Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 2705 ggr
Ceciliaolucifer
2010-02-05 15:32

Förväntningar för 2010?

Jag undrar vad ni har för förväntningar för 2010?
Vad vill ni ska hända? och vad tror ni blir bättre?

Intressant :)

Annons:
Musiken
2010-02-05 15:53
#1

Oh… Det ar svart det har. 2010 kommer nog vara det mest skrammande och berg-och-dalbane-liknande aret nagonsin for mig.

Tar studenten i juni, och blir da bade bostad- och arbetslos. Har planer pa att stanna har da det ar lattare att fa jobb och bostad har. Men en del av mig vill verkligen hem till Sverige, och da helst Goteborg. Stannar jag har sa behover jag bara hitta ett jobb sa har jag mitt pa det torra, men om jag flyttar hem sa maste jag vaccinera illrarna igen, hitta ett flyg som tar dem till Sverige, jobb och bostad som vantar pa mig nar jag landar (och realistiskt sett sa kommer det ju bara inte handa).

Jag hoppas dock pa att det ska bli ett battre ar an 2009. 2009 var det varsta aret nagonsin med tanke pa hur jag mar/madde. Forhoppningsvis sa borjar en klattring uppat nu, och klarar jag av att ta hand om migsjalv sa kommer nog allt annat att kannas lattare ocksa :)

elinn
2010-02-05 16:37
#2

Jag går också ut skolan i juni och hoppas ju självklart på att få ett jobb. Förmodligen så blir det flytt till ny stad, både jag och sambon är inne på det =) Men vad som händer återstår att se =)

// ElinN

Maja
2010-02-05 16:46
#3

2010 ska förhoppningsvis bli ett bra år!

Skolan blir väl rätt så tuff (juridik nu på våren, c-uppsats i höst), men det är bara att bita ihop och ta sig igenom det!

Någonting som däremot är klart är att jag ska komma igång på allvar med hästen. Just nu har jag mest lullat omkring i skogen och luktat på blommor, men i år ska vi ut på tävlingsbanorna. Träna till 1000 så att vi kommer långt, långt, långt… :)

Faxlin
2010-02-05 16:51
#4

hmm, förväntningar på 2010. det bara måste bli bättre än 2009. Inte mycket kan bli sämre i alla fall känns det som.

Jag hoppas på att det går bra med illrarna och att jag får de kullar jag räknat med utan att det går åt skogen med något. Det är alltid oroligt att para de små liven.

Annars hoppas jag att allt ska bli bättre. Trotts att jag inte vet något om vad som händer med mig eftersom jag hör till dem som blev utförsäkrad i januari.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2010-02-05 23:51
#5

Jag vet inte, tänker inte ha några förhoppningar för då blir jag än mer besviken, ev kommer jag skaffa valp nångång men inte säkert än, det beror helt på hur jag mår.

Faxlin
2010-02-06 00:27
#6

#2: Va? Flytta? Vart tänker du flytta?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Ceciliaolucifer
2010-02-06 00:37
Faxlin
2010-02-06 01:59
#8

#7: Är där med dig nu :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2010-02-06 12:10
#9

Vad jag vill ska hända är väl främst att jag får ett friskt och levande föl i maj. Och att jag lyckas ge ut en bok. Tungan ute Så vill jag att Åsa får massa friska och levande illerbebisar och att jag kan få köpa mig en (dock är väl risken att jag kommer få vänta ett tag till). Vill att vi ska flytta till hus också, för jag kan nog tokglömma iller så länge vi bor i lägenhet… Och så borde jag väl få någon slags inkomst först med.

Så var det förväntningar också, ja… Hahaha. Det tar vi nog en annan gång. Tungan ute Vi ska flytta till en ny lägenhet nu i alla fall, det är positivt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chestnut
2010-02-06 12:58
#10

Främst ska mitt knä bli såpass bra att jag kommer upp på hästryggen igen, det är det viktigaste.

Sen avsluta skolan tillfälligt och börja om i höst. =) Starta upp på ny kula..

2010 SKA bli ett bättre år än 2009! Det har börjat skakigt men det ska bli bättre än 2009, punkt slut.

Med vänliga hälsningar
Chess

Faxlin
2010-02-06 13:37
#11

#9: Ja jag kanske också måste önska mig levande föl. Vi får se vad som hänt :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2010-02-06 13:42
#12

#11 Va, ska du önska dig levande föl? Vad har jag missat nu?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
2010-02-06 13:48
#13

#12: haha, du har inte missat något. Bara jag som inget sagt tidigare. Jag vet ju inte något än :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Alex
2010-02-06 13:53
#14

Nån som blivit tjuvbetäckt?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Strumpa
2010-02-06 19:31
#15

Spännande Åsa, berätta! :P

Jag hoppas på ett bättre år, det verkar vara lite vartannat-år-principen i mitt liv. Vi får väl se då :P Det känns helt okej så länge iaf.

Vad jag önskar är dock ett extra-/sommarjobb. Måste börja söka…

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Faxlin
2010-02-06 22:59
#16

#14 & #15: Har haft, eller okej jag har hästarna bortlämnade under vintern nu eftersom sambon åkte på stroken och jag är för dålig för att ta hand om dem själv. Och tydligen hade kusanra bestämt sig för att ta hingstarna med sig ur en annan hage och rymma när det var som kallast. Så tre gånger hade de rymt ihop med hingstarna så den som har dem fått jaga 25 hästar som var lösa. Och ja med hingstar och ston vet man aldrig vad som händer :-) Eller jooo det vet vi. Men om det vart bebisar vet vi inte ännu. De ska testas i alla fall så får vi se :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2010-02-06 23:20
#17

Ja okej, kan bli vinterföl med andra ord? Kan ju hoppas på att de inte brunstade… Om du nu inte vill ha vinterföl då, då får vi väl hoppas på det motsatta. Flört Vad är det för hingstar de rymt med?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
2010-02-07 01:51
#18

Jadu det är ett helt gäng hingstar. Så nackdelen är att vi inte vet om det är en shettis eller en russ hingst som är pappa. Men det finns flera alternativ av dessa med. :-) Och nej, vinterföl var väl inte något vi planerat. Men om de är det så fixar vi det med. Och om de nu blivit med föl så hoppas jag båda blivit det. För då har fölen mer glädje av varandra med.
Men ja det är vinterföl så det ekar om det. Och jag vet att den ena tösen varit och fulat med en i alla fall. För de såg när det hände. Dock var just den hingsten steril men som hon sa. Man vet ju aldrig hur lössläppt tösen varit. Hon kan ju ha passat på att ha sex med flera :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2010-02-07 02:09
#19

Haha okej. Men tur det är hingstar av lämpliga raser i alla fall. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Strumpa
2010-02-07 02:25
#20

Säger som Alex, lite tur i oturen :P Får se vad som händer då :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
elinn
2010-02-07 03:40
#21

Jag tror jag ska satsa på en sångkarriär i år!

Nej, det är inget skämt. Jag älskar att sjunga och hoppas jag får massor av chanser att göra det i år. Detta år hade inte kunnat börja sämre och då är det ju bara hoppas på att det fortsätter bättre =)

// ElinN

Salladshataren
2010-02-07 11:00
#22

#21 Hoppas att jag får se dig i idol, Elin! Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

elinn
2010-02-07 12:12
#23

haha nja idol är nog inte riktigt min grej men man ska aldrig säga aldrig =)

// ElinN

Faxlin
2010-02-07 13:23
#24

håller med er Sanna och Alex. Det är tur i oturen. Självklart vart jag erbjuden att de skulle få en abortspruta om de har blivit med föl. Men jag känner att om det är så att de har föl så kan de gott få dem. Lär inte skada dem i alla fall. Om det dyker upp två små föl här får jag väl kidnappa Alex så hon kommer och hjälper mig med dem. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2010-02-07 14:25
#25

#24 Haha ja det får du göra! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Strumpa
2010-02-07 15:39
#26

Hihi jag kan också hjälpa :P

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

[SarahOhrn]
2010-02-07 15:41
#27

Jag har många förväntningar på 2010. Om dom slår in, vet jag dock inte men jag hoppas verkligen!

1. Att jag ska få jobb
2. Att vi ska kunna betala av våra skulder och slippa bekymra oss över ekonomin
3. Att vi ska flytta till en ny stad
4. Att jag ska lyckas gå ner mina 32 kg övervikt, har hittills gått ner 6,3 kg
5. Att min sambo ska ändra åsikt ang. vissa saker

Annons:
Faxlin
2010-02-07 18:20
#28

Åhh, innebär det att jag kan få kidnappa både en Sanna och en Alex om jag får två föl? Låter underbart bra. Jag bjussar på mat och sådant så får ni hjälpa till med fölen :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2010-02-07 18:21
#29

Tycker jag låter underbart, så kommer jag nära mitt föl också! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
2010-02-07 18:22
#30

Japp och en himla massa illrar. Kan det bli bättre? hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2010-02-07 18:24
#31

Nää, antagligen inte. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
2010-02-07 18:57
#32

#31: Finns till och med katt sällskap till missen din :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenahbella
2010-02-10 16:56
#33

de här året har ja faktiskt inte så många förväntningar.
vill nog mest ha detta som en flyta på år bara :)
en resa i slutet av året skulle va najs dock :)

Upp till toppen
Annons: