Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 2699 ggr
Bunn
2011-01-10 10:28

hallicinuerar jag?

Som några av er kanske har läst i övriga inlägg så har jag problem med min sömn och har haft det under en mycket lång tid nu. Min granne som bor rakt ovanför mig är alkohol- och drogmissbrukare, vilket betyder att personen ifråga gärna lever rövare de tider på dygnet då "vanligt" folk vill och behöver sova. Det har varit lugnt nu en period, men från och med måndag (förra veckan) har jag hört hög musik spelas i grannens lägenhet från 6-7 tiden på morgonen. 
Jag vaknar av detta och det stör mig så mycket att jag inte kan somna om. Min fästman säger att han inte hör någon musik så nu undrar jag; hallicnuerar jag eller vad?
Är det bara inne i mitt eget huvud som jag hör musiken?
Testade att stoppa öronproppar i öronen och då blev det tyst, men så fort jag tog ut dem så hörde jag den förbannade musiken igen. 
I morse vakande jag före 6 av att det spelades musik. Kl 06.50 ringde jag störningsjouren, jag såg dem komma och fara, men musiken var igång före, efter och under tiden väktarna var i huset.Jag ställde mig sedan i trapphuset och även då hörde jag musik. Gick upp till grannens lägenhet och lyssnade utanför dörren, men då var det tyst. När jag kom ner till mig hörde jag musik och jag är helt 100 på att det inte är jag själv som spelar för jag har varken radio eller tv på. Vid 8.30-9.00 blev det tyst, men nu hör jag hur det klampar och lever om där uppe och nu drar de igång den förbannade musiken igen!!!

Annons:
Alex
2011-01-12 17:11
#1

Är du säker på att det är grannen ovanför då, kan inte vara någon annan granne?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Bunn
2011-01-12 19:07
#2

Nej, jag är inte säker på att det är just den grannen. 
Min först tanke var att det var det, men eftersom det var knäpptyst i lägenhet när jag var dit upp och lyssnade så kan det ju inte vara den grannen. Jag har försökt, genom att lyssna bakom dörrarna, lista ur var musiken kommer ifrån men inte lyckats med det. (Känner mig som en stalker, hemsk!)

Jag är inte ens säker på att det är någon i huset som spelar, det kanske bara är i min hjärna?!

Farwuq
2011-01-12 20:20
#3

Du får fortsätta dina undersökningar, du behöver mer "kött på benen" innan du kan gå vidare.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Bunn
2011-01-12 20:33
#4

#3 Du har rätt! :)

Jag vet bara inte vad jag ska göra.. börjar känna mig riktigt jä**a desperat nu

Farwuq
2011-01-12 20:43
#5

Försök att lokalisera källan, se även om du kan spela in ljudet.
Fastnar INTE musiken på inspelningen men allt annat, t.ex. ditt småprat så…

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Bunn
2011-01-12 21:32
#6

.. så vad då? Förvånad

Är lite trög i huvudet så jag fattar inte

Annons:
Farwuq
2011-01-13 07:25
#7

… så spökar det, eller något liknade.

Förvånad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Bunn
2011-01-13 15:32
#8

Aaah…

ja jag har sovit bota några några nätter nu, och det har  varit riktigt lugnt och skönt utan musik! =)

Farwuq
2011-01-13 17:40
#9

Återvänd hem och kolla läget, skaffa en pålitlig inspelningsutrustning.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Liz85
2011-01-14 12:01
#10

Vad kul! :) Så länge inte någon pratar med dig tror jag det är lugnt, men skulle någon röst börja säga åt dig att måla vardagsrummet illrosa med neongröna giraffer vore det nog läge att ringa en psykolog.

Och börjar saker oförklarligt flytta på sig eller sväva/flygai luften så bör du ringa "Det okända". ;)

Bunn
2011-01-14 12:41
#11

#10 Kul?? :S

Fattar inte vad det är för kul med att sova MAX 2 timmar per natt, vakna mellan kl. 4 och kl. 7 på morgonen av att du hör *dunk, dunk, dunk* musik i väggarna.

Förklara för mig vad det är för kul med det

Farwuq
2011-01-14 13:29
#12

Innan man kan kostatera något, så måste man finna ut om källan är inom eller utom den egna personen. Har man något fel på nervsystemet (som resulterar i dessa ljud) så måste man på något sätt söka hjälp.

Det mest troliga är att ljudet är externt och sprids via ventilationen, då kan det komma från nära nog var som helst i huset, grannarna intill behöver inte höras tydligast.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2011-01-24 14:03
#13

Nå… ?

Hur gick det?

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Bunn
2011-01-24 15:27
#14

Jag har dessvärre inte kunnat skaffa mig någon pålitlig inspelningsutrustning ännu.. men det har blivit en aning bättre

Farwuq
2011-02-17 21:39
#15

Något nytt?

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Bunn
2011-02-18 01:52
#16

Jag har börjat sova lite bättre nu (inte bra, men något bättre) så musiken har försvunnit!

Farwuq
2011-02-18 07:45
#17

Låter bra.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: