Annons:
Etiketthistorier
Läst 2154 ggr
Linn
2010-02-20 14:21

Jäkla snökaos

Skulle ut till bilden i morse, möts av ett snöberg precis utanför dörren, snö som trillat ner från taket. Sedan får jag vada genom snön, kom till en kal plätt och konstaterade att hela skorna var fulla i snö. Gick upp till lägenheten igen, bytte sockar, byxor och skor. Ut igen. Kom till första parkeringen, där satt en bil fast. kom upp till våran parkering, där satt en till bil fast. Ringer sambon och ber honom komma ut och hjälpa mig att komma från parkeringen. Väl av parkeringen (sambon fick hjälpa bilen som var fast framför oss) och vi kommit ut till vägen sa sambon att han kör mig till jobbet.

PÅ påfarten till motorvägen fastnar en bil i en snövall. Ett par bilar till fastnar i snövallen och sedan kommer plogbilen bakom oss. Sambon hjälpte till att putta loss några av bilarna medans plogbilen fick hjälpa den första bilen loss.

Påvägen till jobbet konstaterade vi att det är rätt idiotiskt att ha butiken öppen idag. Vem kommer ta sig ut i det här vädret för att köpa blommor idag?! Så väl på jobbet fick jag pratat vett med min chef och vi bestämde oss för att stänga butiken. Då hade hon ändå spenderat 1½ timme att ta sig till jobbet vilket i vanliga fall max tar 15 min.

Så nu är jag hemma igen efter dagens äventyr. Kära sambon är en bra bilförare :D

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Jenahbella
2010-02-20 14:57
#1

uss ja här e de me snökaos, ska snart till affären och tur att ja kan gå dit! :)

Saga85
2010-02-20 15:19
#2

Vi ska egentligen upp till Lerum för att fira min syster och hennes sambo. Frågan är ju hur bra idé det är bege sig ut i bil nu, särskilt efter det du berättat Linn. Kanske borde man satsa på att bara ta sig in till stan till någon vän och ha tequilapyjamasparty.

Saga85
2010-02-20 15:28
#3

Haha, min mor berättade just att hon fick gå ut och rädda ena katten. Han satt under trädgårdsbordet och jamade ynkligt för att han inte kunde ta sig därifrån pga snön. Tönten då!

Jenahbella
2010-02-20 15:42
#4

stackars tönt! ;) 

nu har ja vart ute! herregud, fick nästan matvarorna gratis! :P hahahaah
snöade rakt i ansiktet hela vägen så mascaran rann som aldrig förr, hon i kassan trodde nog ja va ett monster! :P hahaha :D

Saga85
2010-02-20 16:03
#5

Naw, stackars lilla monster ;P Det är därför man ska vara osminkad när det är snöoväder.

Här snöar det inte särskilt extremt, mest en massa massa snö överallt. Nu blir det lite frukost tror jag bestämt. Och sen ska man försöka åka in till stan. A pitchade en idé - kolla på musikaler, och varje gång det kommer en låt blir det en tequilashot Skrattande Och vi får sova på hennes soffa och säng och slipper sova på golvet.

Linn
2010-02-20 16:25
#6

hur är vädret i götet saga?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Saga85
2010-02-20 16:54
#7

Snö snö snö och lite mer snö, har börjat snöa mer igen. Har blivit fler linjer som inte går vissa sträckor. Jag sitter och uppdaterar mig på västtrafiks hemsida och håller tummarna för att jag ska kunna ta mig ut till Majorna sen ;P

Linn
2010-02-20 17:29
#8

ok. sambon ska ta sig från biskopsgården till röda sten. får se hur det går.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Saga85
2010-02-20 17:38
#9

Min mor sa förut att det var problem med att ta sig över älven med spårvagn, fast enligt västtrafiks hemsida verkar det gå nu. Vi får väl hålla tummarna för att det går bra för honom :)

Linn
2010-02-20 18:13
#10

jo, vi får väl hoppas på det. uppdaterar dom ordentligt på västtrafiks hemsida?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Saga85
2010-02-20 18:33
#11

Ja, det verkar så. Kommer upp ny info några gånger i timman verkar det som.

Nu tycker jag att det kan sluta snöa och bli blå klar himmel så att man kan få njuta av snön lite Skrattande

Musiken
2010-02-20 18:40
#12

Sno? Har har vi plugrader och solsken och inte ens skymt av frost langre Tungan ute

Linn
2010-02-20 18:44
#13

amanda, du har inte tillåtelse att fresta med sådant när vi sitter insnöade i snökaos! det är orättvist!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Jenahbella
2010-02-20 20:52
#14

nu ser ja inte cyklarna på innergården längre ^^ haha snö överallt. hum, undra om ja får upp ytterdörren :O kanske bäst att kolla?

Alex
2010-02-20 21:27
#15

Usch, nä trafiken är verkligen inte rolig nu. Och inte snön heller, speciellt inte här där de verkar resonera som så att det är slöseri på resurser att köra plogbilar innan det slutat snöa, för då måste de ju ploga igen… Så det tar bra lång tid innan det plogas om det snöar en massa här, jätteroligt.

Och Amanda, för min del får du gärna berätta hur ni har det. Jag har hela min familj i Singapore, så jag tar ingen som helst skada av att höra om det engelska vädret kan jag lova…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
2010-02-20 23:25
#16

Usch och blääää säger jag. Hatar snön. Och inte slutar det snöa heller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2010-02-21 01:51
#17

hatar hatar hatar detta oväder,

vill ha sol o värme nu.

ps, ska ni ut o köra så lova mig att ta det riktigt försiktigt kramar.

Chestnut
2010-02-21 11:20
#18

Har snö upp till vårt köksfönster :P

Är riktigt förbannad på snöovädret! Och dumma västtrafik som i sista sekund ställer in alla bussar i Skaraborg igår kväll Gråter

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: