Annons:
Etikettallmänt
Läst 2469 ggr
[Golgadoth]
2010-08-14 06:34

bot

eftersom ingen brukar ge ut msn här, finns det någon som vet en msn bot som är 'vaken' dygnet runt? är sjuukt uttråkad. jag kan skicka msnbotar till dig/er om ni vill, om ni skickar en som är vaken till mig…

Annons:
Linn
2010-08-14 12:27
#1

hade ingen aning om att sådant fanns. hur fungerar det?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Alex
2010-08-14 13:42
#2

Undrar också hur det fungerar? Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

KallaMigMimmi
2010-08-15 03:09
#4

ha?? vad är detta chattar man med robbotar då lr..

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[trumman]
2010-08-19 12:55
#5

www.omegle.com är ju sjukt kul… där loggas man upp mot en Stranger, en okänd människa, vilken som helst, var som helst ifrån åsså är det bara att börja tjôta.

Tyvärr finns det såklart en massa kräk där som vanligt vars enda mål verkar vara att 6-chatta med småflickor, men sånna hänger aldrig kvar efter 1-2 riktiga meningar ändå; så det reder sig själv.

Loveferrets
2010-08-24 03:13
#6

#5,Vill bara påpeka er lite, om det är nått datasnille som sitter bakom skärmen kan dom havrera hela skiten o sno alla era kontouppgifter och kan t.o.m. gå in på era bankonto oxå , så snälla tänk er för..

Annons:
[trumman]
2010-08-24 11:48
#7

#6 Det kan dom göra, och gör, varje dag - vad man än gör på nätet.

Men menar du, eftersom du riktade dig till just mitt inlägg: att det är en extra stor risk via Omegle??

Alex
2010-08-24 11:53
#8

#6 Som #7 skriver, det kan de ändå om de vill. Jag har en kompis som pluggar IT, inget datasnille, men pluggar så han lärt sig koder och sånt. Han hade Facebook förr, men den rök fort som attan när han upptäckte hur extremt lätt det var att komma åt saker och ting där. Och där lämnar ju folk ut halva sina liv, om inte mer, så det är nog betydligt värre i så fall. Flört

Men som sagt, vill ett datasnille ha tag på mina uppgifter (varför de nu skulle välja en fattig människa till sånt istället för en rik..) så kan han/hon fixa det utan större problem, jag behöver inte lämna ut mycket. Räcker väl i stort sett att jag ansluter till internet så är jag i riskzonen. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2010-08-24 17:01
#9

#6 & 7, Nu menar jag dom mer avancerade typerna o det är större risker via Omegle då dessa email kan förorsaka hela din dator, dom skickar alltså trojaner eller virus via den. Många gör inte sånt för att man e fattig, dom gör de för att det är kul att jävlas helt enkelt. de handlar alltså inte bara om att få tag på era uppgifter…inte så värst trevligt o se att det dragits pengar från ens konto även om de bara e 30 kr eller om datorn helt plötsligt slutar fungera..

[trumman]
2010-08-24 17:02
#10

#9 Du verkar inte veta vad du pratar om: Omegle har inget med mail att göra.

Loveferrets
2010-08-24 17:44
#11

#10, citat från ditt eget inlägg : loggas man upp mot en Stranger, en okänd människa, vilken som helst, var som helst ifrån :

Dessa okända msn kontaktar är ju de o jo jag vet vad jag pratar om men ursäkta att jag kom in o förstörde din tråd..

[trumman]
2010-08-24 17:58
#12

#11 Du skrev "o det är större risker via Omegle då dessa email kan förorsaka hela din dator"

Jag bara påpekade att Omegle inte har ngt med email att göra. Det är en chat-tjänst online på internet och ingen e-post skickas.

Givetvis har du dock helt rätt i att man inte skall öppna konstiga, osäkra e-post meddelanden :)

Loveferrets
2010-08-24 21:58
#13

#12, dom du t.e.x. skrev i inlägg 3 är email adresser , en chat-tjänst som är liknande msn, fördelen är att man enbart godkänner personer man känner där, jag menar bara man ska passa sig för sånna sidor du angav men gör som ni vill,,,jag kan inte mer än att förvarna sen är det upp till var o en.. ha de gott..

Annons:
[trumman]
2010-08-25 12:06
#14

#13 Nu får du läsa om och läsa rätt: Det var användaren aliciia som postade i #3, inte jag.

Det var bara på grund av att du blandade ihop allting som det blev lite fnurror på kommunikationstråden :)

Du har för övrigt helt rätt i det du säger, man måste vara försiktig med msn och vilka man bjuder in.

Loveferrets
2010-08-25 19:48
#15

Ber om ursäkt, det var inte du som skrev inlägg 3 .. .. men du skrev så här : på omegle loggas man upp mot en Stranger, en okänd människa, vilken som helst, var som helst ifrån : , det var det jag reagera över, även om man "sållar" bland alla så kan dom ställa till de för en om dom vill, e bara de jag ville ha sagt, även om det "bara"  är en chat-tjänst online. De räcker ju att de finns rötägg som sexpratar med småflickorna, usch..

Upp till toppen
Annons: