Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 2226 ggr
Musiken
3/22/10, 4:39 PM

Angest over jobb :(

Ar ju fattig student och tar examen nu i juni. Har planerat att stanna kvar har i UK for… ja for att jag inte orkar med tanken pa att flytta alla mina saker over havet igen och stressa med att soka jobb, bostad och hitta nya vanner. Goteborg lockar, men jag orkar inte kampa med allt just nu. Har har jag (med storsta sannorlikhet) bostad, och jag har vanner. Bara jobb som fattades.

Gick in till stan idag for att hora mig for om det mojligvis fanns nagra jobb lediga till sommaren. Och nu ar jag hemma och har ett jobb som jag startar pa fredag, och ett som jag ska pa intervju pa om nagra dagar, men det verkar som om jag kommer fa det ocksa.
JATTEBRA! Da behover jag inte stressa alls i sommar over att jag inte har jobb eller pengar.

Men jag har en san ANGEST nu att jag knappt vet vart jag ska ta vagen! Jobbet jag startar pa fredag tar upp HELA helgen.
17.30 - 00.30 fredag kvall
05.30 - 12.00 och sedan 17.30 till 00.30 lordag
05.30 - 12.00 sondag

Det andra jobbet tar upp hela min onsdag, samt fredag formiddag och eftermiddag.

Och sa ar jag i skolan mandag, tisdag, torsdag, och har examensarbeten att jobba med.

Jag vet att flera i min klass jobbar lika mycket, men jag har bara sadan angest att jag kanner mig alldeles spy-fardig. Alla tider som maste passas, allt plugg som maste organiseras, alla vanner/pojkvannen/djuren som maste planeras in i vardagen. Jag vet inte hur jag ska fa ihop det! Att satta mig och bara plugga nar jag maste fungerar inte, jag maste gora det nar jag kanner for det, annars far jag ungefar lika mycket gjort som ett kylskap skulle ha fatt da tankarna bara vandrar och det kryper i hela kroppen.

Ville bara skriva av mig lite..

Annons:
Alex
3/22/10, 5:19 PM
#1

Men usch vad jobbigt! Vet hur det är med att inte kunna göra saker när man "ska", är likadan själv… Men funderar på om du verkligen måste ha båda jobben? Eller om du kanske kan gå ner i tid på ena, alt. söka vidare efter nåt annat?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Musiken
3/22/10, 5:23 PM
#2

Jag vet inte.. Rynkar på näsan Ska jag ha rad med deposit pa nytt boende behover jag bada jobben, men kan jag bara byta hus, utan att byta hyresvard sa klarar jag mig med ett. Men far jag det andra jobbet sa hoppar jag av det har som tar upp hela min helg sa snart jag fatt ihop tillrackligt med pengar! Att jobba vardagar och under dagen pa lordag klarar jag nog utan problem. Det ar de langa skiften och att borja 5.30 som avskracker mig mest..

Saga85
3/22/10, 10:40 PM
#3

Du får inte slita ut dig bara Kyss Glöm inte att stanna upp och lukta på blommorna/avgaserna/illrarna lite då och då.

Musiken
3/23/10, 10:22 AM
#4

Det slog mig just; nar fan ska jag hinna sova?

Slutar jag 00.30 sa kommer jag vara hemma 01.00 tidigast, och da i sang 01.15.
Borjar jag 05.30 sa maste jag ga upp 04.00. Sa det blir max 2 timmar och 45 minuters somn!! Tyst

Alex
3/23/10, 1:02 PM
#5

#4 Men du, det låter inte bra alls! Så kan du ju inte ha det, då kommer du ju inte orka med nåt…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
3/23/10, 5:10 PM
#6

#4, Nä men du de där går ju inte, man måste hinna sova oxå ju annars kommer du kollapsa till sist och det är inte värt det,

Annons:
Ceciliaolucifer
3/23/10, 5:45 PM
#7

Ibland bara måste man och förhoppningsvis så är det under en mkt kort period. Två timmar per natt låter extremt lite men har man inget annat val så måste man göra ngt åt det.

Antingen bita i det sura äpplet och göra den stora uppoffringen med sömnen för att du ska kunna ha råd med allt.

Eller göra ngt som är bättre för hälsan just och det kanske innebär att du kanske måste flytta hem eller dylikt pga ekonomiska problem.

Livet kan vara otroligt tufft ibland och jag satt lite i samma sits som du. Men jag fick tyvärr hoppa av skolan för att ha råd med det som var viktigast just då. Står man vid en brant så måste man välja det som är viktigast.

Förlåt Rynkar på näsan

Jenahbella
3/23/10, 6:37 PM
#8

jobbigt läge! hur länge till pluggar du då? att ha de sådär jobbigt med tider funkar ju ett tag men inte så himla länge heller. 
har själv jobbat me två jobb som gjorde att ja sov 2-3 max 3,5 h per natt, de funka ett tag men inte mer än ett par månader!

Musiken
3/23/10, 7:10 PM
#9

Plugget ar oftast bara pa formiddagarna visserligen, men mestadelen av arbetet gors ju hemma, sa det blir att jag sitter fram till 6 pa kvallen atminstonde :/

Ska fraga om jag kan skippa morgonpasset pa sondagen nar jag kommit in i rutinerna ordentligt faktiskt. Ar helt slut som det ar..

Salladshataren
3/23/10, 8:42 PM
#10

Har de inga regler om hur man får jobba i England? Obestämd För det är big no att jobba så här i Sverige. Jag tycker du borde kolla upp reglerna för arbete och så Glad

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Musiken
3/23/10, 8:54 PM
#11

Regler? Vad ar det? Flört Nej, men seriost sa ar det fruktansvart daligt med sant. Overtidsersattning finns t.ex. inte!! Dessutom ar minimumlonen lojligt lag. Tror den ligger pa 55kr for mig som 22-aring Obestämd

Salladshataren
3/23/10, 9:16 PM
#12

#11 Förvånad

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Loveferrets
3/23/10, 9:22 PM
#13

"11,Herregud ! Flytta därifrån Amanda.

Annons:
Jenahbella
3/23/10, 9:28 PM
#14

#13 hahaha va gulligt de lät! "spring så fort du kan" Tyst

ne men seriöst, amanda, ta inte på dig för mkt! :) 
kanske finns de andra jobb som passar bättre?

Loveferrets
3/23/10, 9:50 PM
#15

#14, ja men inte ska hon ju behöva slita ut sig på de viset hahaha.

Amanda..hör upp,  börja spring, komsi komsi komsi. Skrattande

Musiken
3/26/10, 4:49 PM
#16

Tanka sig att det kan losa sig sa bra!!

Var pa intervjun idag och fick jobbet pa stubben! Han sa att han hade sett fram emot min intervju hela veckan och att jag var perfekt for jobbet!! :D Sa la han allas schema utefter nar jag kan och vill jobba och sa att jag kan bara saga till nar jag behover vara ledig for att sova och plugga :P

Sa istallet for att ga och jobba mina skit-skift pa hotellet nu sa ringde jag och sa upp mig, bara nagra timmar innan jag skulle ha borjat mitt forsta skift :P

Saga85
3/26/10, 5:21 PM
#17

Åh, grattis! Så glad för dig! Vad är det du ska göra?

Musiken
3/26/10, 5:28 PM
#18

Fortfarande servitris, men pa ett cafe som oppnar nasta vecka :) Jattefint ar det, och mycket mysigare att jobba med nagra fa trevliga manniskor an massor av otrevliga :P Far dessutom mycket mer i lon, men kommer fa annu mer sa snart vi startat upp ordentligt :)

Strumpa
3/26/10, 5:29 PM
#19

Åh va kul!!! Grattis!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Loveferrets
3/26/10, 5:54 PM
#20

Men oj va de gick snabbt , fan så kul.. GRATTIS AMANDA !!!

Annons:
Musiken
3/26/10, 5:57 PM
#21

Ja!! Ett jobb samma dag jag fragade efter det, och ett annat bara 4 dagar senare! Jag borjar ju bli riktigt bra pa det har med att soka jobb Flört

Loveferrets
3/26/10, 5:58 PM
#22

#21, haha du kanske skulle platsa på af o hjälpa folk få arbete Skrattande

Alex
3/26/10, 6:03 PM
#23

Men åh vad roligt, grattis!! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jenahbella
3/26/10, 9:31 PM
#24

va härligt att de löste sig! Grattis! :)

Upp till toppen
Annons: