Är såååå sugen!
På en acer aspire one röd liten laptop så jag vet inte vad!
min sambos kompis har en som jag fick låna tills i morgon vid 17 tiden när han kommer hem från jobbet. Så nu sitter jag här och ser om den är så bra som jag hoppas på och att det trådlösa internet fungerar som det ska och jag har täckning i hela lägenheten.
Kollar om jag tycker att det är jobbigt med den lilla texten och lilla skärmen. Jag kommer ju ha kvar dumburken här hemma för att kunna spela och så men med tanke på att jag pendlar så mycket tycker jag att det vore smidigt med en sån här liten laptop att ha med mig.
har väl hitils konstaterat att jag inte riktigt kommer övernes med touchpaden men det visste jag redan innan att jag inte gör.
Så vi får se i morgon hur suget är efter en sån här söt liten dator! :)

Kan varmt rekomendera Acer! Även om jag för inte allt för länge sen spottade och svor över min så måste jag erkänna att det är ett bra märke och de gör bra datorer.
skaffa mus istället =)

Jo, det kommer nog kanske bli en mus också då. Jo, jag har hört en hel del bra om acer datorer.
Är det någon här som har en mini laptop och vad tycker ni om dem?
Har ingen mini laptop, men en laptop ;)
Och jag har inget annat. Hatar stationär.. då kan jag ju inte ligga i sängen och skriva jööh :)
Och touch-paden blir du van med. Jag har en mus till också som jag använder då och då. Förut använde jag musen jämt för att jag inte orka med touch paden.. men nu använder jag enbart touch.. skönast så :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Det är ju just det. Jag vill inte vara fast på min sjukt obekväma stol framför dumburken. Jag vill kunna sitta i soffan eller ligga i sängen.
Jag ska köpa en påse chips till kompisen som lånade ut datorn till mig. Han älskar chips så jag tänkte att det kan väl vara hyggligt att han får något litet för att jag får låna hans dator i ett dygn?
touchen vänjer jag väl mig vid efter ett tag antar jag. Och de små tangenterna. Frågade peter som han heter (han jag fått lånat datorn av) om han tycker det är någon idé att köpa en vanlig laptop i samma prisklass och han sa det att det enda jag får för det är en större dator. Så, blir det laptop så blir det en mini som jag kan ta med mig överallt.
Neh precis. Så länge jag har levt hemmifrån har jag haft laptop. Vart fast med en stationär under tiden min förra gick sönder och jag inte hade råd med en ny.
Men nu har jag haft min nya ett bra tag och jag var så lycklig när jag äntligen hade laptop igen :P
Neh, någon större skillnad lär det ju inte vara. Men jag gör allt på denna i stort sätt. Så jag vill gärna ha en ordentlig skärm för att se film på :) Annars hade jag med haft en mini. Men är super nöjd med denna. Och den är inte speciellt tung att ha med sig heller. Är en compaq presario. (fick den med mitt hemska tre nät)
Ja, ge honom lite chips du ;)

Ligger i sängen nu och det är sååååå skönt att inte vara fast vid en stol!
Kommer helt klart bli en sån här! såg att de hade en svart på TRE med trådlöst bredband.. men det känns lite sådär med bindningstiden… funderar på att skaffa sådant trådlöst bredband också men jag vet inte än… ska jag ha med mig datorn på tåget och så kan det ju vara en bra idé men ja… jag vet inte…
Kööööp! ;D
/Christine

JAG SKA! Väntar bara på att min sambo ska masa sig hem från turkiet och följa med mig och titta ordentligt!
Jo jag vet. Tre har mini laptoper också :) Jag tycker det är en bra deal, men bindningstiden är rätt lång som sagt. Och jag tog bort mitt från bredbandsbolaget för att enbart ha tre så länge. Var så tråkigt att betala både och.. men ska ta tillbaka bredbandsbolaget illa kvickt.
När man använt mer än 20GB i månaden så går farten ner på det mobila bredbandet. Och jag använder väldigt mycket i månaden. Så just nu har jag ett mobilt bredband som går piss segt. Det går tillbaka första dagen i månaden igen och så har man dem där 20Gb på sig igen.. men ändå!
Men som sagt, annars är tres mobila riktigt bra. Dem ska ju ha det bästa i alla fall. Och den är bra när man är hemifrån :)

vilket abonemang har du hos tre? och vad betalar du för det?
Har du köpt nån än ? jag vill med ha hehe, fast jag vill nog ha en grön , finns de ?

ja, jag tror att det finns någon modell i grönt också. men annars kan man ju köpa en dekor i något mönster eller färg man vill ha som man fäster på ovansidan av datorn.
nej, jag har inte köpt någon än. väntar på att sambon ska komma hem från semestern så att vi får åka och kolla ordentligt.
#12, aha kan man de, så super,,
När kommer han hem då ? Jobbigt att vänta ju haha
Vilket abonemang? Ehm.. mobilt bredband för 199:- i månaden. Med deras snabbaste uppkoppling. 200:- för datorn i månaden. En Presario CQ60.
Om det var de du menade? :)

#13 han kommer hem på onsdag eller torsdag, är faktiskt inte helt säker. :P
lisette, ja, det var det jag menade.. skumt. för jag var inne på tre och frågade om det och hon rekomenderade det abonemanget för att det inte skulle vara någon spärr på det… bara för det för 99kr/mån
#15, ok , men jag har hört att internet kan bli väldigt segt beroende på var man befinner sig, att många operatörer bedyrar att det är SÅ perfekt men i själva verket är det inte alls så, vad säger ni ?
Ah, jaa det ska vara utan spärr. Men om du går in på tres sida och kollar "vanliga frågor" inne på bredband. Ja där finns i alla fall en fråga som lyder ungefär
- finns det någon hastighetsbegränsning på mitt bredbandsabonemang?
Ja, det finns en hastighetsbegränsning för dig som använder mer än 20 GB/mån. Din hastighet kommer då att strypas till 200 kbit/s. Vid denna hastighet kan du fortfarande surfa och maila via internet.
Du återfår normal hastighet första dagen i varje månad.
(kopierade från sidan nu)
Jag har letat fel på min dator i flera dagar. Jag brukar alltid se på anime streamat. och det tar väldigt mycket. Dessutom laddar jag hem filmer som tar ännu mer. Och antagligen är det för mycket för just ett mobilt bredband. Så när jag var inne på tre och såg de där så antog jag att de var det som var felet just nu… Får se i början om månaden ifall det funkar normalt igen.
Fast det för 99:-/månaden är inte lika snabbt från början heller. Det vet du va?:)

#16 man får aldrig ut så mycket som man betalar för. vi betalar för 100mbit men får kanske ut någonstans runt 70mbit.
#17 jaha ja… ja, det är klart 20gig går fort åt… och ja, jag visste att det inte är lika fort från början med det billigare….
#18, de e ju en stor skillnad från 100mbit till 70mbit .. tror jag hade blvit ganska arg om den segar ner så om man håller på med nått så det tåls nog att diskuteras om jag ska ha nån ändå haha.

ja, det är det jag sitter och funderar över. och med tanke på vad vi betalar för vårat internet här hemma så känns det lite sådär att betala 299kr extra varje månad för att ha internet när jag inte ärr hemma. här har vi ju en trådlös råååååjter.
#20, Håller med, det e ganska sura pengar med 299 kr i mån, är du då inte hemma så mycke o kan nyttja dom så är det ännu mer tragiskt.

det är ju så….
Mm… hade som sagt bredbandsbolgaet på 100mbit som gick hur bra som helst. Dock 320:- i månaden.. så då kändes det rätt uselt med det plus 199:- för tre och 200:- för datorn.
Men för det första är det rätt jobbigt att gå från 100 till 7 :P Och som sagt så gör jag mycket som tar en hel del.. streama antar jag tar hela tiden medan man kollar. Så om det ska bli såhär pass sakta varenda gång jag har streamat så dör jag juuuh! Så jag måste skaffa bredbandsbolaget igen ändå. Får bli den elaka summan :(

tja. det är rätt snurrigt att förstå allt det där…
#23, ja man blir galen på sånt haha,
#24, håller med, det e rätt rörigt o invecklat, synd det inte kan fungera lika bra med laptop som med stationär. snabb fart men saftigt pris.
Där jag bodde förrut hade vi stadsnät o de var 10 upp o 10 ner skitsnabbt gick de vad man än gjorde o till priset av 179 i mån, billigt o bra men det är långt ifrån alla som kan ha det tyvärr annars hade jag haft det istället.
Tänkte i alla fall köra med trådlöst från bredbandsbolaget i sånna fall. Så jag åtminstone slipper sladdarna.
Men fy fan för 320:- för bredbandet + 199:- för mobila + 200:- för datorn i månaden. Det blir en riktigt saftig internetkostnad det :P Plus mitt abonemang för mobilen som är på 299:-
#26, herregud va dyrt. de blir ju lite över 1000 spänn , fy sjutton !! Kan du inte komma undan billigare ??

tja, ska du ha olika operatörer går det ju inte att bunta ihop det för att få ett billigare pris…
#27 Jo, om jag struntar i bredbandsbolaget och har det som jag har de nu. Men då kan jag ju inte göra allt jag vill på internet heller. :)
199:- är det bästa mobila och 200:- för datorn kan jag inte komma ifrån, eftersom jag betalar av den :) Och 299:- för mobiltelefonen är det bästa erbjudandet för mig, eftersom jag ringer upp för ungefär det plus lite till.

tja, då är det ju inte jättemycket kvar att välja på.
#29 Nä det är ju ingen mening att få det billigare om man inte kan göra de man vill ändå. men som #30# skrev, finns nog inget annat att välja på då, tyckte bara de var offantligt dyrt.

surt sa räven.
Mm.. dyrt sa Lisette :P

det var också en variant.
Hahahahaha..

Det där med bredband är ett gissel. Här hemma har jagbara mitt fasta.Men hoppas på att få ett mobilt till nästa sommar. Om inte annat får man väl köpa comviqs mobila bara så att man har något på semestern liksom. När man enbart använder det på semestern och ibland annars kan man klara sig med ett sämre.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
åh jag vill me ha en ny laptop!
min gamla e lite risig ^^ hum, skärmen e spräckt bland annat
jag har telias 100/10 mbit /s :) funkar kanonbra! :)
#37, Får jag fråga vad du betalar för de då ? Segar det inte ner mycket ? Tycker du det är värt pengarna ?

-Gör super ful dans och låter jätte konstigt-
PÅ fredag ska jag köpa min dator! :D:D:D:D Längtar som jag vet inte vad! De hade bara två stycken på huvudlagret och de skulle skicka en till Uddevalla så på lunchen på fredag ska jag åka och hämta den! :D
Så nu kommer jag garanaterat nattsudda lite mera när jag är ledig, när jag kan ligga i sängen med datorn och mysa.

Grattis vad roligt för dig linn.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ska bli så skönt att inte vara fast vid dumburken utan att kunna röra på sig och byta ställningar ibland. :D
#41, Grattis Linn, du får uppdatera hur du trivs o hur det går att surfa med den, om den segar ner o lite sånt haha

Amensan, det lovar jag att göra :D Ni kommer nog märka om jag älskar den eller om det var ett dumt köp. :P
#43, hahaha, kommer världens hat tråd kanske. Nä men de får vi hoppas att du blir nöjd med den.
Weee! Vet att du har längtat eter den :D
/Christine

#44 Någon hat-tråd blir det nog inte. Det är nog i sådana fall om den får värmeslag när den ligger på täcket och slockar stup i kvarten. Men jag tror att jag kommer bli jätte nöjd faktiskt!
#45 :D Hihi, jag har tjatat lite om den va? :P
Bara liiite, Linn ;)
/Christine
#46, Nä jag skoja bara, 
#46 Värmeslag? :P Jag har min på täcket allt som oftast.. inga probs :)
*dansar lite datordans*
Du får skicka in ett fint bildbevis på när du sitter och myser med datorn!
_No way! Yes way!

Den datorn jag fick låna av en kompis blev alltså brännhet på undersidan när jag hade den på täcket. Men han sa att det skulle vara lugnt och att han ofta hade den i sängen på täcket. Så vi får väl hoppas på det.
Jag köper dessutom en billigare variant än vad han hade gjort och skillnaden på våra var följande: min saknar bluetooth, men min har också bättre skärm och längre batteri tid. :P och min är den billigare. ^^ så jag kommer nog vara jätte nöjd…
Suck… Saga, var du tvungen att säga så? Hmm… Jaja, jag lovar inte när det kommer men det kommer väl en bild snart då. Jag vet inte hur länge jag blir kvar här hemma hos mamma och jag vill fixa med alla program och sånt jag ska ha på den innan någon bild kommer.
Har föresten det bästa julklappstipset till min sambo, jag önskar mig en röd extern hårddisk till min mini laptop :D

(melodi "fairytale") I'm in lööööööv with my compuuuuuter!
Har vart och köpt min dator idag och jag är sååå kär! Nu ska jag sätta igång och ladda ner alla program jag behöver till den. :D
#52, lycka till hehe.

tack och bock :)
Visst blir man sjukligt kär i nya saker sådär! Mihihi :P Riktigt larvigt egentligen över ett tingest.
Yeay iaf! Nu kan du äntligen sitta bekvämmare och surfa som tusan :D
Sagas ögon håller på att gå i kors och läste "nu kan du äntligen sitta med benvärmare och surfa som tusan". Man använder alldeles för lite benvärmare nu för tiden.
_No way! Yes way!
Haha.. eller hur! Benvärmare för folket.. Jag vill ha! :P
Jag har faktiskt ett par. Tjocka och svartrödrandiga. Ska bli så skönt att använda till hösten. Och leka estetfjortis 
_No way! Yes way!
Hehe.. Jag hade ett par vita och ett par gråa, men dem är botta!! :S
Har dock knästrumpor.. hade jag på mig idag. Ett par svarta med en bred gul rand.. ser ut som jag är aik:are :P Och så har jag ett par shockrosa med svarta ränder.. yeay!!

Du gjorde helt rätt, finns inget bättre än en bärbar dator =) Jag skulle inte klara en sekund utan min.
#59 80-talet kanske var framme och snodde tillbaka dem
Knästrumpor är härligt! Har bara ett par tunna svartrosarandiga, men vill ha tjocka och goa. När jag gick på mellanstadiet fick jag smeknamnet "Domarn" eftersom jag ofta hade på mig svarta knästrumpor med ett par vita ränder längst upp (tillsammans med en alldeles för kort svart kjol…).
_No way! Yes way!
Åh, jag har ett par görsnygga benvärmare!
Röda med lite vitt i, och så är de skurna som ett V längst ner. Så ska jag väl ha några svarta liggande nånstans också…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Haha. Joo så var det väl Saga :P Jag hade till och med fått dem av min mor .. så dem är ju därifrån ..
Ahh.. så fort jag har mina rosa/svarta så blir jag kallad emo.. så har inte haft dem sen dess :P
Men det är ju snyggt med knästrumpor och shorts eller kjol juuu:D