Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etiketttankar-funderingar
Läst 3758 ggr
Saga85
0

Dagens onödiga fakta

Liljekonvanljdoft triggar de mänskliga spermierna. Kanske skulle man sälja pubesringar med liljekonvaljlukt som fertilitetsprodukt.

Linn
0

Hahah! Den var ny!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
0

intressant !

Salladshataren
0

Din nya affärsidé? Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Saga85
0

Självklart!

Jag tycker det är riktigt fascinerande. En spermie…det är ju liksom…ja. Ett tips om man inte vill bli gravid kanske är att älska på en bädd av liljekonvaljblad, så kanske spermierna drar sig dit istället Tungan ute

Saga85
0

Dagens onödiga fakta #2: Skriver man in "favoritlek" i word blir det markerat som felstavat. Istället kommer förslaget "favoritlik" upp.

Alex
0

Men ååh jag som älskar liljekonvaljer… Men gravid vill jag inte bli! Får hoppas att p-pillrena vinner över blommorna om jag skaffar hem såna. Tungan ute

#5 Haha ja rättstavningsprogram är allt bra roliga. Det är som i SonyEricsson mobiler, skriver du apelsin med T9 blir det brekpin. Apelsin finns inte med… Samma sak med sötaste, finns inte heller utan blir rövarte.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
0

Tihi. Det blir faktiskt rövarte även i Nokia. Även "dubbelfitta" finns med som enda förslag till ord.

Alex
0

Haha sånt är roligt. Jag har en kompis som döpts om till Phnom pga T9, för Simon finns inte heller med. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Saga85
0

Han kan har blivit thailändare eller något. Obestämd

Det löjligaste tycker jag dock är att "mobilen" inte finns med. Vaddå mobileo??? Puck.

Jenahbella
0

hahah :D jaa mobilerna ställer till de ibland! :P

Alex
0

#9 Ja! Den har jag stört mig på en himla massa gånger! Och ännu mer stör man sig för att man inte la in ordet själv gången innan… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jenahbella
0

eller när man ska skriva "hade du kul ikväll" och de blir "hade du kuk i kväll" :P hahah

Saga85
0

Fast i många fall är det ju en helt relevant fråga Oskyldig

Alex
0

#13 Haha ja det är väl sant… Flört

Jag skickade ett sms till min mor en gång och fick "öl" tillbaka. Av någon anledning kändes det som att det var meningen att stå "ok"… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Loveferrets
0

hahahahahha, man får många skratt ibland men jag tycker T9 är bra.

[Niike]
0

"Negerhora" finns med i sony ericsson telefoner kan jag ju tala om när ni ändå är inne på ämnet T9 :P lite lustigt , haha

Saga85
0

#14 Tss, det var ju klart att din mor var sugen på öl och helt enkelt skickade en uppmaning till dig!

#15 Det gör jag med, oftast täcker det ju med att stava ett ord så hamnar det i listan. Men jobbigt att byta telefon, särskilt om man använder hemsnickrade ord.

#16 Rasisttelefon Förvånad

Strumpa
0

#16 Inte i min sonyericsson Tungan ute

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

[Niike]
0

#17 Verkligen!

#18 Jaså? Finns med i min och i flera av mina vänners telefoner, och det är inte ett ord som vi har lagt till i ordlistan :S :P

Alex
0

#19 Det finns inte med i min heller. Finns inte ens neger.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Strumpa
0

Samma här Alex

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

[Niike]
0

Där ser man, lustigt.

Saga85
0

På tal om ord så finns kallas en av delarna på Sahlgrenska sjukhuset för Bruna Stråket. Jag tycker det låter lite äckligt.

Saga85
0

Dagens onödiga fakta #3: Irish coffee är inget irländskt påhitt. När man började flyga över Atlanten så mellanlandade man på den irländska västkusten innan man flög vidare till resten av Europa. Under en kall vinterdag beslutade planets kock att blanda i whiskey i kaffet för att värma de frusna passagerarna - dessa tyckte det var gott och undrade om det var brasilianskt kaffe. "Nej", skämtade kocken, "det är irländskt". En amerikan tog sedan med sig konceptet hem och utvecklade det till "Irish coffee".

Saga85
0

Dagens onödiga fakta #4 : På bosniska betyder peder bög (vilket mina bosninska klasskamrater hade väldigt kul åt när de undrade om herr Peder faktiskt längtade efter sin fästmö pga sin läggning) samt kurva som betyder hora på samma språk. Alltid lika roligt när man pratade om olika "kurvor" i matten.

Sjalen
0

Skrattande

Alex
0

#26 Haha nu hittade du en härlig tråd, den hade jag glömt bort! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport