Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etiketttankar-funderingar
Läst 1585 ggr
Musiken
0

Det har med att flytta (igen)

Alltid samma problem sahar pa varkanten: flytt!
Alla studenters kontrakt pa studenthus gar ut och det ar dags att hitta nytt. Alla slass med nabbar och klor om de som finns. Och da jag inte ar i nagot sammansvetsat gang sa hamnar jag alltid som den dar "extra" manniskan som behovs for att fylla huset. Och alltid sa gar det at pipsvangen. Hatar verkligen att bo i studenthus.

Dessutom tar jag studenten nu i sommar, vilket innebar att jag faktiskt inte KAN bo i studenthus langre. Och hur skont det an kanns, sa skapar det en massa problem. Jag har inte rad att hyra ett omoblerat hus, sa ar det bara. Jag har precis rad med en liten enrummare i stan, men konkurrensen ar lojligt hog, och som djuragare star jag langst ner pa listan.
Planen var att flytta in i pojkvannens delade hus da de har ett ledigt rum till sommaren, men hyresvarden verkar gora allt for att fa in en student istallet for mig och svarar inte pa mina mail, eller pa de som pojkvannen och den andra tjejen som bor i huset skickat dar de sager att de vill att jag ska fa rummet.

Det hade varit sa perfekt att flytta in har da vi spenderar mestadelen av varan tid hos honom, och det kanns sa onodligt att betala hogre hyra och rakningar for en lagenhet som jag knappt vistas i. Vi bor ju fortfarande "separat", men bara pa olika vaningar, sa det skulle vara helt PERFEKT. Illrarna skulle alska den extra uppmarksamheten fran honom ocksa, och min planbok skulle vara valdigt glad at att slippa betala for nagot jag anda knappt kommer anvanda.

Att flytta ihop helt, till ett eget hus, kanns inte helt bra, annars hade det varit ett alternativ saklart. Vi behover fortfarande varat eget space, och det blir dyrare att hyra hus tillsammans istallet for ett rum var i ett storre hus.

Oh, att det ska vara sa svart! Rynkar på näsan

Musiken
0

En liten ljusglimt ar iaf att jag nyss fick ett samtal fran hyresvarden pa lagenheten i stan och jag ska pa visning pa mandag :) Det blir dyrt och sakert svart att fa in illrarna, men den ligger mitt i stan och ar mitt nast-basta alternativ just nu. Maste hitta ett till jobb, eller ga upp i heltid pa mitt nuvarande jobb om jag ska ha rad, men det kan nog ordnas pa nagon vanster.

Alex
0

Men åh vad jobbigt! Du har det verkligen inte lätt nu, bekymmer till höger och vänster känns det som. Rynkar på näsan Hoppas verkligen du får rummet vid din pojkvän, det låter ju helt perfekt! Håller alla tummar jag hittar för det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst