Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 337 ggr
Telefonkontakt
0

Bakis och dålig mamma?

Igår gick hemifrån barnfri, vid 16-tiden för att gå en promenad med min vän Pierre i en timmer eller två ungeför. 7 timmar senare så snubblar jag hem och har druckit över en halv flaska vin och några öl och snackat massa skit.

Hade väldigt trevligt och nu så mår jag inte lika bra som igår.

Usch vilken dålig mamma jag är som går ut och impulsivdricker på en fredag, fick jag höra 3 ggr igår.Obestämd

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

LiindaH
0

eeeeh.. beror väl på hur man ser det..

Jag anser att ska man ut och festa så ska man inte gå förrän barnet sover.
Men ungen har ju i samma veva också en pappa.
Som Elva. Så va tusan..

// Liinda

Telefonkontakt
0

jag gick vid 16 och då hade hon precis somnat för att sova middag. och hon var ju med sin pappa och 9999999om det hade varit något så ha

d ejag kommit h

em på

stört

(elva hjälpe

r till och skriver

)

LiindaH
0

jaa men dåså..

hejelva

// Liinda

Saga85
0

Tss, inte är du en dålig mamma! Klart att du ska få dricka lite vin och snacka skit. Det var ju inte som om du lämnade Elva själv.

Hoppas baksmällan lugnat ner sig Kyss

Telefonkontakt
0

#4 nää, och jag hade ju inte henne med mig, då skulle jag aldrig dricka vin heller.

Baksmällan har lagt sig och jag är förkyld också *suck*

Alex
0

Undrar hur många som beskyller en kille för att vara en dålig pappa om han går ut och dricker när han har ett litet barn som är hemma med mamma..? Obestämd

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Telefonkontakt
0

#6 precis vad jag satt och tänkte på förut!

Saga85
0

En väldigt intressant fråga Alex. Det är när det kommer till sådana vardagliga saker som man inser att vi inte lever i ett helt jämlikt samhälle (än).

Och hur mycket man än älskar sitt barn har man rätt att få en liten "paus" ibland och unna sig att bara tänka på sig själv.

Telefonkontakt
0

#8 ja precis. Det är väldigt intensivt när man är hemma med sitt barn och är med barnet 24/7. då kan det vara riktigt skönt att få gå ut och dricka lite vin med en eller flera kompisar vill jag lova.

Saga85
0

#9 Jag kan bara föreställa mig. Har pratat lite med min syster som är mamma till en 4 månaders pojk. Hon erkände att hon faktiskt kan förstå att folk (mammor främst) kan knäppa över, iom hur energikrävande det är att ha ett barn.

Vem var det förresten som tyckte du var en dålig mamma för att du drack (som du skrev i första inlägget)? Pfft på den människan.

Telefonkontakt
0

#10 vår lokala alkis som bor i samma hus som mig. och sen så en stammiskund från där min man jobbar och så tror jag att det var någon till..

Jenahbella
0

håller med övriga! du e inte en dålig mamma bara för att du dricker en kväll lixom! elva har som sagt en pappa med ;) 

å den där alkisen som bor i huset han e ju bara för vidrig! lyssna inte på honom! tror han finns i ett klipp på youtube , lite OT, ska se om ja kan hitta de :D

Telefonkontakt
0

#12 skicka isåfall på msn. inte snällt att hänga ut honom i forumet..

Jenahbella
0

han vet att han e me på film :P har visat honom :P

Telefonkontakt
0

#14 okej. men det är taskigt ialla fall..

Jenahbella
0

#15 okej, fast de e bara ett klipp där några pratar med honom, inget konstigt alls. men ja ska inte lägga ut.

Faxlin
0

Klart du inte är en dålig mamma för att du lämnar ditt barn med hennes pappa. Vad du sedan gör när du lämnat dem ensamma hemma har faktiskt ingen betydelse så länge du inte knarkar anser jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Freeda
0

Beror väl på hur man ser det, sätter du alkohol före ditt barn? det kanske låter värre än vad det är.

Folk ser nog inte det som något bra.

Nån som tillhör familjen kan väl inte störa ett barn ?

Är väl bra att situationer uppstår så man vet hur dom ska hanteras t nästa gång

:)

Saga85
0

Lowe - jag har bara följande att säga innan jag somnar - lyssna inte på dem töntarna! Lyssna på oss istället! Kyss