är van att äta en till 2 ggr per dag. t.e.x. så ska den ena måltiden vara ett knäckebröd med en frukt, så ska jag dricka ett glas mjölk till de. Nästa är en tallrik musli o gärna äta någon frukt eller grönsak till, även då dricka ett glas mjöl, sen ska de hålla på så. de låter väldigt lite för de flesta men för mig är det extremt.

Jag vet inte varför läkaren bara tyckte jag skulle testa det i 2 månader, som du oxå skrev Saga så brukar man ju få fortsätta ett antal månader.

Solaika
2010-01-23 06:07
#23

Att börja med 2 månader tror jag är för att inte sätta upp för höga mål på en gång. Delmål är bättre, lättare att inte tappa gnistan då. :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
2010-01-23 16:37
#24

#23, De har nog rätt i Ida, har jag för höga mål så känns det mer drygt.

Linn
2010-01-23 17:43
#25

#22 låter bra i alla fall tycker jag.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2010-01-23 17:53
#26

#25, Glad

Linn
2010-01-23 18:56
#27

Kom ihåg att vi tänker på dig och hejjar på dig här på andra sidan skärmarna. :D

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Loveferrets
2010-01-23 19:00
#28

Tack Linn,Kyss

Linn
2010-01-23 20:30
#29

Kyss

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[Tovab]
2010-01-23 22:57
#30

Usch då! Att ligga inne med dropp o slang i magen är INTE kul kan jag lova dig^^ Jag däremot blir aldrig hungrig :/ Kan gå flera dagar utan att jag äter nånting. Sen är jag veg. och en kräsen sådan ;) Äter i princip bara sallad och potatis. Så ät dina 7 potioner om dagen! Det är inte kul att leva undet ständig kontroll av föräldrarna och åka in på sjukhuset flera gånger i månaden -.-

Loveferrets
2010-01-23 23:49
#31

#30, Jag har ingen kontroll från mina föräldrar men nog har jag åkt in o ut på sjukhus i alla fall men till sist säger kroppen ifrån så om dina föräldrar håller koll på dig är det bra för dom tänker på din hälsa och ditt mående.

Om du äter så där lite så sök hjälp och få rätsida på det för annars kan det sluta väldigt illa en dag och det är inte värt det, jag pratar av egen erfarenhet, lycka till

Ceciliaolucifer
2010-01-28 20:02
#32

Hur har det gått Loveferrets?
Du kan inte få några mediciner för magen? det finns mkt bra på marknaden faktiskt.

Loveferrets
2010-01-28 21:47
#33

#32, Svarade dig i pm, tack hjärtat för att du bryr dig, betyder mycket kramiz.

Upp till toppen
Annons: