Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettsömn-sömnproblem
Läst 2347 ggr
Loveferrets
0

Vända på dygnet

Borde verkligen få rätt på dygnet, sover på dan och vaknar på nätterna,

Är vi fler ?

Angelclaw
0

Jag är periodare. Vet inte hur man ska göra, försöka hålla sig vaken ett dygn så man slocknar tidigt sägs ju vara bra. Fast det har aldrig funkat för mig. Född till nattmänniska bara.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Loveferrets
0

Jag gör så oxå men det funkar rätt dåligt hehe, Jag får nog konstatera att jag är en nattmänniska men om man ska iväg tidigt på förmiddan blir det jobbigt för då e man så himla trött.

Saga85
0

Men åh, dumma. Saga som skrev ett så långt och fint svar. Får väl försöka rekonstruera det.

Nej. Inte vända om på dygnet nu när Saga snart ska börja dela ut tidningar måndag-lördag regelbundet! Natten är ju bäst! Det är då all kreativitet och allt lugn kommer ut.

Loveferrets
0

#3, Hur dags börjar man då ?

Saga85
0

Typ…mellan 2-4 på morgonen. Och håller på i 1-2 timmar. Jag stormtrivs. Ta en morgonpromenad och få betalt för det Tungan ute

Loveferrets
0

Aha, låter verkligen trevligt, hade t.o.m. passat mig Skrattande

Saga85
0

Ja, bli tidningsbud så kan vi bli budbuddies Skrattande

Loveferrets
0

hahaha kanon,,,

Angelclaw
0

jag funderade på det ett tag, jag behöver lite motion ;D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Saga85
0

Ja, det är superb (och trevlig) motion. Det behöver jag verkligen nu.

Liss
0

Natten är det allra bästa. Ibland får jag till det och är duktig så jag kommer upp tidigt.. Dem dagarna jag har tider att hålla, eller ska iväg någonstans annat. Men på något lustigt vänster är jag ändå uppe jätte sent.. förstår inte varför jag inte somnar direkt när man vart uppe från 11.00 tex och klockan sedan är 05.00 nästa dag.

Jaja.. jag försöker alltid vända tillbaka.. men har nog gett upp lite nu. Det är jätte skönt att komma upp i tid.. så man slipper sova bort hela dagen. Men ändå älskar jag natten alldeles för mycket för att ge upp den :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Loveferrets
0

#11, Ja det är ett dilemma faktiskt hehe.

Alex
0

Då kan man vara uppe jämt, alternativt ta lite tupplurar på nån timme då och då under dagen och natten, så behöver man inte välja. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
0

#13, haha hade det bara varit så enkelt så var det en jättebra ide.

Alex
0

Alla mina idéer är bra. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Liss
0

Jo fast det brukar jag faktiskt ibland. Som när jag ska upp vid 09.00 tiden, så brukar jag sova i 3-4 timmar vid 19-21 tiden ungefär. Och då är jag pigg och kry igen och kan vara uppe till 12 nästa dag. Otroligt smart de där :P

Jaja, jag brukar i alla fall räkna med att jag ska ha 8 timmars sömn. Så går jag och sover vid 06.00 kommer jag åtminstone upp vid 14.00.
(fast nu ljuger jag, för jag är så jävla seg och har ingen självdiciplin.. så jag sover 10 timmar.)

LiindaH
0

Sova? Vända på dygn?

ehum…

Dagens ungdomar…. Säger då det…..

Gör som tant Linda istället.. Ta en kopp te och en bok och lägg er runt 22.

// Liinda

Loveferrets
0

Ungdom… jo men hade det bara varit så väl

LiindaH
0

Klart att ni alla är ungdomar som sitter uppe så där sent på nätterna och chattar med varandra.

Titta på tant Linda, håller på och somnar sittandes med sin varma choklad och ska snart borsta tänderna för att gå och sova.

Natti natti

// Liinda

Ceciliaolucifer
0

Mäeh, har ni inga ansvarfulla jobb att gå till? Cool
Lugn, det har inte jag heller, eller jo.. Men inte dagtid.

Jobbar på Natt & Larmpatrull och börjar 21 och slutar 07:15. Då blir det automatiskt att man vänder på dygnet. Jobbigt när man går i skolan dock :S

Angelclaw
0

#20 haha jo men en del jobbar ju som du, natt!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Loveferrets
0

Och vissa har bara jobb som hemmafru Flört

Alex
0

Och andra är bara väldigt arbetslösa, men ska starta eget så då får det väl bli nån liten ordning på saker och ting…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Liss
0

Och ännu vissa andra är arbetssökande, har småjobb då och då och skriver böcker för att skicka in någon vacker dag :)

Ett kvällsjobb/nattjobb vore det ultimata för min del.. Turligt nog är mina småjobb på eftermiddagar åtminstone.

mandariiin
0

men om det är så många som är uppe hela nätterna, varför är det då så dött här på forumet när jag är inne på natten? Skrikandes

Loveferrets
0

Har faktiskt börjat vända dygnet rätt nu så somnar vid halv 1-1 på natten, känns faktiskt bra, bara hoppas det håller i sig nu.

mandariiin
0

är dte bara jag som är vaken till typ kl 6…??? Skrikandes

Loveferrets
0

#27, varför e du vaken så länge ?

Angelclaw
0

#27 Hojta inatt :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

mandariiin
0

har jobbat natt, sambon jobbar natt… då har man sån dygnsrytm.

Loveferrets
0

okej, ja då blir de ju så.

Liss
0

Jag är i princip alltid uppe vid 06.. brukar till och med sitta uppe till 10.00 som jag gjorde igår .. det är lite mindre kul dock. För då är det absolut inte natt :P

Men jag är aldrig på iFokus under dem tiderna. Det är alltid så dött och så ser jag på anime eller film :)

mandariiin
0

jo, de har dött ut mer och mer känns det som på hela ifokus…..

Angelclaw
0

nån vaken nu då? :S

//Tess

Sajtvärd på Motor

mandariiin
0

självklart!

Angelclaw
0

Yeeey :D Jag är inte ensam :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

mandariiin
0

haha, jag lämnade dej ensam ett tag… var tvungen att pilla lite med terrariet som jag bygger. Tungan ute

men nu blir det sängen. sambon kom nyss hem Skrattande

Angelclaw
0

Taskigt värre ;) Jag ska dona terrarium också ikväll- Greger ska få nytt (treköls-sköldis) ;)

Natti då :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Loveferrets
0

Jag tycker oxå ifouks har dött ut mer och mer, undra vad det kan bero på..

Saga85
0

Jag har faktiskt börjat med att gå och lägga mig redan 12-1…men om några veckor/månad kommer jag börja dela ut tidningar 6 dagar/vecka, så då kommer ni få se mer av mig här på sena nätterna Glad